.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

فیس بوک در واکنش به قانون جدید ترکیه اعلام کرد نماینده ای در این کشور تعیین می کند که قوانین را تنظیم کند، این در حالی است که شبکه های توئیتر و پینترست به دلیل نداشتن نماینده محدود می شوند.

به طبق  گزارشات ، فیس بوک روز گذشته اعلام کرد فرایند تعیین یک ماهیت قانونی به عنوان نماینده محلی این شرکت در ترکیه را آغاز کرده است.

 

اقدام مذکور جهت همخوانی با قوانین جدید شبکه‌های اجتماعی در ترکیه است. این قانون به مقامات ترکیه اجازه می‌دهد به جای مسدود کردن دسترسی افراد ، محتوای ناقض قوانین را از شبکه‌های اجتماعی حذف کنند و باعث رضایت مردم شود.

 

شرکت‌های دیگر نیز در راستای قوانین جدید اینترنت ترکیه، نمایندگانی در این کشور تعیین کرده‌اند. یوتیوب (متعلق به آلفابت) نیز ماه گذشته از تصمیم مشابهی خبر داد.

 

طی ماه‌های گذشته فیس بوک، یوتیوب و توئیتر به دلیل نقض قوانین با جریمه‌هایی در ترکیه روبرو شدند. طبق قانون این کشور کشورهایی که از قانون پیروی نکنند در نهایت پهنای باند آنها ۹۰ درصد کاسته و دسترسی به آنها مسدود می‌شود.

 

از سوی دیگر ترکیه ممنوعیت پخش تبلیغاتی بر توئیتر، پریسکوپ و پینترست وضع کرده است. این اقدام پس از آن اتفاق افتاد که شبکه‌های اجتماعی مذکور نمایندگانی محلی در تکیه تعیین نکردند.

 

براساس قانون جدید ترکیه، شبکه‌های اجتماعی باید نماینده‌ای محلی در این کشور تعیین کنند و که در غیر این صورت از جریمه‌های مختلف برای آنها استفاده می‌شود که این اقدام سازمان اطلاعات و فناوری ارتباطات ترکیه نیز یکی از آنها است.

 

تصمیم برای ممنوعیت پخش تبلیغات در این شبکه‌های اجتماعی از روز سه شنبه (امروز) اجرایی می‌شود. البته این ۳ شبکه اجتماعی هنوز واکنشی به تصمیم مقامات ترکیه نشان نداده‌اند.

 

به گفته عمر فاتح سایان معاون وزیر حمل و نقل ترکیه پهنای باند توئیتر و پینترست در ماه آوریل ۵۰ درصد و در ماه می ۹۰ درصد کاسته می‌شود. این درحالی است که توئیتر ماه گذشته اعلام کرد تا مارس ۲۰۲۱ میلادی پریسکوپ را به دلیل کاهش استفاده، تعطیل می‌کند.

 

سایان در توئیتر نوشت: ما تصمیم داریم اقدامات لازم برای حفاظت از اطلاعات، حریم شخصی و حقوق مردم هستیم. ما هیچ گاه اجازه نمی‌دهیم فاشیسم دیجیتال و بی توجهی به قوانین در ترکیه فراگیر شود.

 

این  اقدامات درحالی است که فیس بوک اعلام کرده فرایند تعیین نماینده در این کشور را آغاز کرده است. ماه گذشته میلادی نیز یوتیوب اعلام کرده بود نماینده خود در این کشور را تعیین خواهد کرد. این بخشی از برنامه ترکیه محسوب می‌شود.

 

پیش از این فیس بوک، توئیتر و یوتیوب به دلیل عدم همخوانی با قوانین توسط دولت این کشور جریمه شده بودند.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : سه شنبه 30 دی 1399
.

بشار رسن در گفت و گویی اعلام کرد «اگر مشکل مالی هم نبود، پرسپولیس را ترک می‌کردم. ایران از نظر رسانه ای چندان مورد توجه نیست و کسی در مورد  من چیزی نمی‌دانست و درباره کار من اطلاعی نداشتند، بنابراین ترجیح دادم که به قطر بیایم.»

بشار رسن ستاره عراقی و سابق تیم فوتبال پرسپولیس، امروز در تلویزیون الکاس و برنامه «ضیفنا» حاضر شد تا به سوالات ماریان کاراکلا مجری این برنامه پاسخ دهد. این برنامه از ساعت 22:30 از الکاس چهار روی آنتن رفت و بشار در خصوص تیم سابقش پرسپولیس نیز اظهار نظر کرد و به سوال جنجالی مجری برنامه پاسخ داد.

سوال مجری درباره پرسپولیس این بود: «یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس جدایی تو را خیانت از طرف تو دانسته است. میتوانی از خود دفاعی کنی ؟»

فارغ از پاسخ بشار، به نظر می‌رسد این نقل قول به شکلی غلط مطرح شده چرا که گل محمدی و مطهری در مقاطع مختلف، مقصر این جدایی را مدیران پیشین باشگاه معرفی و حتی از لفظ خیانت نیز در توصیف اقدام آن ها استفاده کردند.

بشار رسن که با پیراهن مشکی و همان حالات آرام همیشگی اش در برنامه حاضر شده بود، در پاسخ به این سوال گفت: «اول این که برای تیم و اعضای کادرفنی آرزو دارم اما ما بعد از این که به ایران برگشتیم (پس از نیمه نهایی لیگ قهرمانان) به هیئت مدیره سابق، کنونی و کادرفنی گفتم که من قصد جدایی دارم، یحیی گل محمدی با من صحبت کرد و گفت بازی فینال است و مطمئنا خیلی ها می‌بینند و پیشنهاد می‌آید.»

او درباره واکنشش به این درخواست گل محمدی عنوان کرد: «من این را به احترام گل محمدی و هواداران و هیئت مدیره قبول کردم. اما همان زمان با هیئت مدیره توافق کردم که بعد از فینال باشگاه را ترک کنم. حالا این که آن ها به سرمربی اعلام کردند یا نه را نمی‌دانم، چون وقتی با او خداحافظی کردم شگفت زده شدند.»

رسن با اشاره به شیوه خداحافظی اش پس از بازی با اولسان هیوندای اظهار داشت: «من با اعضای تیم به فینال برنگشتم. وقتی بعد از بازی با اولسان با بازیکنان خداحافظی کردم، به مربی که رسیدم خیلی سرد با من برخورد کرد و گفت اوکی بای خداحافظ. به نظر می‌رسید ناراحت و شگفت زده است.»

هافبک سابق پرسپولیس واکنش یحیی گل محمدی را به این شکل توصیف کرد: «من احساس کردم او ناراحت شده و شگفت زده است. خیلی سرد با من برخورد کرد و خداحافظی اش با من اینطور بود. اگر خیانتی بوده، از طرف من نبوده و از طرف هیئت مدیره است. من یک بازیکن حرفه ای هستم، یک روز در ایران بازی می‌کنم، یک روز عراق و عربستان و... . من سه سال و شش ماه با این باشگاه بودم و در سخت ترین شرایط کنارشان بودم و بازی کردم. اما یک سری قرارداد و بند هست که دو طرف پایبند هستند و وقت خداحافظی رسیده بود.»

در ادامه مجری برنامه دوباره در خصوص پرسپولیس از بشار سوال کرد. آیا اگر مشکل مالی نبود هم پرسپولیس را ترک می‌کردی؟ ستاره عراقی پاسخ داد: «بله! چه مشکلی بود و چه نبود، من باشگاه پرسپولیس را ترک می‌کردم چون ایران خارج از فضای رسانه هاست و مردم عراق توجهی به آن ندارند و این که مسابقات آسیایی نبود و کسی از بشار خبر نداشت که کجاست و چه کار می‌کند. بنابراین ترجیح دادم ادامه فوتبالم در کشورهای عربی و خلیج (فارس) باشد. قطر را انتخاب کردم چون فوتبالش در سال های اخیر خیلی پیشرفت کرده. یک زمانی فقط السد و الدحیل برای قهرمانی می‌جنگیدند ما الان می‌بینیم اگرچه فاصله هست اما تیم ها برای صعود به رتبه بالای جدول می‌جنگند.»



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 29 دی 1399
.

حدف شارژر آیفون ۱۲ از جعبه گوشی موضوعی است که بسیاری از طرفداران آیفون 12 را ناراحت کرده است. اما این برداشتن شارژر چقدر برای اپل سود داشته است؟

 

حتما اگر از طرفداران دنیای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند باشید این مورد را بخاطر دارید که حدودا چند ماه  پیش و هنگام عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۲، اپل اعلام کرده بود که تمامی این پرچمداران بدون داشتن شارژ و هندزفری داخل جعبه عرضه خواهند شد. این مسئله در ابتدا توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ مورد تمسخر قرار گرفت و بعدها به اظهار جلوگیری از تولید پلاستیک از جانب اپل توانست خود را  توجیح کند. با این وجود همچنان شارژر مخصوص گوشی‌های آیفون توسط سایر شرکت‌ها ساخته می‌شود، اما آیا انجام این حرکت برای شرکت اپل سود کلانی را به دنبال داشته است؟

 

سود شارژر های آیفون ۱۲

 

 

اخیرا از  گزارشات تهیه شده به نظر می‌رسد که هر گوشی آیفون ۱۲ با در نظر گرفتن مشخصات و نوع بسته‌بندی هم‌اکنون چیزی حدود ۴.۲ دلار از گوشی‌های آیفون ۱۱ سال گذشته برای ساخت ارزان‌تر حساب شده است. با این وجود ممکن است فکر کنید که ۴.۲ دلار چندان سود خاصی برای یک شرکت بزرگ مانند اپل نخواهد بود؛ اما آمار نشان می‌دهند که تا پایان سال، احتمال فروش بیش از ۶۳ میلیون واحد از گوشی‌های آیفون ۱۲ پیش‌بینی می‌شود و با این مقدار، شرکت اپل رقمی حدود ۲۶۴ میلیون دلار را ذخیره خواهد کرد!

 

حال می‌توان نتیجه گرفت که علاوه بر جلوگیری از مصرف پلاستیک بیشتر، ظاهرا قرار ندادن شارژر داخل جعبه گوشی‌های آیفون 12 سود دیگری را برای اپل داشته که از آن چشم‌پوشی نکرده است. همچنین نکته قابل توجه اینجاست که حتی شرکت سامسونگ که خود این حرکت را مورد تمسخر قرار داده بود، حال تمامی پست‌های کنایه‌آمیز خود را از صفحات مجازی رسمی پاک کرده و به نظر می‌رسد که پرچمداران سری گلکسی اس ۲۱ نیز بدون همراه داشتن شارژر عرضه خواهند شد. و این خود یک حرکت زیرکانه توسط سامسونگ است.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : یک شنبه 21 دی 1399
.

به طور غیرمنتظره، امروز رئیس جمهور ایالات متحده،  دستوری را امضا کرد که به موجب آن  هشت برنامه چینی در ایالات متحده تحریم می‌کند، دولت ترامپ اعلام کرده است که این برنامه‌ها تهدیدی برای امنیت ملی هستند و ممکن است اطلاعات حساس دستگاه کاربران را ضبط کنند.

 

برنامه‌های مورد بحث Tencent QQ، CamScanner، SHAREit، VMate، Alipay، QQ Wallet، WeChat Pay و WPS Office هستند.

 

بر اساس فرمانی که رئیس جمهور آمریکا  امضا کرده است، این اپ ها، از ۴۵ روز دیگر، در فروشگاه گوگل پلی ایالات متحده در دسترس نخواهند بود. این نخستین باری نیست که دولت ایالات متحده شرکت‌ها یا نهاد‌های چینی را متهم به همکاری با دولت چین یا جاسوسی برای وزارت اطلاعات این کشور می‌کند، این اتهامات تقریبا همان اتهاماتی هستند که دولت ترامپ به شرکت‌های تیک تاک و هواوی وارد کرده است.

 

به یاد داشته باشید که دستور اجرایی پس از کناره گیری ترامپ از سمت ریاست جمهوری به اجرا در خواهد آمد، بنابراین به محض جایگزینی جو بایدن، ممکن است شاهد تغییراتی باشیم. اما نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم سیاست‌های جو بایدن در قبال چین تا چه اندازه‌ای با سیاست‌های ترامپ متفاوت است.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : جمعه 19 دی 1399
.

اینکه چین در تلاش برای رهایی از استعمار اینترنت آمریکایی است بر همگان آشکار است اما  تعامل ایران با این کشور در قالب سند همکاری ایران و چین و انتقال تکنولوژی‌های نو به کشورمان ضروری به نظر می‌رسد.

 

عملکرد انحصارطلبانه و استعمارگرایانه آمریکا در فضای مجازی، برخی کشورها را بر آن داشته که برای کمک به توسعه جهان و بهبود زمامداری اینترنت، احترام به حاکمیت کشورها در فضای مجازی و توجه به آینده مشترک بشریت در این عرصه، اقدامات مؤثری انجام دهند.

 

یکی از این کشورها که دیدگاه «لزوم فعالیت‌های مشارکتی کشورها در فضای مجازی» را دنبال می‌کند چین است. این کشور طی سال‌های اخیر در کنفرانس‌های جهانی اینترنت، دیدگاه‌های خود را در این خصوص ارائه کرده و نسبت به رویه تهاجمی، و استعمارگرایانه آمریکا در فضای مجازی انتقاد داشته است.

 

چین به تازگی گزارشی با نام «ایجاد جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک در فضای سایبر با همکاری گروهی» را که در سال ۲۰۱۹ در کمیته سازماندهی کنفرانس جهانی اینترنت ارائه کرده  است؛ در این سند بر دستیابی به «توسعه مشترک، همکاری در زمینه تأمین امنیت سایبری، حرکت به سوی زمامداری مشترک و بهره‌مندی مشترک کشورها از مزایای اینترنت و فضای مجازی» تاکید شده است.

 

به دلیل رویکرد مدنظر در این سند و با توجه به برنامه‌های ایران برای همکاری بلندمدت با چین، پرداختن به مساله همکاری دو کشور در حوزه اینترنت در ذیل این سند، خالی از لطف نیست.

 

در همین زمینه محمدصالح جوکار نماینده مجلس گفته است که در پیش‌نویس سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، موضوع اینترنت ملی تحت عنوان همکاری دو کشور در جهت توسعه فضای مجازی قید شده است.

 

در این میان این سوال مطرح می‌شود که همکاری ایران با چین برای برون رفت از استعمار اینترنت آمریکایی در چه موضوعاتی باید پیگیری شود و چه راهکارهایی مدنظر قرار گیرد تا منافع کشور در این همکاری تأمین شود.

 

حکمرانی اینترنت کاملاً در اختیار آمریکا است

 

سید مسعود شریفی آینده پژوه و کارشناس فضای مجازی در گفتگو با ما، بایدها و نبایدهای همکاری استراتژیک ایران و چین در عرصه اینترنت و فضای مجازی را تشریح کرد و با اشاره به استعمار و انحصار فعلی آمریکا در بخش زیرساخت‌های اینترنت و ارائه خدمات گفت: کشورهای مختلف نگران موضوع انحصار آمریکا در زیرساخت‌های ارائه اینترنت هستند. برای مثال امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دو سال پیش با تاکید بر اینکه نباید فقط دو رویکرد اینترنت آمریکایی و اینترنت چینی در جهان وجود داشته باشد، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست رویکردشان را در این باره تغییر داده و رویکردی جدید در زمینه اینترنت پیش بگیرند. چرا که اروپا هم باید ارائه دهنده اینترنت باشد.

 

شریفی با اشاره به اینکه اینترنت کابلی در جهان به شدت تحت کنترل چند شرکت قوی آمریکایی در سیلیکون ولی است، ادامه داد: حتی مؤسسه آیکان که مدیریت واگذاری نام‌های دامنه و آدرس‌های پروتکل اینترنت را برعهده دارد، به شدت آمریکایی است. در حالی که ظاهراً یک شرکت حاکمیتی چند ملیتی و مستقل به نظر می‌آید اما کاملاً آمریکایی است و تصمیماتش تحت تأثیر مستقیم وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد.

 

این آینده پژوه فضای مجازی با بیان اینکه حکمرانی اینترنت کاملاً آمریکایی است و تصمیم گیری‌های آیکان نیز مستقل از آمریکا نیست، گفت: انحصار در زیرساخت ارائه اینترنت توسط آمریکا به شدت مشهود است. به همین دلیل کشور چین خواستار مهیا شدن بستری برای ایجاد سازمان پروتکل‌های اینترنت زیر نظر سازمان ملل شده است.

 

ایران همکاری با چین را در ۳ بخش دنبال کند

 

شریفی با بیان اینکه چین خودش یکی از توسعه دهنده‌های اصلی اینترنت است و به عنوان رقیب آمریکا در حکمرانی اینترنت، سعی دارد خود را مطرح کند، گفت: چین قصد دارد متناسب با فرهنگ و نیازهای بومی خود، سند حکمرانی بر اینترنت را ارائه کند و در این زمینه اقدامات مهمی انجام داده است. از این رو همکاری ما با چین می‌تواند در ۳ بخش «قطعات الکترونیکی و چیپ ست ها»، «اینترنت ماهواره‌ای» و «تجهیزات مخابراتی ۵G» دنبال شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه «قطعات الکترونیکی و چیپ‌ست ها»، به دلیل تحریم‌هایی که آمریکا علیه چین روانه کرده، این کشور به سمت تولید قطعات رفته و حرف برای گفتن دارد، افزود: ایران نیز با توجه به اینکه به شدت تحت تحریم آمریکا است، می‌تواند با پیوستن به چین، مساله تحریم آمریکا را خدشه دار کند.

 

شریفی با اشاره به سهم چین از بازار تجهیزات مخابراتی، گفت: یک سوم بازار تجهیزات مخابراتی دنیا هم اکنون در اختیار کشور چین است و شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری ۵G نیز چینی هستند.

 

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه بحث «اینترنت ماهواره‌ای» یک بحث پرچالش برای همه کشورها است، توضیح داد: هم اکنون شرکت استارلینک آمریکا خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌دهد. ایده این شرکت این است که با ماهواره‌ها دور دنیا بچرخد و اطلاعات بین ماهواره‌ها و افراد روی زمین را به هم مرتبط کند. البته با توجه به اینکه قیمت اینترنت ماهواره‌ای فعلاً بالا است، این پروژه هنوز تجاری نشده است.

 

در زمینه اینترنت ماهواره‌ای نباید منفعل عمل کنیم

 

وی با تاکید بر اینکه اینترنت ماهواره‌ای هیچ حد و مرزی برای انتقال دیتا ندارد و مرز کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: اینترنت ماهواره‌ای، هیچ حکمرانی برای اینترنت نمی‌پذیرد. این در حالی است که امکان نظارت بر اینترنت ثابت و سیار از گیت وی وجود دارد اما در اینترنت ماهواره‌ای هیچ نظارت و حکمرانی نمی‌توان داشت.

 

شریفی با اشاره به اینکه ما باید در این زمینه رویکرد کاملاً جدی و مقابله‌ای داشته باشیم و موضع انفعال را پیش نگیریم، خاطرنشان کرد: چین از کشورهایی است که ادعای رقابت با آمریکا را در این حوزه دارد و از این رو چند شرکت برای توسعه سیستم‌های اینترنت ماهواره‌ای فعالیت خود را در این کشور آغاز کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که در آینده و با تجاری شدن اینترنت ماهواره‌ای، کنترلی که در حوزه اینترنت کابلی وجود داشت از بین برود، گفت: در صورت همکاری ایران با چین، می‌توانیم روی اینترنت ماهواره‌ای خودمان نقش مؤثری داشته باشیم. به این شکل که بتوانیم با ایجاد یک منظومه ماهواره‌ای میان چین، ایران و چند کشور همسو به سمت اینترنت ماهواره‌ای برویم.

 

این آینده پژوه فضای مجازی گفت: در این راستا باید زمینه را برای انتقال تکنولوژی از چین به ایران و تربیت نیروی انسانی متخصص فراهم کنیم. دانشگاه‌ها و نهادهای سیاستگذار ما باید وارد مساله اینترنت ماهواره‌ای شوند و از این رو، رویکرد چین می‌تواند برای ما ارزشمند باشد. اگر نتوانیم روی منشأ این فناوری اثرگذار باشیم، پیامدهای منفی آن برای ما بیشتر از پیامدهای مثبت آن خواهد بود.

 

 

 

حکمرانی داده محور جایگزین حکمرانی دولت‌ها می‌شود

 

این آینده پژوه فضای مجازی با بیان اینکه در آینده «حکمرانی داده محور» جایگزین «حکمرانی دولت‌ها» می‌شود، گفت: با توجه به توسعه و ارائه خدمات پایه کاربردی مانند موتور جستجو، پیام‌رسان، پلتفرم‌ها توسط آمریکا، این کشور در این حوزه به شدت انحصارگر است و از خدمات رایگانی که در اختیار ما می‌گذارد، دیتا جمع آوری می‌کند تا برای آینده حکمرانی داده محور مورد استفاده قرار دهد. از آنجایی که چین این موضوع را نپذیرفته برای خود خدمات پایه کاربردی مانند پیام‌رسان و موتور جستجوی بومی راه اندازی کرده است. اما ما همچنان تحت این انحصار آمریکایی قرار داریم.

 

این کارشناس به موضوع فناوری هوش مصنوعی به عنوان یکی دیگر از الزاماتی اشاره کرد که ایران باید در زمینه آن با کشوری مانند چین وارد همکاری شود.

 

همکاری در حوزه هوش مصنوعی، از نان شب هم واجب‌تر است

 

وی گفت: هوش مصنوعی در ۴ لایه اینترنت هوش مند، هوش مصنوعی بیزینس، هوش مصنوعی ادراکی و هوش مصنوعی خودمختار در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا پایان سال ۲۰۱۸ کشور چین به غیر از موضوع مربوط به بیزینس، در سایر موارد در دنیا رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. این کشور برای هوش مصنوعی سرمایه گذاری بسیاری انجام داده و هم اکنون یک رقابت جدی میان آمریکا و چین در حوزه هوش مصنوعی دیده می‌شود.

 

به گفته شریفی، چین در حوزه هوش مصنوعی نقشه راه‌های متعددی دارد و تا ۲۰۳۰ بیش از ۳ درصد GDP این کشور صرف منابع انسانی هوش مصنوعی می‌شود.

 

وی گفت: ما نیازمند تدوین سند استراتژیک با چین در حوزه هوش مصنوعی هستیم. چرا که در غیر این صورت چند سال دیگر، گدای هوش مصنوعی خواهیم بود و هیچ کشوری این فناوری را در اختیار ما نمی‌گذارد.

 

این کارشناس تاکید کرد: در آینده نزدیک، جنگ کشورها در دنیا با موشک‌های پیشرفته اتفاق نمی‌افتد و ربات‌ها وارد این کارزار می‌شوند. به همین دلیل رابطه ما با چین در حوزه هوش مصنوعی، از نان شب هم واجب‌تر خواهد بود.

 

وی با اشاره به تکنولوژی‌هایی مانند رباتیک، پرینتر و به طور کل تمامی تکنولوژی‌های مربوط به انقلاب صنعتی چهارم که از دل هوش مصنوعی بیرون می‌آید، تاکید کرد: چین در این حوزه پیشگام است و همکاری بلندمدت با این کشور، در شرایطی که بتوانیم محیط دانشگاهی خود را با این فناوری‌ها تطبیق داده و متخصص در این حوزه تربیت کنیم و انتقال فناوری داشته باشیم، بسیار مؤثر خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : سه شنبه 16 دی 1399
.

ترکیبی از رایحه، نور و صدا چیزی است که  به شما کمک می‌کند تا به طور طبیعی بخوابید و از خواب بیدار شوید، این ترکیب دقیقا همان چیز‌هایی است که گجت هوشمند «آرومئو سنس» برای کاربران فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد که شما یک خواب شبانه عالی داشته باشید.

 

در زندگی پر مشغله و پر هیاهوی امروز، بسیاری از افراد با خواب شبانه مشکل دارند و گجت جدید آرومئو می‌تواند یک انتخاب مناسب برای اینگونه افراد و حل مشکلات روزمره آنها باشد.

این گجت دارای ویژگی هایی است از جمله :

 

_دارای برنامه طراحی ویژه‌ای که می‌تواند به دلخواه کاربر تغییر کند

_دارای سه روند از پیش طراحی شده

_قابلیت تنظیم نور، صدا و رایحه از طریق تلفن همراه کاربر

_قابلیت تنظیم بر اساسا ساعات خواب و بیداری کاربر

_قیمت این محصول ۲۰۰ دلار است



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : یک شنبه 14 دی 1399
.

شرکت گوگل در حال کار روی بخش جستجو است تا نتایج جدید "ویدیوی کوتاه" را از اینستاگرام و تیک تاک آزمایش کند. و آن را در گوگل نیز منتشر کند.

 

آخرین ویژگی بتا در جستجوی گوگل نتایج ویدئو را از سیستم عامل‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، بنابراین به زودی قادر خواهید بود بدون نیاز به باز کردن برنامه‌های مستقل اینستاگرام یا تیک تاک، محتوای ویدئویی این دو سیستم عامل را مستقیماً از برنامه جستجو مشاهده کنید.

 

این ویژگی در حال حاضر به تعداد خاصی  از کاربران تلفن همراه عرضه شده و بنابراین، فقط برای تعداد کمی از موارد جستجو در دسترس است. محتوای ویدئویی جدید در یک بخش جداگانه "فیلم‌های کوتاه" در زیر بخش جستجوی شما در دسترس خواهد بود.

 

 

هنگامی که کاربران یک ویدیوی اینستاگرام یا تیک تاک را از نوار جستجو باز می‌کنند، آن‌ها به یک صفحه وب از سیستم عامل مربوطه در داخل برنامه جستجو هدایت می‌شوند. انتظار می‌رود گوگل عبارات جستجوی بیشتر و قالب‌های ویدیویی کوتاه بیشتری اضافه کند. هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی برای کاربران بیشتری باز می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 11 دی 1399
.

تحلیلگر ارشد شرکت اپل اعلام کرد که مشتریان این شرکت انتظار راه‌اندازی خودرو هوشمند اپل را زودتر از سال ۲۰۲۵ را نداشته باشند.

در پی این گزارش خبری از تولید انبوه خودرو‌های هوشمند شرکت اپل در سال ۲۰۲۴ منتشر شد. باتری‌های "سطح بعدی" با استفاده از یک فناوری به نام "تک سلول" برای تأمین انرژی خودرو استفاده می‌شوند. با گذاشتن فضای بیشتر در داخل باتری برای نگهداری مواد فعال، خودروی اپل می‌تواند مسافت بیشتری را با شارژ متناسب طی کند. این تحلیل ها به نظر عالی و کارآمد هستند ، اما تحلیلگر ارشد این شرکت مینگ چی کو، گفته است که متقاضیان تا سال 2025 باید صبر کنند.

 

با این حال، آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که برنامه توسعه فعلی خودروی هوشمند اپل مشخص نیست، و اگر توسعه در سال جاری آغاز شود و همه چیز به خوبی پیش رود، اولین بار در سال ۲۰۲۵-۲۰۲۷ این خودرو راه اندازی می‌شود. با توجه به تغییر در بازار خودرو‌های خودران و هوشمند ساخت این خودرو‌ها استاندارد‌هایی با کیفیت بالا را می‌طلبد، و اگر برنامه راه اندازی خودروی هوشمند اپل به سال ۲۰۲۸ یا بعد موکول شود تعجب نخواهیم کرد.

 

ضعف شرکت اپل در ساخت خودرو هوشمند در چیست؟

مینگ چی کو در ادامه گفت: هنوز مشخص نیست که شرکت اپل در بازار خودرو‌های هوشمند تا چه حد موفق خواهد بود چرا که این غول فناوری در زمینه هوش مصنوعی از دیگر شرکت‌ها عقب است. این تحلیلگر خاطر نشان کرد: که شرکت اپل در بورس سهام روند بسیار صعودی دارد و در گذشته نشان داده است که علی رغم مزیت‌های فناوری در زمینه‌های دیگر خیلی خوب عمل نکرده است، وی در ادامه افزود: این بازار انتظارات زیادی از خودرو‌های هوشمند دارد. با این وجود ما به سرمایه گذاران یادآوری می‌کنیم که اگرچه اپل از مزایای رقابتی مختلفی برخوردار است، اما همیشه در تجارت جدید موفق نیست.

 

بر طبق این سخنان  نباید به موفقیت اپل در تجارت این خودرو‌ها فکر کرد. اگر خودرو‌های هوشمند اپل بخواهند در آینده موفق شوند، عامل اصلی موفقیت هوش مصنوعی است، نه سخت افزار. یکی از بزرگترین نگرانی‌های سازندگان  درباره خودرو‌های هوشمند اپل این است که هنگام راه اندازی این خودرو‌ها برند‌های فعلی موفق در این زمینه حداقل پنج سال داده در این‌باره جمع آوری کرده‌اند و در زمینه هوش مصنوعی حرف برای گفتن دارند.

 

ایلان ماسک موسس شرکت تسلا حتی درباره باتری‌های این خودرو‌ها نظر داد و گفت: باتری‌های مونوسل خودرو‌های اپل از نظر الکتروشیمیایی مشکل دارند.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 8 دی 1399
.

نمایندگان پارلمان روسیه طرحی را پیشنهاد داده‌اند که به موجب آن شبکه‌های اجتماعی فعال در این کشور باید به طور مستقل محتوای غیرقانونی و توهین‌آمیز را شناسایی و بلوکه کنند.

به طبق گزارشات، تشخیص غیرقانونی یا توهین‌آمیز بودن محتوای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی باید بر طبق قوانین کشور روسیه صورت گیرد.

 

این طرح که توسط دو تن از افرادی که در   حزب حاکم روسیه هستند، پیشنهاد داده شده و شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا محتوای منتشر شده در سایت‌های خود را با  دقت بررسی کنند و همه محتوای غیرقانونی اعم از هرزه نگاری کودکان، اخبار و اطلاعات مربوط به تولید و توزیع مواد مخدر یا اخبار و داده‌های مروج خودکشی را حذف کنند.

 

طرح جدید که اصلاحیه‌ای برای تکمیل قانون شبکه‌های اجتماعی روسیه مصوب سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود، شبکه‌های اجتماعی را موظف می‌کند تا محتوای حاوی توهین به مسئولان سیاسی روس، قانون اساسی یا نمادهای رسمی کشور روسیه را حذف کنند. همچنین محتوای حاوی دعوت به اعتراض‌های غیرقانونی و شورش نیز باید به سرعت حذف شود.

 

در صورت تصویب این طرح فهرستی از شبکه‌های اجتماعی دارای بیش از ۵۰۰ هزار کاربر روزانه در روسیه تهیه خواهد شد که برای تداوم فعالیت در روسیه موظف به کنترل محتوای ارسالی کاربران هستند.

 

در صورت سر پیچی از این قوانین  در این زمینه، امکان برخورد جدی تر با شبکه‌های اجتماعی متخلف وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : شنبه 6 دی 1399
.

سامانه پیامک ویژه فروشگاهای اینترنتی

29 آذر 1399 72  0  0

سامانه پیامک برای فروشگاه های اینترنتی و آنلاین

بعضی از مواقع این سوال پیش می آید که چرا عده‌ای به راحتی به فروش بیشتری می رسند در حالی که بقیه همچنان در جا می‌زند، عوامل زیادی در این اتفاق دخیل هستند اما یکی از مهمترین و عمده ترین آن این است که این افراد روشهای به روز شده افزایش فروش را بلد نیستند. تقریباً می‌توان گفت در این عصر دیجیتال از هر راهی میتوان فروش یک کسب و کار را افزایش داد اما چیزی که بیشتر حائز اهمیت است این است که کدام روش در زمان کمتری به شما نتیجه می دهد و در عین حال مقرون به صرفه هم هست. در اینجا می توان به ارسال پیام کوتاه و سامانه ارسال پیامک اشاره کرد. در دهه‌های گذشته برای تهیه هر آنچه لازم بود به مغازه ها و یا فروشگاه ها که میشناختیم مراجعه می‌کردیم ولی اکنون در هرجا که باشی با استفاده از فضای ایجاد شده توسط اینترنت می توانیم هر آنچه نیاز داریم تهیه و خرید کنیم. فروشگاه های اینترنتی در هر حوزه کاری که باشند برای ارتباط با مشتریان شان نیاز به راه ارتباطی دارند ارسال پیامک  تبلیغاتی در فروشگاه های اینترنتی یکی از راههای است که صاحبان فروشگاه ها می توانند استفاده کنند.

بهترین روش تبلیغ پیامکی برای فروشگاه ها :

 اینکه ارسال پیامک تبلیغاتی  و بازاریابی پیامکی فقط برای تبلیغات نیست،  را می‌توان یکی از اصلی ترین چیز برای فروش محصولات خود به حساب آورد. تبلیغ  پیامکی یکی از مهمترین و اساسی ترین روش های بازاریابی است چرا که امروزه از صد در صد مردم جهان می توان گفت 99.9 درصد از مردم دارای تلفن همراه هستند. این مهم نیست که موبایل افراد دارای چه امکاناتی  باشد فقط همین که تلفن همراهی وجود داشته باشد که روی آن سیم کارت نصب شده باشد حائز اهمیت است، و یک فروشگاه( که می تواند فروش هر چیزی باشد) با استفاده از همین موضوع می‌تواند به راحتی برای خود بازاریابی پیامکی کند چرا که همه ی موبایل ها قابلیت دریافت اس ام اس را دارد.

هم چنین فروشگاه ها با استفاده از  سامانه پیامک، و با ارسال اس ام اس  به کاربران هنگام عضویت، خرید کالا،  ثبت و ارسال کالا، ارسال شماره پیگیری و... اطمینان بیشتری برای مشتریان خود  ایجاد کند و باعث بالا  رفتن رضایت مشتری شوند.

مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی انبوه برای فروشگاه های اینترنتی 

-بین فروشنده و مشتری هیچ واسطه وجود ندارد. 

-تقریباً  به همه مردم دسترسی دارید 

- پیامتان را با اسم شرکت خود میفرستید

- می توانید شهر یا استان خود را هدف قرار دهید و  نیازی به استفاده از دفترچه تلفن نیست و فقط با استفاده از پیش شماره های خاص پیامک ارسال کنید

- ارسال پیام تبلیغاتی انبوه در چند دقیقه

-ارائه تخفیف با ارسال پیامک از طریق سامانه پیامک فروشگاه اینترنتی

- ارسال پیامک تایید خرید موفق

- ارسال اخبار به مشتریان و کارکنان 

-ارسال پیامک از طریق وب سرویس جهت انجام تبلیغات مختلف

- ارسال اخبار و رویدادهای سازمان به همکاران و مشتریان 

-اطلاع رسانی از جدیدترین کالاهای فروشی

- ارسال پیامک قدردانی از خرید

- ایجاد سامانه دریافت شکایات انتقادات و پیشنهادات

- معرفی لیست قیمت ها 

-معرفی شعبه جدید 

-اعلام تراکنش های انجام شده از طریق ارسال پیامک

 

چگونگی دریافت پنل پیام کوتاه شیراز:

پنل های اس ام اس اهورا اطلس فارس توانایی اتصال  به سایت های آنلاین و cms های فروشگاهی را داشته و از پلاگین ها و ماژول های مختلف جهت ایجاد اتصال با واحدهای فروشگاهی استفاده می نماید. اگر مجموعه برای راه اندازی از ابتدا کد نویسی شده باشد نیز می تواند از طریق API جهت ارسال پیامک استفاده کنند.

 

جهت سفارش پنل پیامک رایگان از نمایندگی پیامک شیراز با کمترین تعرفه ارسال پیامک کافیست اینجا را کلیک کنید و سفارش خود را ارسال نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : جمعه 5 دی 1399
.

محققان دانشگاه برکلی موفق به تولید بازوبند هوشمندی شده‌اند که قادر به شناسایی انواع حرکات دست است و راه را برای تولید پوشیدنی‌های هوشمند هموار می‌کند.

 

به گزارش نیواطلس، سیستم‌های بصری رایانه‌ای تنها در صورتی قابل استفاده هستند که دست فرد همیشه در برابر انها قابل رؤیت باشد. اما این مساله همیشه ممکن نیست و گاهی نیز می‌تواند امنیت و حریم شخصی اشخاص را به خطر بیندازد. استفاده از دستکش‌های الکترونیک به عنوان یک راه حل جایگزین نیز می‌تواند هم کاربر را به زحمت بیندازد و هم به علت شکننده بودن اکثر این محصولات یک راه حل همیشگی محسوب نشود.

 

برای حل این مشکلات یک بازوبند نازک مجهز به تراشه تولید شده که به دور دست بسته می‌شود و حرکات دست را درک و ثبت می‌کند. این کار از طریق حسگرهای الکتریکی این بازوبند صورت می‌گیرد که سیگنال‌های عصبی رد و بدل شده در زیر پوست را شناسایی می‌کنند.

 

این بازوبند مجهز به یک الگوریتم هوش مصنوعی نیز هست و بر همین اساس حرکات دست را تفسیر و تعبیر می‌کند. نکته جالب این است که بازوبند مذکور حتی در صورت فکر کردن کاربر به انجام یک حرکت آن را درک می‌کند.

 

بازوبند یادشده در حال حاضر قادر به درک ۲۱ حرکت و ژست مختلف دستان افراد است که می‌توان به هر یک از این حرکات، کارکردی خاص را نسبت داد. از جمله حرکات یادشده می‌توان به مشت کردن دست، نشان دادن هر یک از انگشتان، صاف کردن دست و غیره اشاره کرد.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : سه شنبه 2 دی 1399
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی