.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

عده‌ای بر این باورند که دولت رئیسی و به ویژه عملکرد ارزی بانک مرکزی در این دولت با اما و اگرهایی همراه است اما مسئولان اقتصادی دولت سیزدهم کاملا مخالف این مساله هستند و اساسا این نکته را مطرح می‌کنند که در شرایط فعلی خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌شد عمل کرده‌اند. چه اینکه ماه‌های میانی سال گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که دولت سیزدهم تمام 54 هزار میلیارد تومانی را که دولت قبل در چهار ماه نخست سال 1400 از بانک مرکزی استقراض کرده بود، تسویه کرده است. احسان خاندوزی درحالی این ادعای بزرگ را در فضای رسانه‌ای و به صورت رسمی مطرح کرده که پیش از این نیز دیگر همکارانش در تیم اقتصادی کابینه تأکید داشتند دولت سیزدهم به روش‌هایی غیرتورم‌زا و بدون استقراض از بانک مرکزی کسری بودجه را تأمین کرده‌اند. وی در 10 مهر ماه در صفحه توئیتر شخصی‌اش درباره نحوه تأمین کسری بودجه دولت بدون استقراض از بانک مرکزی اعلام کرده بود: «در شهریور موفق شدیم برخلاف پنج ماه اول، بدون یک ریال استقراضِ جدید از بانک مرکزی، حقوق‌ها را (حتی زودتر از موعد) پرداخت کنیم. البته نحوه تأمین کسری بودجه در اوایل سال، همچنان تنور تورم را گرم نگه داشته است!

طبیعی است آثار مثبت اقدامات امروز، با چند ماه تأخیر ظاهر خواهد شد انشاا....» حالا اما چند ماهی از مهر ماه گذشته و هنوز تاخت‌وتاز تورم در اقتصاد ایران ادامه دارد. این در حالی است که مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در اظهاراتی رسمی بر این موضوع صحه گذاشته و در ماه‌های رفته از عمر دولت نه‌تنها بر بازپرداخت بدهی 54 هزار میلیارد تومانی تأکید کرده؛ بلکه عدم استقراض از بانک مرکزی را اولویت دولت سیزدهم دانسته است. این همه ماجرا نیست. سیاستگذار پولی کشور، در ساختمان میرداماد نیز این نکته را تأکید می‌کند. بر همین مبنا علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفته است: در دولت سیزدهم، خط قرمز آقای رئیس‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه این است که دولت از بانک مرکزی استقراضی نکند. بنابراین خلق پایه پولی از این منظر به عنوان یک خط قرمز تعریف شده است. اما عده‌ای از کارشناسان و اقتصاددانان معتقدند که دولت اتفاقا با ایجاد نقدینگی بیش از حد در کشور موجبات ایجاد تورم بالا را در ماه‌های آینده را فراهم کرده است و ضرر این مساله صرفا به جامعه خواهد رسید. هر چند که این هم گفته‌ای قابل تامل است اما باید دید روند‌ها و رویکردها از سوی دولت سیزدهم و مردان اقتصادی این دولت به کدام سمت و سو خواهد رفت و شرایط اقتصادی و پولی کشور چگونه خواهد شد.

رکورد تاریخی دولت رئیسی

عبدالناصر همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی نوشت: سال1400چاپ پول در دولت سیزدهم 142 هزار میلیارد تومان شد(به رغم ادعای تسویه تنخواه دولت) ‏و شایسته کسب عنوان فوق سلطان چاپ پول گردید. عبدالناصر همتی با انتشار یک فیلم در توییتی نوشت: «رکورد تاریخی! ‏سال1400چاپ پول در دولت سیزدهم 142 هزار میلیارد تومان شد(به رغم ادعای تسویه تنخواه دولت) ‏و شایسته کسب عنوان فوق سلطان چاپ پول گردید. مشکلات دولت را کاملاً درک می‌کنم، ‏فقط خواستم حامیان و امپراتوری رسانه‌ای دولت هم بدانند تا ان‌شاءا... به ریشه‌های واقعی مشکلات بپردازند.» همتی در این ویدئو گفت: همان‌طور که قبلا پیش بینی کرده بودم و هشدار داده بودم متاسفانه دولت سیزدهم رکورد تاریخی چاپ پول را شکست. بر اساس گزارش آماری بانک مرکزی متاسفانه در سال 1400 دولت سیزدهم با 142 هزار میلیارد تومان چاپ پول شایسته عنوان فوق سلطان چاپ پول گردید. بنده به مشکلات دولت واقف هستم و می‌دانم مشکلات بزرگی دارد. فقط این مطالب را عرض کردم از آن جهت که حامیان جناب رئیسی و امپراتوری رسانه‌ای ایشان دست از فرافکنی بردارند و به جای این حرف‌ها ریشه مشکلات را بررسی و شناسایی کنند و بدانند پشت پرده گرانی‌ها همین عوامل است.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401
.

باشگاه مشتریان و پیام صوتی پیام رسون

1401-02-15 23:49:34 364  0  0

خیلی از مردم امروزه برای تبلیغات خود از سامانه پیامکی استفاده میکنیم چراکه بهترین نوع تبلیغ ، تبلیغ از طریق پنل پیامکی شناخته شده است . پس طبیعی است که شرکت های نمایندگی پنل پیامک روز به روز در حال افزایش باشد .

حال اگر کسی بخواهد خودش یک نمایندگی سامانه پیامک را تاسیس کند تا بتواند به مردم ارائه خدمات پنل پیامکی داشته باشد ، باید با این موضوع آشنا شود که در سامانه پیامک تنها به مشتریان پنل پیام کوتاه ارائه نمیشود و ارائه خدمات به مشتریان در سامانه پیامکی بسیار فراتر از این ها میباشد .

ما امروز در این مقاله میخواهیم شما را با دو مورد از خدماتی که در سامانه پیام کوتاه به مشتریان عرضه میشود را معرفی کنیم پس تا پایان با نمایندگی پنل پیامک پیام رسون همراه باشید تا با باشگاه مشتریان و پیام صوتی بیشتر آشنا شوید .

 

باشگاه مشتریان چیست ؟ 

باشگاه مشتریان یک کسب و کار هوشمند است که در اثر گرد آوردن مشتریان یک مجموعه در کنار هم و ثبت اطلاعات آنها به وجود می آید . این اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می شود و می توان برای آنها برنامه‌ریزی کرد . در واقع با راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتری با استفاده از هوش تجاری علاوه بر جذب مشتری جدید می توان مشتریان فعلی خود را به مشتری وفادار تبدیل کنیم .  با راه اندازی باشگاه مشتریان ، خریداران  ترغیب میشوند که به وب سایت هایی که قبلا از آنها خرید کرده اند مراجعه کنند و  مجددا خرید انجام دهند .

 

 

 

هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان : 

در فضای بسیار رقابتی امروز مدل کسب و کار بسیار دچار تحول شده است. شما ممکن است یک ایده بسیار نوآورانه داشته باشید که بازار منتظر آن است. ولی رقبا بیشتر از ۶ ماه به شما زمان تنفس نخواهند داد.

شما با کسب و کارهای زیادی روبرو شده اید که توسط رقیب بزرگتر بلعیده شده اند. یا اینکه با تغییر کوچک یا بزرگ در فضای عمومی کسب و کار بحران های زیادی را تحمل کرده اند.

یکی از مهمترین اهداف از راه اندازی باشگاه مشتریان ، حفظ و نگهداری مشتریانی است که شما برای جذب آنها بسیار هزینه کرده اید. رفتار مشتری بسیار وابسته به رفتاری است که شما با او انجام داده اید. در زیر به صورت ایتمی به اهدافی که میتوان از راه اندازی باشگاه مشتریان داشته باشیم اشاره شده است .

 

- حفظ مشتریان سابق
- ایجاد مزیت نسبی کسب و کار نسبت به رقبا
- افزایش دایره مشتریان جدید به واسطه باشگاه مشتریان
- کمک به برند سازی
- افزایش فروش در روز ها و ساعت های خلوت
- ایجاد کیف پول هوشمند برای جلوگیری از تخفیف نقدی
- کاهش تخفیف واقعی به واسطه کیف پول
- تسهیم سهم بازاریاب های مختلف و افراد منتفع به صورت خودکار

 

پیام صوتی چیست ؟: 

پیام صوتی، پیامی است که صدای انسان را در خود دارد. صدا را می‌توان "بسته‌بندی" کرده و با اینترنت برای کس دیگری فرستاد. به بیان تخصصی، فرایند فرستادن "بسته‌های صوتی" یک فرایند ارتباطی نیمه منفعلانه است. اما باتوجه به سرعت بالا ارتباط می‌تواند پیوسته به نظر آید.

این یک تعریف ساده از پیام صوتی است اما همین تعریف ساده که در غالب پیام صوتی آمده ، توانسته انقلابی بزرگ در تبلیغات و بازاریابی به وجود آورد و باعث شده  کسب و کارهای کوچک و بزرگ از طریق همین پیام صوتی به فروش فوق العاده ای برسند چراکه پیام صوتی و پنل پیامک با داشتن کمترین تعرفه میتوانند بیشترین بازخورد را در تبلیغات داشته باشند .

از همین رو مردم پس از اینکه برای تبلیغات خود روی به پنل پیامک و پیام صوتی آوردند و متوجه معجزه این ابزار قدرتمند شدند ، کمتر دیده میشود که کسی از روش های تبلیغاتی دیگر که هزینه های سنگینی را دربر دارند استفاده کنند . 

 

 

 

از ویژگی مهم پیام صوتی میتوان به این موضوع اشاره کرد که این  فرآیند به صورت کاملا اتوماتیک وخودکار انجام میشود بنابراین هیچ اپراتور و یا شماره گیری نیاز به پردازش تماس ندارد  هنگامی که سیستم را با پیام از پیش پست شده ی خود تنظیم کرده باشید طبق درخواست خودتان ، شروع به ارسال  پیامک صوتی و تبلیغات صوتی میکند.

جالب است بدانید که ارسال پیام صوتی می‌تواند به صورت انبوه با مخاطب انجام شود که در حال حاضر این یک شیوه نوین در آیتم های پیام صوتی است تا شمایی که از پیام صوتی برای جذب مخاطب استفاده می کنید ، راحت تر بتوانید ارتباط برقرار کرده و نتیجه بگیرید.

 

پیام رسون : 

تیم حرفه ای پیام رسون با ارائه تمامی تجربه ها در طی سال های خدمت در حوزه پنل پیامکی قصد دارد تا شما را به یکی از کارامد ترین نمایندگی پنل پیامک تبدیل کند . 

شما میتوانید برای رسیدن به تمامی سوال هایتان با تیم پشتیبانی پیام رسون تماس حاصل فرمایید . 

همچنین اگر قصد خرید باشگاه مشتریان یا پیام صوتی از سامانه پیامکی پیام رسون را دارید میتوانید به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید . 

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401
.

اهمیت بازاریابی پیامکی

1401-01-31 20:57:58 655  0  0

در دنیای تبلیغات،  بازاریابی پیامکی ،همانند جواهری پنهان است چراکه هم اندازه شبکه های اجتماعی و بروشورهای تبلیغاتی و بنر تبلیغاتی می‌تواند برای برند شما مفید باشد .

بازاریابی پیامکی یک راه عالی برای ارتباط با مشتریان فعلی و پیدا کردن مشتریان جدید است .اگر هنوز مطمئن نیستید که این روش می‌تواند برای کسب و کارتان مفید باشد ، تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید تا شما را با مزیت های پنل پیامک و ارسال پیامک بیشتر آشنا کنیم .

 

 

 

مزیت های ارسال پیامک برای بازاریابی : 

در این مقاله با بازگو کردن ۸ مورد از مزیت های پنل پیامک ، شما را قانع میکنیم که ارسال پیامک برای بازاریابی پیامکی بسیار مفید بوده و می‌تواند در رقابت با شبکه های اجتماعی و بروشورها و ... قرار گیرد .

 

1- نرخ باز شدن بالا
بازاریابی پیامکی در مقایسه با تماس تلفنی یا بازاریابی ایمیلی، بالاترین نرخ باز شدن را دارد. ۹۸% پیامک‌های ارسالی باز می‌شوند و همین موضوع، استفاده از سرویس بازاریابی پیامکی را برای شرکت‌هایی که به دنبال سرویسی برای ارتباط سریع و مؤثر با مشتری هستند، به یک مزیت تبدیل کرده است.

 

2- نرخ تبدیل بالا
حتی در مقایسه با فرستادن پیام‌ از طریق اپلیکیشن‌ها، پیامک‌ها همچنان نرخ تبدیل بهتری دارند. با استفاده از بازاریابی پیامکی در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی، افراد بیشتری از کسب‌وکار شما بازدید می‌کنند و به تبلیغات و پیشنهادهای شما واکنش نشان می‌دهند.

 

3- مقرون به صرفه
استفاده از خدمات پیام‌رسانی ابری، بازاریابی پیامکی را به گزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه تبدیل می‌کند. شما می‌توانید از این طریق، به سادگی با هزاران مشتری ارتباط برقرار کنید. این روش در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی مانند بیلبوردها، تبلیغات تلوزیونی، تبلیغات موبایلی و مجلات، از لحاظ بودجه و صرفه‌جویی در هزینه‌ها مناسب‌تر است.

 

4- دامنه وسیع
با افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند، بازاریابی پیامکی به یک گزینه ارتباطی عالی برای مشاغل متنوع تبدیل شده است. Statista گزارش می‌دهد که در سال ۲۰۱۸، حدود ۵۲% از کل ترافیک آنلاین به تلفن‌های همراه هوشمند تعلق داشته؛ بنابراین می‌توانیم به راحتی اهمیت استفاده از این نوع بازاریابی را برای دیده شدن هرچه بیشتر متن‌های تبلیغاتی درک کنیم.

دریافت پیامک نیازی به اتصال به اینترنت ندارد؛ فقط کافیست تلفن همراه فرد کار کند. در یک جمله، با افزایش استفاده از موبایل‌ها، بازاریابی پیامکی چیزی از معدن طلا کم ندارد!

 

5- قابلیت نظارت بر موفقیت کمپین

استفاده از زیرساخت‌های پیشرفته در این حوزه، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا استراژی بازاریابی پیامکی خودشان را برای جلب توجه بیشتر مخاطبین بهینه کنند. شما می‌توانید با استفاده از سامانه‌های SMS مارکتینگ، تجزیه و تحلیل‌های دقیقی در رابطه با موارد زیر بدست بیاورید:

تعداد پیام‌های رسیده به مشتریان
جزئیات مربوط به زمان
وضعیت پیام
این که آیا مشتری پیام را خوانده است یا نه
از چه مرورگری برای بازدید از لینک ارسالی توسط شما استفاده شده است
موقعیت جغرافیایی مشتریان
چنین اطلاعات و داده‌هایی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بفهمند مخاطبین آن‌ها چه کسانی هستند. همچنین می‌توانند به این وسیله، میزان موفقیت‌آمیز بودن کمپین تبلیغاتی خود را تخمین زده و اقدامات لازم برای بهبود فعالیت‌های آینده را تشخیص دهند.

 

6- اجرای بازاریابی دهان به دهان
با استفاده از بازاریابی پیامکی می‌توان علاوه‌بر حفظ مشتریان فعلی، برای بدست آوردن مشتریان جدید نیز تلاش کرد. اگر برند چیز با ارزشی برای ارائه به مشتریان خود داشته باشد، آن‌ها این خبر را به دوستان و خانواده خودشان نیز اطلاع می‌دهند. بازاریابی دهان به دهان، یک ابزار قدرتمند برای پیشرفت کسب‌وکارهاست و بازاریابی پیامکی با ایجاد ارتباطات سریع می‌تواند آن را ایجاد و تقویت کند.

 

7- مدیریت زمان

همه می‌دانند که زمان، پول است! با بازاریابی پیامکی می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کرده و روی سایر بخش‌های کسب‌وکار تمرکز کنید. این یک روند ساده و آسان است؛ کافیست با استفاده از قابلیت زمان‌بندی در سامانه‌های بازاریابی پیامکی، ارسال پیامک‌های خودتان را برای تاریخ‌های آینده برنامه‌ریزی کنید. این یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید؛ چرا که به شما این امکان را می‌دهد که برای کارآمدی هرچه خود، زمان را مدیریت کنید.

 

8- انعطاف‌پذیر و قابل اعتماد
کسب‌وکارها می‌توانند از بازاریابی پیامکی برای اعلام فروش مداوم، ارائه کوپن تخفیف، پیشنهادهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی در مورد افتتاح شعبه‌های جدید، استفاده کنند. همچنین با استفاده از سامانه‌های پیامکی، می‌توان مراحل خرید را لحظه به لحظه به مشتری اعلام کرد. با این حال، پیامک فضای مختصر و محدودی برای انتقال داستان به مخاطب دارد. بنابراین لازم است کسب‌و‌کارها از ۱۶۰ کاراکتر به شیوه هوشمندانه‌ای برای تاثیرگذاری و اطلاع رسانی به مشتری استفاده کنند. 

 

 

پیام رسون : 

با توجه به مزیت هایی که در بالا در مورد آن صحبت شد باید متوجه شده باشید که چرا بازاریابی پیامکی را همچون جواهری پنهان می‌دانند.  در واقع بازاریابی پیامکی یا همان ارسال اس ام اس توسط پنل پیامک می‌تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد و در عین حال چون هزینه خیلی کمی برای خرید پنل پیامک استفاده می‌شود،  می‌تواند اکثر افراد را تشویق کند که برای امتحان کردن پنل اس ام اس و ارسال اس ام اس اقدام کنند .


حال سامانه پیام کوتاه شیراز با ارائه بهترین پیشنهاد ها برای بازاریابی پیامکی و ارائه پیامک مفتی می‌تواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری کند و برای معرفی برندتان بسیار تاثیر گذار باشد .
اگر قصد خرید پنل پیام کوتاه را از سامانه پیام کوتاه شیراز دارید می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به خرید کنید و برای بازاریابی پیامکی خود از همین حالا دست به کار شوید .

جهت خرید پنل اس ام اس از نمایندگی پنل اس ام اس اینجا را کلیک کنید .



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : جمعه 9 ارديبهشت 1401
.

‬براساس‭ ‬آمار‌ها‭ ‬از‭ ‬هر‭ ‬سه‭ ‬ازدواج‭ ‬یک‭ ‬ازدواج‭ ‬به‭ ‬طلاق‭ ‬منجر‭ ‬می‌شود‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬واقع‭ ‬باید‭ ‬گفت‭ ‬بیش‭ ‬از‭ ‬45درصد‭ ‬از‭ ‬ازدواج‌ها‭ ‬ناموفق‭ ‬است‭. ‬از‭ ‬سال‭ ‬1390‭ ‬تا‭ ‬1399‭ ‬طلاق‭ ‬28درصد‭ ‬رشد‭ ‬داشته‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬سه‭ ‬عامل‭ ‬بی‌توجهی،‭ ‬بی‌تعهدی‭ ‬و‭ ‬بی‌احترامی‭ ‬از‭ ‬مهم‌ترین‭ ‬عوامل‭ ‬آن‭ ‬به‭ ‬شمار‭ ‬می‌رود
 
‭.‬مجموع‭ ‬ازدواج‭ ‬کشور‭ ‬در‭ ‬تابستان‭ ‬1400،‭ ‬134‭ ‬هزارو‭ ‬208‭ ‬مورد‭ ‬بود‭ ‬و‭ ‬محاسبات‭ ‬نشان‭ ‬می‌دهد‭ ‬که‭ ‬ازدواج‭ ‬در‭ ‬ایران‭ ‬در‭ ‬فاصله‭ ‬1390‭ ‬تا‭ ‬1399،‭ ‬بیش‭ ‬از‭ ‬36‭ ‬درصد‭ ‬کاهش‭ ‬یافته‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬حدود‭ ‬80‭ ‬درصد‭ ‬طلاق‌ها‭ ‬توافقی‭ ‬انجام‭ ‬می‌شود‭.‬از‭ ‬سال‭ ‬1390‭ ‬تا‭ ‬1399‭ ‬طلاق‭ ‬28درصد‭ ‬رشد‭ ‬داشته‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬سه‭ ‬عامل‭ ‬بی‌توجهی،‭ ‬بی‌تعهدی‭ ‬و‭ ‬بی‌احترامی‭ ‬از‭ ‬مهم‌ترین‭ ‬عوامل‭ ‬آن‭ ‬به‭ ‬شمار‭ ‬می‌رود‭.‬در‭ ‬میان‭ ‬این‭ ‬آمار‌ها‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬موضوعات‭ ‬مهم‭ ‬این‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬طلاق‌ها‭ ‬در‭ ‬پنج‭ ‬سال‭ ‬اول‭ ‬زندگی‭ ‬رخ‭ ‬می‌دهد‭ ‬که‭ ‬اگر‭ ‬بتوان‭ ‬با‭ ‬مشاوره‌های‭ ‬خانوادگی‭ ‬از‭ ‬فروپاشی‭ ‬این‭ ‬خانواده‌ها‭ ‬جلوگیری‭ ‬کرد‭ ‬می‌توان‭ ‬گفت‭ ‬تا‭ ‬حدود‭ ‬زیادی‭ ‬آمار‭ ‬طلاق‭ ‬را‭ ‬می‌توان‭ ‬کاهش‭ ‬داد‭ ‬که‭ ‬همه‭ ‬این‭ ‬موضوعات‭ ‬به‭ ‬انجام‭ ‬مشاوره‌ها‭ ‬مرتبط‭ ‬می‌شود‭. ‬طلاق‭ ‬به‭ ‬معنی‭ ‬پایان‭ ‬شرعی‭ ‬و‭ ‬قانونی‭ ‬ازدواج‭ ‬و‭ ‬جدا‭ ‬شدن‭ ‬همسران‭ ‬از‭ ‬یکدیگر‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬پی‭ ‬آن‭ ‬حقوق‭ ‬و‭ ‬تکالیف‭ ‬متقابلی‭ ‬که‭ ‬بین‭ ‬زوجین‭ ‬در‭ ‬هنگام‭ ‬ازدواج‭ ‬وجود‭ ‬داشته‭ ‬از‭ ‬میان‭ ‬می‌رود‭. ‬طلاق‭ ‬معمولاً‭ ‬وقتی‭ ‬اتفاق‭ ‬می‌افتد‭ ‬که‭ ‬استحکام‭ ‬رابطه‭ ‬زناشویی‭ ‬از‭ ‬بین‭ ‬می‌رود‭ ‬و‭ ‬میان‭ ‬زوجین‭ ‬ناسازگاری‭ ‬و‭ ‬تنش‭ ‬وجود‭ ‬دارد‭. ‬طلاق‭ ‬اجتماعی،‭ ‬تغییرات‭ ‬در‭ ‬دوستی‌ها‭ ‬و‭ ‬سایر‭ ‬روابط‭ ‬اجتماعی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬مرد‭ ‬یا‭ ‬زن‭ ‬طلاق‭ ‬گرفته‭ ‬با‭ ‬آن‌ها‭ ‬سر‭ ‬و‭ ‬کار‭ ‬دارد‭. ‬طلاق‭ ‬روانی،‭ ‬موقعیتی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬از‭ ‬طریق‭ ‬آن‭ ‬فرد‭ ‬پیوندهای‭ ‬وابستگی‭ ‬عاطفی‭ ‬به‭ ‬همسرش‭ ‬را‭ ‬قطع‭ ‬کند‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬تنها‭ ‬زیستن‭ ‬تن‭ ‬دردهد‭.‬‭ ‬شیوه‭ ‬انجام‭ ‬طلاق‭ ‬در‭ ‬قوانین‭ ‬کشورهای‭ ‬مختلف‭ ‬بسیار‭ ‬متفاوت‭ ‬است‭ ‬اما‭ ‬در‭ ‬اغلب‭ ‬کشورها‭ ‬نیاز‭ ‬به‭ ‬تایید‭ ‬یک‭ ‬دادگاه‭ ‬یا‭ ‬مرجع‭ ‬رسمی‭ ‬حقوقی‭ ‬وجود‭ ‬دارد‭. ‬مذاهب‭ ‬مختلف‭ ‬نیز‭ ‬رویکردهای‭ ‬متفاوتی‭ ‬به‭ ‬طلاق‭ ‬دارند‭. ‬طلاق‭ ‬در‭ ‬اسلام‭ ‬به‭ ‬اختیار‭ ‬شوهر‭ ‬انجام‭ ‬می‌شود‭ ‬اما‭ ‬زن‭ ‬نیز‭ ‬در‭ ‬شرایط‭ ‬خاصی‭ ‬ممکن‭ ‬است‭ ‬حق‭ ‬طلاق‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬دست‭ ‬بیاورد‭.‬واژه‭ ‬طلاق‭ ‬از‭ ‬ریشه‭ ‬عربی‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬معنی‭ ‬‮«‬گشودن‭ ‬گره‮»‬‭ ‬و‭ ‬‮«‬رها‭ ‬کردن‮»‬‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬فقه‭ ‬اسلامی‭ ‬‮«‬زائل‭ ‬کردن‭ ‬قید‭ ‬ازدواج‭ ‬با‭ ‬لفظ‭ ‬مخصوص‮»‬‭ ‬تعریف‭ ‬می‌شود‭.‬سال‭ ‬هاست‭ ‬که‭ ‬آمار‭ ‬بالای‭ ‬طلاق‭ ‬در‭ ‬کشور‭ ‬ما‭ ‬به‭ ‬یک‭ ‬معضل‭ ‬اجتماعی‭ ‬بزرگ‭ ‬تبدیل‭ ‬شده‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬با‭ ‬توجه‭ ‬به‭ ‬پیامد‌های‭ ‬ناگوار‭ ‬این‭ ‬معضل‭ ‬باید‭ ‬مسئولان‭ ‬و‭ ‬کارشناسان‭ ‬هرچه‭ ‬زودتر‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬خصوص‭ ‬تدبیری‭ ‬بیندیشند‭ ‬تا‭ ‬میزان‭ ‬ازدواج‌هایی‭ ‬که‭ ‬پیش‌بینی‭ ‬می‌شود‭ ‬به‭ ‬طلاق‭ ‬ختم‭ ‬شوند‭ ‬کمتر‭ ‬شود‭ ‬زیرا‭ ‬امروز‭ ‬این‭ ‬آمار‭ ‬یعنی‭ ‬ناموفق‭ ‬بودن‭ ‬بیش‭ ‬از‭ ‬45‭ ‬درصد‭ ‬ازدواج‌ها‭ ‬آمار‭ ‬بسیار‭ ‬وحشتناکی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬بنیان‭ ‬خانواده‭ ‬را‭ ‬هدف‭ ‬گرفته‭ ‬است‭. ‬معمولاً‭ ‬زنان‭ ‬از‭ ‬طلاق‭ ‬بیش‭ ‬از‭ ‬مردان‭ ‬از‭ ‬نظر‭ ‬اقتصادی‭ ‬زیان‭ ‬می‌بینند،‭ ‬اما‭ ‬فرایندهای‭ ‬سازگاری‭ ‬روانی‭ ‬و‭ ‬اجتماعی‭ ‬برای‭ ‬مردان‭ ‬و‭ ‬زنان‭ ‬تفاوت‭ ‬چندانی‭ ‬ندارد‭. ‬کودکان‭ ‬پس‭ ‬از‭ ‬جدایی‭ ‬پدر‭ ‬و‭ ‬مادرشان‭ ‬نیز‭ ‬به‭ ‬اضطراب‭ ‬عاطفی‭ ‬دچار‭ ‬می‌شوند‭. ‬کودکان‭ ‬بزرگ‌تر‭ ‬بهتر‭ ‬می‌توانند‭ ‬انگیزه‌های‭ ‬پدر‭ ‬و‭ ‬مادرشان‭ ‬را‭ ‬برای‭ ‬طلاق‭ ‬درک‭ ‬کنند‭. ‬این‭ ‬کودکان‭ ‬ممکن‭ ‬است‭ ‬به‭ ‬خاطر‭ ‬اثرات‭ ‬طلاق‭ ‬بر‭ ‬آینده‭ ‬خود‭ ‬نگران‭ ‬باشند‭ ‬یا‭ ‬این‭ ‬که‭ ‬احساس‭ ‬تنهایی‭ ‬داشته‭ ‬باشند‭. ‬این‌ها‭ ‬تنها‭ ‬بخشی‭ ‬از‭ ‬آثار‭ ‬نامطلوب‭ ‬طلاق‭ ‬است‭.‬

>جبهه‌گیری‭ ‬علیه‭ ‬یکدیگر‭ ‬
فاطمه‭ ‬رسولی‭ ‬روانشناس‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬خصوص‭ ‬به‭ ‬آفتاب‭ ‬یزد‭ ‬گفت‭:‬‮«‬‭ ‬در‭ ‬روابط‭ ‬خانوادگی‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬ویژه‭ ‬در‭ ‬روابط‭ ‬بین‭ ‬زوجین‭ ‬بیش‭ ‬از‭ ‬هر‭ ‬چیز‭ ‬دوستی،‭ ‬عشق‭ ‬و‭ ‬محبت‭ ‬باید‭ ‬حاکم‭ ‬باشد‭. ‬همان‭ ‬طور‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬هر‭ ‬کار‭ ‬جمعی‭ (‬حداقل‭ ‬دو‭ ‬نفره‭) ‬طرفین‭ ‬کوشش‭ ‬می‌کنند‭ ‬از‭ ‬تمام‭ ‬امکانات‭ ‬خود‭ ‬در‭ ‬پیشبرد‭ ‬هدف‭ ‬خود‭ ‬استفاده‭ ‬کنند‭ ‬و‭ ‬از‭ ‬هر‭ ‬عاملی‭ ‬که‭ ‬ممکن‭ ‬است‭ ‬آنها‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬هدف‭ ‬واحدشان‭ ‬دور‭ ‬کند‭ ‬پرهیز‭ ‬نمایند،‭ ‬در‭ ‬زندگی‭ ‬مشترک‭ ‬نیز‭ ‬در‭ ‬واقع‭ ‬دو‭ ‬نفر‭ ‬به‭ ‬قصد‭ ‬برپایی‭ ‬یک‭ ‬زندگی‭ ‬جدید‭ ‬با‭ ‬یکدیگر‭ ‬هم‭ ‬پیمان‭ ‬می‌شوند‭. ‬شاید‭ ‬به‭ ‬همین‭ ‬دلیل‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬معمولاً‭ ‬حتی‭ ‬در‭ ‬ساده‌ترین‭ ‬حالات‭ ‬آغاز‭ ‬زندگی‭ ‬مشترک‭ ‬با‭ ‬جشن‭ ‬و‭ ‬شادی‭ ‬همراه‭ ‬است‭.‬اما‭ ‬چه‭ ‬میشود‭ ‬که‭ ‬دو‭ ‬فردی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬آغاز‭ ‬زندگی‭ ‬در‭ ‬کنار‭ ‬هم‭ ‬یک‭ ‬تیم‭ ‬متحد‭ ‬و‭ ‬همراه‭ ‬را‭ ‬تشکیل‭ ‬می‌دادند،‭ ‬بعد‭ ‬از‭ ‬مدتی‭ ‬از‭ ‬ازدواج،‭ ‬در‭ ‬مقابل‭ ‬هم‭ ‬و‭ ‬علیه‭ ‬هم‭ ‬جبهه‭ ‬میگیرند؟‭!‬علت‌های‭ ‬زیادی‭ ‬وجود‭ ‬دارد‭ ‬که‭ ‬شاید‭ ‬نه‭ ‬به‭ ‬طور‭ ‬مستقیم‭ ‬اما‭ ‬کاملا‭ ‬غیر‭ ‬مستقیم‭ ‬با‭ ‬کاهش‭ ‬رضایت‭ ‬و‭ ‬صمیمیت‭ ‬زناشویی‭ ‬بنیان‭ ‬خانواده‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬هم‭ ‬می‌پاشاند‭.‬‮»‬

>مشکل‭ ‬اقتصادی‭ ‬و‭ ‬بیکاری
وی‭ ‬ادامه‭ ‬داد‭:‬‮«‬‭ ‬به‭ ‬طور‭ ‬مثال‭:‬مشکل‭ ‬اقتصادی‭ ‬در‭ ‬وهله‭ ‬اول‭ ‬به‭ ‬نظر‭ ‬می‌رسد‭ ‬مهم‌ترین‭ ‬عامل،‭ ‬مشکل‭ ‬مالی‭ ‬و‭ ‬اقتصادی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬تدریج‭ ‬بنیان‭ ‬خانواده‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬هم‭ ‬می‌پاشد‭ ‬و‭ ‬زوجین‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬سوی‭ ‬اختلاف‭ ‬و‭ ‬جدایی‭ ‬می‌کشاند‭. ‬در‭ ‬کشوری‭ ‬که‭ ‬بارها‭ ‬حتی‭ ‬از‭ ‬سوی‭ ‬مسئولین‭ ‬عنوان‭ ‬شده‭ ‬که‭ ‬اقتصاد‭ ‬ما‭ ‬بیمار‭ ‬است‭ ‬چگونه‭ ‬می‌توانیم‭ ‬از‭ ‬زن‭ ‬و‭ ‬شوهری‭ ‬که‭ ‬با‭ ‬هزار‭ ‬امید‭ ‬و‭ ‬آرزو‭ ‬زندگی‭ ‬مشترک‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬آغاز‭ ‬می‌کنند‭ ‬بخواهیم‭ ‬که‭ ‬بدون‭ ‬توجه‭ ‬به‭ ‬گرانی‭ ‬کمرشکن‭ ‬مخارج‭ ‬زندگی‭ ‬و‭ ‬مایحتاج‭ ‬روزانه،‭ ‬با‭ ‬خوشی‭ ‬و‭ ‬شادی‭ ‬به‭ ‬زندگی‭ ‬خود‭ ‬ادامه‭ ‬دهند‭ ‬و‭ ‬خم‭ ‬به‭ ‬ابرو‭ ‬نیاورند؟‭ ‬بیکاری‭ ‬مشکل‭ ‬دیگری‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬می‌تواند‭ ‬در‭ ‬ایجاد‭ ‬اختلاف‭ ‬در‭ ‬زندگی‭ ‬موثر‭ ‬باشد‭ ‬بیکاری‭ ‬زوج‭ ‬است‭. ‬مردی‭ ‬که‭ ‬بیکار‭ ‬است‭ ‬به‭ ‬هر‭ ‬دری‭ ‬می‌زند‭ ‬تا‭ ‬شاید‭ ‬بتواند‭ ‬کاری‭ ‬پیدا‭ ‬کند‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬طریقی‭ ‬درآمدی‭ ‬برای‭ ‬خود‭ ‬ایجاد‭ ‬کند‭ ‬و‭ ‬از‭ ‬عهده‭ ‬مخارج‭ ‬زندگی‭ ‬برآید‭. ‬اما‭ ‬می‌دانیم‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬اثر‭ ‬همان‭ ‬اقتصاد‭ ‬بیمار،‭ ‬بیکاری‭ ‬هم‭ ‬سالها‭ ‬است‭ ‬در‭ ‬جامعه‭ ‬ما‭ ‬رو‭ ‬به‭ ‬افزایش‭ ‬است‭ ‬بیکاری‭ ‬فقر‭ ‬می‌آورد‭ ‬زیرا‭ ‬درآمد‭ ‬خانواده‭ ‬از‭ ‬بین‭ ‬می‌رود‭ ‬و‭ ‬طبعاً‭ ‬بی‌درآمدی‭ ‬به‭ ‬فقر‭ ‬منتهی‭ ‬می‌شود‭. ‬اما‭ ‬بیکاری‭ ‬خود‭ ‬به‭ ‬خود‭ ‬نیز‭ ‬موجب‭ ‬آسیب‭ ‬و‭ ‬انحراف‭ ‬می‌شود،‭ ‬زیرا‭ ‬کسی‭ ‬که‭ ‬بیکار‭ ‬است‭ ‬احساس‭ ‬بطالت‭ ‬می‌کند‭ ‬و‭ ‬بطالت‭ ‬موجب‭ ‬انحراف‭ ‬می‌گردد‭.‬

>فقدان‭ ‬آموزش‌های‭ ‬مناسب
این‭ ‬روانشناس‭ ‬در‭ ‬ادامه‭ ‬افزود‭:‬‮«‬‭ ‬شرکت‭ ‬در‭ ‬مشاوره‌های‭ ‬قبل‭ ‬از‭ ‬ازدواج‭ ‬می‌تواند‭ ‬به‌طور‭ ‬قابل‭ ‬توجهی‭ ‬در‭ ‬کاهش‭ ‬آمار‭ ‬طلاق‭ ‬موثر‭ ‬باشد‭. ‬مشاوره‌ی‭ ‬قبل‭ ‬از‭ ‬ازدواج‭ ‬مهارت‌های‭ ‬حل‭ ‬مشکلات‭ ‬و‭ ‬اختلافات‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬همسران‭ ‬می‌آموزد‭ ‬و‭ ‬برای‭ ‬حل‭ ‬مسائلی‭ ‬که‭ ‬بعدها‭ ‬در‭ ‬زندگی‭ ‬زناشویی‭ ‬ممکن‭ ‬است‭ ‬به‭ ‬اختلافات‭ ‬تمام‌عیار‭ ‬تبدیل‭ ‬شود،‭ ‬ضروری‭ ‬است‭. ‬اما‭ ‬متاسفانه‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬زوج‌ها‭ ‬در‭ ‬جلسات‭ ‬مشاوره‭ ‬شرکت‭ ‬نمی‌کنند‭ ‬و‭ ‬این‭ ‬موضوع‭ ‬در‭ ‬افزایش‭ ‬آمار‭ ‬طلاق‭ ‬بی‌تاثیر‭ ‬نیست‭.‬‮»‬

>خیانت
وی‭ ‬در‭ ‬آخر‭ ‬تصریح‭ ‬کرد‭:‬‮«‬‭ ‬برآوردهایی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬مورد‭ ‬خیانت‭ ‬در‭ ‬ازدواج‭ ‬وجود‭ ‬دارد،‭ ‬در‭ ‬مطالعات‭ ‬مختلف‭ ‬متفاوت‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬متاسفانه‭ ‬نمی‌توان‭ ‬در‭ ‬مورد‭ ‬آمار‭ ‬دقیق‭ ‬آن‭ ‬نظر‭ ‬داد‭. ‬با‭ ‬این‭ ‬حال‭ ‬با‭ ‬یک‭ ‬جمع‌بندی‭ ‬کلی‭ ‬می‌توان‭ ‬به‭ ‬این‭ ‬نتیجه‭ ‬رسید‭ ‬که‭ ‬این‭ ‬آمار‭ ‬نگران‌کننده‭ ‬است‭. ‬البته‭ ‬به‌طورکلی‭ ‬میزان‭ ‬خیانت‭ ‬در‭ ‬بین‭ ‬زوج‌های‭ ‬متاهل‭ ‬کمتر‭ ‬از‭ ‬رابطه‌های‭ ‬طولانی‌مدت‭ ‬یا‭ ‬زندگی‌های‭ ‬مشترک‭ ‬بدون‭ ‬ازدواج‭ ‬است‭. ‬البته‭ ‬خیانت‭ ‬به‭ ‬سن‌وسال‭ ‬و‭ ‬میزان‭ ‬آموزش‭ ‬طرفین‭ ‬نیز‭ ‬بستگی‭ ‬دارد‭. ‬بر‭ ‬اساس‭ ‬مطالعات‭ ‬به‌طورکلی‭ ‬زوج‌های‭ ‬مسن‌تر‭ ‬و‭ ‬آموزش‌دیده‌تر‭ ‬بیشتر‭ ‬به‭ ‬تعهدات‭ ‬خود‭ ‬پایبندند‭.‬‮»‬

>درک‭ ‬عاطفی‭ ‬در‭ ‬جامعه‭ ‬ما‭ ‬کم‭ ‬شده‭ ‬است
امیرمحمود‭ ‬حریرچی‭ ‬جامعه‭ ‬شناس‭ ‬نیز‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬خصوص‭ ‬به‭ ‬آفتاب‭ ‬یزد‭ ‬گفت‭:‬‮«‬افراد‭ ‬باید‭ ‬ازدواجشان‭ ‬منطبق‭ ‬بر‭ ‬شناخت‭ ‬باشد‭.‬یعنی‭ ‬دو‭ ‬طرف‭ ‬باید‭ ‬نسبت‭ ‬به‭ ‬یکدیگر‭ ‬شناخت‭ ‬اولیه‭ ‬پیدا‭ ‬کنند‭ ‬و‭ ‬مطابق‭ ‬با‭ ‬فرهنگ‭ ‬و‭ ‬سلیقه‌ای‭ ‬که‭ ‬دارند‭ ‬به‭ ‬همدلی‭ ‬برسند‭ ‬تا‭ ‬در‭ ‬نهایت‭ ‬همراه‭ ‬هم‭ ‬شوند‭. ‬در‭ ‬این‭ ‬شرایط‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬زندگی‭ ‬در‭ ‬تمام‭ ‬سختی‌ها‭ ‬و‭ ‬حتی‭ ‬شرایط‭ ‬دشوار‭ ‬تداوم‭ ‬پیدا‭ ‬می‌کند‭.‬اما‭ ‬متاسفانه‭ ‬فرصت‭ ‬دستیابی‭ ‬به‭ ‬این‭ ‬نوع‭ ‬شناخت‭ ‬در‭ ‬جامعه‭ ‬ما‭ ‬به‭ ‬افراد‭ ‬داده‭ ‬نشده‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬معیار‭ ‬افراد‭ ‬هم‭ ‬نیز‭ ‬معیار‭ ‬درستی‭ ‬نیست‭. ‬متاسفانه‭ ‬افراد‭ ‬این‭ ‬روزها‭ ‬خیلی‭ ‬به‭ ‬ظاهر‭ ‬یکدیگر‭ ‬اهمیت‭ ‬می‌دهند‭ ‬و‭ ‬سعی‭ ‬می‌کنند‭ ‬متفاوت‭ ‬از‭ ‬چیزی‭ ‬که‭ ‬واقعا‭ ‬هستند‭ ‬خودشان‭ ‬را‭ ‬نشان‭ ‬دهند‭.‬این‭ ‬مورد‭ ‬به‭ ‬خصوص‭ ‬در‭ ‬نسل‭ ‬جوان‭ ‬بسیار‭ ‬دیده‭ ‬می‌شود‭. ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬افراد‭ ‬در‭ ‬شبکه‌های‭ ‬مجازی‭ ‬سعی‭ ‬می‌کنند‭ ‬با‭ ‬تظاهر‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬مطابق‭ ‬با‭ ‬سلیقه‭ ‬جامعه‭ ‬نشان‭ ‬دهند‭ ‬تا‭ ‬مورد‭ ‬پسند‭ ‬دیگران‭ ‬واقع‭ ‬شوند‭.‬اما‭ ‬افراد‭ ‬وقتی‭ ‬با‭ ‬یکدیگر‭ ‬ازدواج‭ ‬می‌کنند‭ ‬متوجه‭ ‬این‭ ‬می‌شوند‭ ‬که‭ ‬فرد‭ ‬مورد‭ ‬نظرشان‭ ‬چیزی‭ ‬را‭ ‬نشان‭ ‬داده‭ ‬که‭ ‬متفاوت‭ ‬از‭ ‬واقعیت‭ ‬درونی‭ ‬او‭ ‬بوده‭ ‬است‭.‬بحث‌های‭ ‬مالی‭ ‬و‭ ‬اقتصادی‭ ‬هم‭ ‬نیز‭ ‬بسیار‭ ‬مهم‭ ‬است‭. ‬ازدواج‭ ‬در‭ ‬جامعه‭ ‬ما‭ ‬سخت‭ ‬است‭ ‬اما‭ ‬طلاق‭ ‬بسیار‭ ‬راحت‭. ‬در‭ ‬شروع‭ ‬ازدواج‭ ‬افراد‭ ‬برای‭ ‬تشکیل‭ ‬خانواده‭ ‬هزینه‌های‭ ‬زیادی‭ ‬را‭ ‬می‌پردازند‭ ‬ولی‭ ‬همین‭ ‬زندگی‌ها‭ ‬نیز‭ ‬به‭ ‬راحتی‭ ‬از‭ ‬هم‭ ‬می‌پاشند‭. ‬از‭ ‬سوی‭ ‬دیگر‭ ‬درک‭ ‬عاطفی‭ ‬در‭ ‬جامعه‭ ‬ما‭ ‬بسیار‭ ‬کم‭ ‬شده‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬ما‭ ‬با‭ ‬عواطف‭ ‬بیگانه‭ ‬شده‭ ‬ایم‭. ‬جدای‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬آمار‭ ‬رسمی‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬زوجین‭ ‬از‭ ‬یکدیگر‭ ‬طلاق‭ ‬عاطفی‭ ‬گرفته‭ ‬اند‭. ‬مسئله‭ ‬طلاق‭ ‬در‭ ‬جامعه‭ ‬ما‭ ‬بسیاری‭ ‬مسئله‭ ‬پیچیده‌ای‭ ‬است‭.‬

‭ ‬فاطمه‭ ‬رسولی‭: ‬بیکاری‭ ‬مشکل‭ ‬دیگری‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬می‌تواند‭ ‬در‭ ‬ایجاد‭ ‬اختلاف‭ ‬در‭ ‬زندگی‭ ‬موثر‭ ‬باشد‭ ‬بیکاری‭ ‬زوج‭ ‬است‭. ‬مردی‭ ‬که‭ ‬بیکار‭ ‬است‭ ‬به‭ ‬هر‭ ‬دری‭ ‬می‌زند‭ ‬تا‭ ‬شاید‭ ‬بتواند‭ ‬کاری‭ ‬پیدا‭ ‬کند‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬طریقی‭ ‬درآمدی‭ ‬برای‭ ‬خود‭ ‬ایجاد‭ ‬کند‭ ‬و‭ ‬از‭ ‬عهده‭ ‬مخارج‭ ‬زندگی‭ ‬برآید‭. ‬اما‭ ‬می‌دانیم‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬اثر‭ ‬همان‭ ‬اقتصاد‭ ‬بیمار،‭ ‬بیکاری‭ ‬هم‭ ‬سالها‭ ‬است‭ ‬در‭ ‬جامعه‭ ‬ما‭ ‬رو‭ ‬به‭ ‬افزایش‭ ‬است‭ ‬بیکاری‭ ‬فقر‭ ‬می‌آورد‭ ‬زیرا‭ ‬درآمد‭ ‬خانواده‭ ‬از‭ ‬بین‭ ‬می‌رود‭ ‬و‭ ‬طبعاً‭ ‬بی‌درآمدی‭ ‬به‭ ‬فقر‭ ‬منتهی‭ ‬می‌شود

امیرمحمود‭ ‬حریرچی‭: ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬افراد‭ ‬در‭ ‬شبکه‌های‭ ‬مجازی‭ ‬سعی‭ ‬می‌کنند‭ ‬با‭ ‬تظاهر‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬مطابق‭ ‬با‭ ‬سلیقه‭ ‬جامعه‭ ‬نشان‭ ‬دهند‭ ‬تا‭ ‬مورد‭ ‬پسند‭ ‬دیگران‭ ‬واقع‭ ‬شوند‭.‬اما‭ ‬افراد‭ ‬وقتی‭ ‬با‭ ‬یکدیگر‭ ‬ازدواج‭ ‬می‌کنند‭ ‬متوجه‭ ‬این‭ ‬می‌شوند‭ ‬که‭ ‬فرد‭ ‬مورد‭ ‬نظرشان‭ ‬چیزی‭ ‬را‭ ‬نشان‭ ‬داده‭ ‬که‭ ‬متفاوت‭ ‬از‭ ‬واقعیت‭ ‬درونی‭ ‬او‭ ‬بوده‭ ‬است



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : جمعه 9 ارديبهشت 1401
.

گیت هاب چیست ؟

1401-01-28 23:47:56 375  0  0

گیت هاب واژه‌ای است که کم و بیش تمامی افرادی که در دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت فعالیت می‌کنند آن را شنیده اند ، اما هستند کسانی که هنوز به طور کامل با گیت‌هاب آشنا نیستند و از کاربردهای آن اطلاعی ندارند .

امروز در این مقاله که توسط تیم تحریره سامانه پیامک پیام رسون به ثبت رسیده است می‌خواهیم با زبان ساده و شیوا شما را با گیت هاب آشنا کنیم و تمامی اطلاعات مربوط به گیت هاب را به شما بدهیم . پس تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز همراه باشید .

 

گیت هاب چیست ؟

برای گیت‌هاب تعریف های متعددی وجود دارد که در زیر به چند نمونه از آن می پردازیم : 

1- گیت هاب یک سیستم مدیریت پروژه ، نسخه بندی کد و همچنین یک شبکه اجتماعی برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان است و یکی از بزرگترین منبع موجود برای ذخیره سازی کارهای است که به صورت مشترک ایجاد شده اند .

2- گیت هاب یک "شبکه‌ اجتماعی در فضای ابری برای برنامه‌ نویسان و یک پلتفرم همکاری برای توسعه‌دهندگان است که بزرگ‌ترین فضای ذخیره‌سازی برای کارهای اشتراکی و توزیع‌یافته دنیا" به شمار می‌رود.

 

 

اجزاء کلمه گیت هاب : 

جالب است بدانید که  کلمه گیت هاب از دو قسمت تشکیل شده است که برای درک بهتر آن باید با معنی و مفهوم هر دو جزء آن آشنا شویم و آن را درک کنیم .

 

گیت : گیت (Git) سیستم کنترل ورژن منبع باز است که Linus Trovalds آن را ابداع کرده است. اما کنترل ورژن چیست؟

مثلاً وقتی که برنامه‌نویسان یک برنامه می‌سازند، پس از اولین نسخه‌ منتشر شده تغییرات زیادی در کد انجام می‌دهند. کنترل ورژن این تغییرات را ساده می‌کند و تمام اصلاحات را در یک انبار (repository) ذخیره می‌کند. این قابلیت به برنامه‌نویسان و همچنین اعضای تیم برنامه‌نویسی کمک می‌کند تا به‌راحتی نسخه‌ جدید نرم‌افزار را دانلود کرده، در آن تغییرات ایجاد کنند و بعد از آخرین بازبینی آن را دوباره به‌روزرسانی کنند.

 

هاب : کلمۀ هاب را ممکن است در جاهای دیگری هم شنیده باشید که معنیِ آن کم و بیش در تمام کلمات و عبارت‌ها یکسان است. در حالت کلی، طبق تعریف فرهنگ لغت آکسفورد، به‌صورت خلاصه هاب مرکز یک فعالیت، منطقه و یا یک شبکه است. 

 

 

 

ضرورت نیاز کد نویسان به گیت هاب : 

اگر شما فردی خلاق با ایده های نو هستید، گاهی برایتان پیش می‌آید که به بن بست ایده یابی برخورد کنید. یا اینکه مشکلاتی غیر قابل حل در کد های خود داشته باشید. در این جور مواقع خیلی راحت در فضای گیت هاب چرخی بزنید و با ایده های افراد در سراسر دنیا آشنا شوید. در این حالت حتما ایده های منحصر به فردی برای شما نیز ایجاد خواهد شد.
این نکته را فراموش نکنید که تغییرات مهم و کاربردی همیشه باید در زمان مناسب به اطلاع دیگران رسانده شود، اگر زودتر از موقع اطلاع رسانی شود ممکن است مردم فراموش کنند و اگر دیرتر شود عملا هیچ سودی برای مردم و خودتان ندارد. در اینجا نمایندگی پیامک شیراز به شما توصیه می‌کند که اطلاع رسانی های خود را با استفاده از ارسال پیامک انبوه انجام دهید. این ارسال انبوه می‌تواند به صورت های مختلف اعم از ارسال پیامک بر اساس کد پستی، ارسال پیامک منطقه ای، ارسال انبوه پیامک به محله و... باشد و دلیل دیگر برای استفاده از ارسال پیام کوتاه اینست که می‌توانید از نمایندگی پیامک رایگان استفاده کنید و پنل اس ام اس مفتی دریافت کنید که کاملا ارزش آن را دارد.

 

گیت هاب ویژه همه افراد :

این که گیت هاب با هدف ساماندهی به پروژه های کد نویسی برای برنامه نویسان طراحی شده است، درست میباشد اما در عصر تکنولوژی امروز گیت هاب می‌تواند برای تمام افراد در دسترس باشد. در واقع اگر به دنبال طوفان اطلاعاتی در سراسر دنیا هستید، این فضا به شما کمک شایانی می‌کند.
 

پیام رسون : 

حال که با مزایا و امکانات گیت هاب توسط پنل پیامک شیراز آشنا شدید باید این را نیز بدانید که سامانه پیام کوتاه پیام رسون هم دارای یک انبار منحصر به فرد برای پروژه هایش در گیت هاب است .

شما با ثبت نام و خرید پنل اس ام اس از سامانه پیامک شیراز می توانید کسب و کارتان را به سامانه ارسال اتوماتیک پیامک مجهز کنید و در فضای ابری سامانه پیام کوتاه پیام رسون ایده های جذاب برای کسب و کارتان پیدا کنید . 



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401
.

یک‭ ‬کارشناس‭ ‬مسائل‭ ‬خاورمیانه‭ ‬و‭ ‬جهان‭ ‬عرب‭ ‬در‭ ‬گفتگو‭ ‬با‭ ‬آفتاب‭ ‬یزد‭ ‬ضمن‭ ‬خطرناک‭ ‬توصیف‭ ‬کردنِ‭ ‬بن‭ ‬بست‭ ‬سیاسی‭ ‬در‭ ‬عراق‭ ‬خاطرنشان‭ ‬می‌کند‭: ‬‮«‬عدمِ‭ ‬وجود‭ ‬شیخوخیت‭ ‬و‭ ‬کناره‌گیری‭ ‬مرجعیت‭ ‬از‭ ‬دخالت‭ ‬در‭ ‬امور‭ ‬سیاسی‭ ‬عراق‭ ‬باعث‭ ‬شده‭ ‬تا‭ ‬بازیگرانِ‭ ‬بیرونی‭ ‬با‭ ‬سیطره‭ ‬بر‭ ‬فضای‭ ‬سیاسی‭ ‬عراق‭ ‬و‭ ‬با‭ ‬سوء‭ ‬استفاده‭ ‬از‭ ‬جریاناتی‭ ‬که‭ ‬ناخواسته‭ ‬به‭ ‬بخشی‭ ‬از‭ ‬برنامه‭ ‬و‭ ‬نقشه‌های‭ ‬مثلثِ‭ ‬عبری‭ - ‬عربی‭ - ‬غربی‭ ‬تبدیل‭ ‬شده‌اند‭ ‬و‭ ‬این‭ ‬مسئله‭ ‬اگر‭ ‬پایان‭ ‬نپذیرد‭ ‬این‭ ‬بن‭ ‬بست‭ ‬به‭ ‬یک‭ ‬مسیرِ‭ ‬منتهی‭ ‬به‭ ‬جنگ‌های‭ ‬داخلی‭ ‬و‭ ‬تجزیه‌ی‭ ‬عراق‭ ‬تبدیل‭ ‬خواهد‭ ‬شد‭.‬‮»‬‭ ‬

کنعانی‭ ‬مقدم‭ ‬با‭ ‬دست‭ ‬گذاشتن‭ ‬بر‭ ‬مثلثِ‭ ‬امارات،‭ ‬عربستان‭ ‬و‭ ‬آمریکا‭ ‬در‭ ‬کنار‭ ‬نفوذِ‭ ‬ویران‭ ‬کننده‌ی‭ ‬اسرائیلی‌ها‭ ‬در‭ ‬شمال‭ ‬عراق‭ ‬تاکید‭ ‬می‌کند‭: ‬‮«‬بخش‌هایی‭ ‬از‭ ‬اختلافات‭ ‬منطقه‌ای‭ ‬بومی‌سازی‭ ‬شده‭ ‬باعث‭ ‬شده‭ ‬است‭ ‬تا‭ ‬هیچ‭ ‬کدام‭ ‬از‭ ‬گروه‌های‭ ‬شیعی،‭ ‬سنی‭ ‬و‭ ‬کردها‭ ‬نتوانند‭ ‬به‭ ‬یک‭ ‬توافق‭ ‬همه‭ ‬جانبه‭ ‬دست‭ ‬پیدا‭ ‬کنند‭.‬‮»‬‭ ‬

این‭ ‬کارشناس‭ ‬مسائل‭ ‬خاورمیانه‭ ‬در‭ ‬عین‭ ‬حال‭ ‬تاکید‭ ‬می‌کند‭: ‬‮«‬نباید‭ ‬از‭ ‬نظر‭ ‬دور‭ ‬داشت‭ ‬که‭ ‬خواسته‭ ‬یا‭ ‬ناخواسته،‭ ‬جریان‭ ‬صدر‭ ‬در‭ ‬همان‭ ‬مسیری‭ ‬گام‭ ‬بر‭ ‬می‌دارد‭ ‬که‭ ‬می‌تواند‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬برنامه‌های‭ ‬آمریکایی‌ها‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬سرانجام‭ ‬برساند‭ ‬و‭ ‬آن‭ ‬تلاش‭ ‬برای‭ ‬حذف‭ ‬جریان‭ ‬مقاومت‭ ‬از‭ ‬فضای‭ ‬سیاسی‭ ‬عراق‭ ‬است‭ ‬موضوعی‭ ‬که‭ ‬اگر‭ ‬اتفاق‭ ‬بیفتد‭ ‬
‭- ‬که‭ ‬اندکی‭ ‬دور‭ ‬از‭ ‬ذهن‭ ‬است‭- ‬باید‭ ‬گفت‭ ‬اولین‭ ‬کشوری‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬آرزوی‭ ‬دیرینه‌ی‭ ‬خود‭ ‬یعنی‭ ‬تجزیه‌ی‭ ‬عراق‭ ‬رسیده،‭ ‬اسرائیل‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬همین‭ ‬مسئله‭ ‬زنگ‭ ‬هشدار‭ ‬بسیار‭ ‬جدی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬گروه‌های‭ ‬سیاسی‭ ‬در‭ ‬عراق‭ ‬هوشیار‭ ‬باشند‭ ‬در‭ ‬کدام‭ ‬زمین‭ ‬و‭ ‬عرصه‭ ‬به‭ ‬زورآزمایی‭ ‬مشغول‭ ‬هستند‭!‬‮»‬‭ ‬

>‭ ‬برهم‭ ‬صالح‭: ‬بن‭ ‬بست‭ ‬سیاسی‭ ‬عراق‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬مسیرهای‭ ‬پیچیده‭ ‬و‭ ‬خطرناک‭ ‬می‌کشد
رئیس‌جمهور‭ ‬عراق‭ ‬اعلام‭ ‬کرد‭ ‬که‭ ‬بن‭ ‬بست‭ ‬سیاسی‭ ‬وعدم‭ ‬تشکیل‭ ‬دولت‭ ‬بعد‭ ‬از‭ ‬پنج‭ ‬ماه‭ ‬از‭ ‬انتخابات‭ ‬یک‭ ‬مسئله‭ ‬نگران‌کننده‭ ‬و‭ ‬غیرقابل‭ ‬قبول‭ ‬است‭. ‬به‭ ‬گزارش‭ ‬شفق‭ ‬نیوز،‭ ‬برهم‭ ‬صالح،‭ ‬رئیس‌جمهور‭ ‬عراق‭ ‬در‭ ‬چهل‭ ‬و‭ ‬یکمین‭ ‬سالروز‭ ‬تاسیس‭ ‬سازمان‭ ‬‮«‬بدر‮»‬‭ ‬گفت‭: ‬بن‭ ‬بست‭ ‬سیاسی‭ ‬کنونی‭ ‬درباره‭ ‬مسائل‭ ‬قانون‭ ‬اساسی‭ ‬و‭ ‬تشکیل‭ ‬دولت‭ ‬جدید‭ ‬بعد‭ ‬از‭ ‬پنج‭ ‬ماه‭ ‬از‭ ‬برگزاری‭ ‬انتخابات‭ ‬یک‭ ‬مسئله‭ ‬نگران‌کننده‭ ‬و‭ ‬غیرقابل‭ ‬قبول‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬اگر‭ ‬ادامه‭ ‬یابد‭ ‬احتمالا‭ ‬باعث‭ ‬کشیده‭ ‬شدن‭ ‬کشور‭ ‬در‭ ‬مسیرهای‭ ‬پیچیده‭ ‬خطرناکی‭ ‬می‌شود‭. ‬صالح‭ ‬گفت‭: ‬کسانی‭ ‬هستند‭ ‬که‭ ‬می‌خواهند‭ ‬عراقی‌ها‭ ‬را‭ ‬مشغول‭ ‬نزاع‌های‭ ‬داخلی‭ ‬کنند‭ ‬که‭ ‬قدرت‭ ‬آن‌ها‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬بین‭ ‬ببرد‭ ‬و‭ ‬تضعیفشان‭ ‬کند‭. ‬عراقی‌ها‭ ‬این‭ ‬مسئله‭ ‬را‭ ‬هرگز‭ ‬نمی‌پذیرند‭ ‬و‭ ‬از‭ ‬حق‭ ‬خود‭ ‬درباره‭ ‬یک‭ ‬کشور‭ ‬ملی‭ ‬کوتاه‭ ‬نخواهند‭ ‬آمد‭. ‬عراق‭ ‬یک‭ ‬کشور‭ ‬مستقل‭ ‬دارای‭ ‬حاکمیت‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬نماینده‭ ‬عراقی‌ها‭ ‬و‭ ‬پایه‭ ‬و‭ ‬اساس‭ ‬طرح‭ ‬ملی‭ ‬آن‌ها‭ ‬است‭. ‬وی‭ ‬گفت‭: ‬انتخابات‭ ‬زودهنگام‭ ‬که‭ ‬مردم‭ ‬و‭ ‬گروه‌های‭ ‬عراقی‭ ‬آن‭ ‬را‭ ‬راه‌حلی‭ ‬برای‭ ‬ثبات‭ ‬سیاسی‭ ‬و‭ ‬اجتماعی‭ ‬می‌دانند‭ ‬با‭ ‬موانعی‭ ‬روبرو‭ ‬شده‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬باید‭ ‬آن‌ها‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬سر‭ ‬راه‭ ‬برداشت‭. ‬می‌توان‭ ‬با‭ ‬وحدت‭ ‬و‭ ‬حفظ‭ ‬منافع‭ ‬ملی‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬شرایط‭ ‬در‭ ‬برابر‭ ‬تحولات‭ ‬پیچیده‭ ‬منطقه‌ای‭ ‬و‭ ‬بین‌المللی‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬موانع‭ ‬عبور‭ ‬کرد‭. ‬حمایت‭ ‬از‭ ‬کشور‭ ‬مقابله‭ ‬جدی‭ ‬با‭ ‬اشتباهات‭ ‬و‭ ‬لزوم‭ ‬اصلاحات‭ ‬را‭ ‬می‌طلبد‭ ‬تا‭ ‬عراقی‌ها‭ ‬بتوانند‭ ‬کشوری‭ ‬داشته‭ ‬باشند‭ ‬که‭ ‬دارای‭ ‬حاکمیت‭ ‬کامل‭ ‬باشد‭. ‬

>‭ ‬وحدت؛‭ ‬گمشده‌ی‭ ‬کشورهای‭ ‬خاورمیانه‭! ‬
حسین‭ ‬کنعانی‭ ‬مقدم‭ ‬که‭ ‬خود‭ ‬در‭ ‬بخش‌هایی‭ ‬از‭ ‬کشمکش‌های‭ ‬سیاسی‭ ‬در‭ ‬عراق‭ ‬به‭ ‬عنوان‭ ‬پژوهشگر‭ ‬حضور‭ ‬داشته‭ ‬به‭ ‬خلاصه‌ترین‭ ‬شکل‭ ‬ممکن‭ ‬اظهار‭ ‬می‌دارد‭: ‬‮«‬آن‭ ‬چه‭ ‬عراق‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬بن‭ ‬بست‭ ‬و‭ ‬آشفتگی‭ ‬نجات‭ ‬خواهد‭ ‬داد‭: ‬
‭- ‬نخست‭ ‬دانش‭ ‬سیاسیِ‭ ‬کافی‭ ‬برای‭ ‬درک‭ ‬کامل‭ ‬شرایط‭ ‬فعلی‭ ‬عراق‭ ‬است

‭- ‬دوم‭ ‬وحدت‭ ‬به‭ ‬عنوان‭ ‬کیمیایی‭ ‬که‭ ‬ضمن‭ ‬گُم‭ ‬شده‭ ‬بودند‭ ‬تنها‭ ‬داروی‭ ‬التیام‭ ‬بخشی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬می‌تواند‭ ‬این‭ ‬کشور‭ ‬بزرگ‭ ‬و‭ ‬مسلمان‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬وضعیت‭ ‬فعلی‭ ‬نجات‭ ‬دهد‭. ‬

کنعانی‭ ‬مقدم‭ ‬با‭ ‬اشاره‭ ‬به‭ ‬‮«‬کنترل‭ ‬از‭ ‬راهِ‭ ‬دور‮»‬‭ ‬بودنِ‭ ‬اختلاف‌افکنی‌ها‭ ‬در‭ ‬جامعه‌ی‭ ‬سیاسی‭ ‬عراق‭ ‬و‭ ‬سختی‌هایی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬راه‭ ‬مردم‭ ‬عراق‭ ‬و‭ ‬دوست‭ ‬دارانِ‭ ‬این‭ ‬کشور‭ ‬را‭ ‬دچار‭ ‬رنجیدگی‭ ‬کرده‭ ‬به‭ ‬آفتاب‭ ‬یزد‭ ‬می‌گوید‭: ‬این‭ ‬که‭ ‬می‌بینیم‭ ‬برخی‭ ‬کشورها‭ ‬از‭ ‬جمله‭ ‬عربستان،‭ ‬امارات‭ ‬و‭ ‬برخی‭ ‬دیگر‭ ‬از‭ ‬شیخ‭ ‬نشینان،‭ ‬آمریکا‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬نهایت‭ ‬اسرائیل‭ ‬به‭ ‬هر‭ ‬نحوی‭ ‬که‭ ‬می‌توانند‭ ‬در‭ ‬مسائل‭ ‬داخلی‭ ‬عراق‭ ‬دخالت‭ ‬کرده‭ ‬و‭ ‬با‭ ‬سنگ‭ ‬اندازی،‭ ‬مسیر‭ ‬رسیدن‭ ‬به‭ ‬توافق‭ ‬و‭ ‬تفاهم‭ ‬و‭ ‬وحدت‭ ‬را‭ ‬مسدود‭ ‬می‌کنند‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬جهت‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬عراق‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬میدانی‭ ‬برای‭ ‬حل‭ ‬اختلافات‭ ‬منطقه‌ای‭ ‬و‭ ‬بین‌المللی‭ ‬تبدیل‭ ‬کرده‭ ‬اند‭. ‬
این‭ ‬تحلیلگر‭ ‬مسائل‭ ‬سیاسی‭ ‬معتقد‭ ‬است؛‭ ‬‮«‬الکاظمی‮»‬‭ ‬برای‭ ‬باقی‭ ‬ماندن‭ ‬در‭ ‬پست‭ ‬نخست‭ ‬وزیری،‭ ‬خود‭ ‬به‭ ‬عاملی‭ ‬برای‭ ‬ایجاد‭ ‬تفرقه‭ ‬و‭ ‬اختلافات‭ ‬آسیب‭ ‬زننده‭ ‬تبدیل‭ ‬شده‭ ‬است‭ ‬غافل‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬که‭ ‬نیم‭ ‬نگاهِ‭ ‬الکاظمی‭ ‬به‭ ‬آمریکایی‌ها‭ ‬و‭ ‬تلاش‭ ‬برای‭ ‬حذف‭ ‬جریان‭ ‬مقاومت‭ ‬از‭ ‬فضای‭ ‬سیاسیِ‭ ‬عراق،‭ ‬قطعاً‭ ‬از‭ ‬چشمانِ‭ ‬تیزبین‭ ‬جامعه‌ی‭ ‬عراق‭ ‬دور‭ ‬نخواهد‭ ‬ماند‭ ‬و‭ ‬شاید‭ ‬همین‭ ‬سنگ‭ ‬اندازی‌ها‭ ‬در‭ ‬نهایت‭ ‬الکاظمی‭ ‬را‭ ‬برای‭ ‬همیشه‭ ‬از‭ ‬سپهر‭ ‬سیاسی‭ ‬عراق‭ ‬حذف‭ ‬کند‭. ‬

>‭ ‬الکاظمی‭: ‬عراق‭ ‬با‭ ‬بحران‭ ‬سیاسی‭ ‬روبرو‭ ‬است
نخست‭ ‬وزیر‭ ‬عراق‭ ‬اعلام‭ ‬کرد‭ ‬که‭ ‬کشورش‭ ‬به‭ ‬خاطر‭ ‬شکست‭ ‬در‭ ‬تشکیل‭ ‬دولت‭ ‬فدرال‭ ‬جدید‭ ‬به‭ ‬رغم‭ ‬گذشت‭ ‬ماه‌ها‭ ‬از‭ ‬برگزاری‭ ‬انتخابات‭ ‬پارلمانی‭ ‬زودهنگام،‭ ‬با‭ ‬بحرانی‭ ‬سیاسی‭ ‬دست‭ ‬و‭ ‬پنجه‭ ‬نرم‭ ‬می‌کند‭. ‬به‭ ‬گزارش‭ ‬شفق‭ ‬نیوز،‭ ‬مصطفی‭ ‬الکاظمی،‭ ‬نخست‌وزیر‭ ‬عراق‭ ‬در‭ ‬جریان‭ ‬سخنرانی‭ ‬خود‭ ‬به‭ ‬مناسبت‭ ‬چهل‭ ‬و‭ ‬یکمین‭ ‬سالروز‭ ‬تاسیس‭ ‬سازمان‭ ‬‮«‬بدر‮»‬‭ ‬خاطرنشان‭ ‬کرد‭: ‬ما‭ ‬برای‭ ‬ایجاد‭ ‬راهکار‭ ‬تلاش‭ ‬می‌کنیم‭. ‬گاهی‭ ‬اوقات‭ ‬نیز‭ ‬برای‭ ‬ایجاد‭ ‬موانع‭ ‬و‭ ‬انسداد‭ ‬سیاسی‭ ‬تلاش‭ ‬می‌کنیم‭. ‬وی‭ ‬در‭ ‬ادامه‭ ‬گفت،‭ ‬مردم‭ ‬نگران‭ ‬آینده‭ ‬و‭ ‬نتایج‭ ‬انسداد‭ ‬سیاسی‭ ‬هستند‭ ‬که‭ ‬احتمال‭ ‬دارد‭ ‬مانع‭ ‬زندگی‭ ‬شود‭. ‬

نخست‭ ‬وزیر‭ ‬عراق‭ ‬تصریح‭ ‬کرد،‭ ‬مردم‭ ‬عراق‭ ‬به‭ ‬نظام‭ ‬کنونی،‭ ‬دموکراسی‭ ‬واقعی‭ ‬و‭ ‬انتقال‭ ‬مسالمت‌آمیز‭ ‬قدرت‭ ‬و‭ ‬دولت‭ ‬ایمان‭ ‬دارند‭. ‬الکاظمی‭ ‬افزود،‭ ‬در‭ ‬عراق‭ ‬بحران‭ ‬سیاسی‭ ‬وجود‭ ‬دارد‭ ‬و‭ ‬باید‭ ‬پذیرفت‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬اداره‭ ‬دولت‭ ‬و‭ ‬قانون‭ ‬اساسی‭ ‬اختلافاتی‭ ‬وجود‭ ‬دارد‭. ‬وی‭ ‬تاکید‭ ‬کرد‭: ‬قبل‭ ‬از‭ ‬قدم‭ ‬برداشتن‭ ‬در‭ ‬مسیر‭ ‬ایجاد‭ ‬راهکار‭ ‬سیاسی‭ ‬باید‭ ‬به‭ ‬فکر‭ ‬بازگرداندن‭ ‬اعتماد‭ ‬و‭ ‬فضاسازی‭ ‬برای‭ ‬آن‭ ‬باشیم‭. ‬نخست‌وزیر‭ ‬عراق‭ ‬اظهار‭ ‬کرد،‭ ‬گروه‌های‭ ‬سیاسی‭ ‬باید‭ ‬دست‭ ‬از‭ ‬اتهام‌زنی‭ ‬و‭ ‬خیانت‭ ‬به‭ ‬وطن،‭ ‬دین‭ ‬و‭ ‬مذهب‭ ‬بردارند‭ ‬زیرا‭ ‬عراق‭ ‬دیگر‭ ‬به‭ ‬آشوب،‭ ‬دیکتاتوری‭ ‬و‭ ‬درگیری‌ها‭ ‬باز‭ ‬نخواهد‭ ‬گشت‭. ‬

>‭ ‬رسیدن‭ ‬به‭ ‬توافق‭ ‬غیر‭ ‬ممکن‭ ‬نیست
آن‭ ‬طور‭ ‬که‭ ‬کنعانی‭ ‬مقدم‭ ‬می‌گوید‭: ‬‮«‬دو‭ ‬سوی‭ ‬ماجراهای‭ ‬عراق‭ ‬و‭ ‬نیت‌هایی‭ ‬که‭ ‬دارند‭ ‬مشخص‭ ‬است‭ ‬اما‭ ‬این‭ ‬که‭ ‬تا‭ ‬کی‭ ‬این‭ ‬وضعیت‭ ‬ادامه‭ ‬خواهد‭ ‬یافت‭ ‬به‭ ‬همگرایی‭ ‬گروه‌های‭ ‬شیعی‭ ‬و‭ ‬بازیگران‭ ‬داخلی‭ ‬آن‭ ‬هم‭ ‬بدون‭ ‬نظر‭ ‬داشتن‭ ‬به‭ ‬بیرون‭ ‬از‭ ‬مرزهای‭ ‬عراق‭ ‬بستگی‭ ‬دارد‭.‬‮»‬‭ ‬

>‭ ‬نشان‭ ‬دادن‭ ‬نرمش‭ ‬برای‭ ‬خروج‭ ‬از‭ ‬بن‭ ‬بست‭ ‬سیاسی
به‭ ‬گزارش‭ ‬المعلومه،‭ ‬رفیق‭ ‬الصالحی‭ ‬نماینده‭ ‬چارچوب‭ ‬هماهنگی‭ ‬در‭ ‬سخنانی‭ ‬تاکید‭ ‬کرد‭ ‬نیروهای‭ ‬چارچوب‭ ‬هماهنگی‭ ‬و‭ ‬متحدانشان‭ ‬معتقدند‭ ‬که‭ ‬بن‭ ‬بست‭ ‬سیاسی‭ ‬نمی‌تواند‭ ‬ادامه‭ ‬پیدا‭ ‬کند‭ ‬و‭ ‬افکار‭ ‬عمومی‭ ‬نظاره‌گر‭ ‬رکود‭ ‬نیروهای‭ ‬سیاسی‭ ‬هستند‭. ‬وی‭ ‬با‭ ‬بیان‭ ‬این‭ ‬موضوع‭ ‬تصریح‭ ‬کرد‭ ‬که‭ ‬وجود‭ ‬چنین‭ ‬دیدگاهی‭ ‬نشان‭ ‬می‌دهد‭ ‬که‭ ‬نیروهای‭ ‬چارچوب‭ ‬هماهنگی‭ ‬و‭ ‬متحدان‭ ‬آن‌ها‭ ‬تمایل‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬برای‭ ‬انعطاف‌پذیری‭ ‬بالا‭ ‬به‭ ‬منظور‭ ‬خروج‭ ‬از‭ ‬بحران‭ ‬بن‭ ‬بست‭ ‬سیاسی‭ ‬نشان‭ ‬داده‭ ‬اند‭. ‬عضو‭ ‬چارچوب‭ ‬هماهنگی‭ ‬افزود‭: ‬اعتقاد‭ ‬ما‭ ‬بر‭ ‬این‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬تا‭ ‬زمانی‭ ‬که‭ ‬همه‭ ‬نیروهای‭ ‬سیاسی‭ ‬امتیاز‭ ‬ندهند،‭ ‬بحران‭ ‬و‭ ‬انسداد‭ ‬سیاسی‭ ‬حل‭ ‬نخواهد‭ ‬شد،‭ ‬زیرا‭ ‬لجاجت‭ ‬راه‭ ‬حلی‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬دنبال‭ ‬ندارد‭. ‬

>‭ ‬استفاده‌ی‭ ‬حداکثری‭ ‬کردها‭ ‬از‭ ‬اختلاف‭ ‬شیعیان‭! ‬
در‭ ‬میانه‌ی‭ ‬کشمکش‭ ‬شیعیان‭ ‬برای‭ ‬انتخاب‭ ‬نخست‭ ‬وزیر‭ ‬و‭ ‬گروکشیِ‭ ‬الکاظمی‭ ‬برای‭ ‬باقی‭ ‬ماندن‭ ‬در‭ ‬پست‭ ‬نخست‭ ‬وزیری‭ ‬و‭ ‬نیز‭ ‬اختلافات‭ ‬اهل‭ ‬تسنن‭ ‬برای‭ ‬سیطره‌ی‭ ‬کامل‭ ‬بر‭ ‬مجلس،‭ ‬کردها‭ ‬عملاً‭ ‬تشکیلاتی‭ ‬مجزا‭ ‬تشکیل‭ ‬داده‌اند‭ ‬که‭ ‬خود‭ ‬بخشی‭ ‬از‭ ‬تجزیه‌ی‭ ‬عراق‭ ‬در‭ ‬آینده‌ای‭ ‬نزدیک‭ ‬به‭ ‬شمار‭ ‬خواهد‭ ‬آمد‭. ‬

در‭ ‬این‭ ‬زمینه،‭ ‬کنعانی‭ ‬مقدم،‭ ‬تحلیلگر‭ ‬مسائل‭ ‬خاورمیانه‭ ‬و‭ ‬جهان‭ ‬عرب‭ ‬در‭ ‬بخش‭ ‬پایانی‭ ‬این‭ ‬گفتگو‭ ‬با‭ ‬تاکید‭ ‬بر‭ ‬این‭ ‬مسئله‭ ‬که‭ ‬کردها‭ ‬عملاً‭ ‬به‭ ‬کشوری‭ ‬مستقل‭ ‬داخل‭ ‬مرزهای‭ ‬عراق‭ ‬تبدیل‭ ‬شده‭ ‬و‭ ‬مشغول‭ ‬تحکیم‭ ‬ستون‌های‭ ‬حکمرانی‭ ‬خود‭ ‬هستند‭ ‬به‭ ‬آفتاب‭ ‬یزد‭ ‬می‌گوید‭: ‬کردها‭ ‬با‭ ‬اطلاع‭ ‬دقیق‭ ‬از‭ ‬اختلافاتِ‭ ‬موجود‭ ‬و‭ ‬نیز‭ ‬عمق‭ ‬و‭ ‬ابعادِ‭ ‬آن‭ ‬ضمن‭ ‬بازگشایی‭ ‬دفاتر‭ ‬نمایندگی‭ ‬خود‭ ‬در‭ ‬اقصی‭ ‬نقاط‭ ‬جهان،‭ ‬به‭ ‬نرمی‭ ‬در‭ ‬حال‭ ‬اجرای‭ ‬بخش‌هایی‭ ‬از‭ ‬برنامه‌ی‭ ‬تجزیه‌ی‭ ‬عراق‭ ‬هستند‭ ‬موضوعی‭ ‬که‭ ‬بیشتر‭ ‬به‭ ‬اختلافاتی‭ ‬باز‭ ‬می‌گردد‭ ‬که‭ ‬شیعیان‭ ‬در‭ ‬سر‭ ‬راهِ‭ ‬انتخاب‭ ‬نخست‭ ‬وزیر‭ ‬دارند‭. ‬

وی‭ ‬تاکید‭ ‬می‌کند‭: ‬جریان‭ ‬صدر‭ ‬قطعاً‭ ‬متوجه‌ی‭ ‬عواقب‭ ‬این‭ ‬اختلافات‭ ‬هست‭ ‬و‭ ‬امیدواریم‭ ‬بهترین‭ ‬تصمیم‭ ‬در‭ ‬بایسته‌ترین‭ ‬زمان‭ ‬اخذ‭ ‬شود‭.‬



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی