.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

متن پیش رو در آرمان‌ملی منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
اخذ مالیات از خانه‌های لوکس درحالی کلید خورده و با ابلاغ وزارت اقتصاد سازمان امور مالیاتی موظف به تعیین و دریافت این مالیات از مشمولان خواهد بود که نه‌تنها نبود سیستم جامع اطلاعاتی برای شناسایی خانه‌های لوکس و البته خالی به‌عنوان مهم‌ترین چالش این مصوبه عنوان می‌شود بلکه به اعتقاد کارشناسان میزان مالیات‌ها تناسبی با نرخ املاک لاکچری نداشته و عملا نمی‌تواند اهداف دولت را در رویکرد تامین کسری بودجه از طریق مالیات‌ستانی تامین کند. از سوی دیگر کارشناسان معتقدند مصوبه مالیات بر خانه‌های لوکس حقوق مؤدی و عدالت مالیاتی را نادیده گرفته و عملا مالیات‌دهنده هیچ‌گونه دخالتی در ارائه اسناد ندارد که این روند می‌تواند اجرای این قانون را تحت‌الشعاع قرار دهد.
 ابهام در پوشش‌دهی شکاف طبقاتی
بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند خ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که به «قانون مالیات بر خانه‌های لوکس»  مشهور است و از سوی وزارت اقتصاد تصویب و ابلاغ شده، واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای بالای ۱۰ میلیارد تومان، مشمول مالیات بر خانه‌های گرانقیمت می‌شوند؛ این پایه مالیاتی جدید که با وجود ذکر آن، هم در بودجه سال 99 و هم بودجه امسال هنوز به مرحله اجرایی نرسیده و درآمدی را برای دولت به همراه نداشته، قرار است برای خانه‌های تا 10 میلیارد تومان صفر درصد تعیین شود و برای املاک ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تومان، یک دهم درصد، املاک۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تومان، ۲ دهم درصد، املاک۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تومان، ۳ دهم درصد، املاک۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۴۰ میلیارد تومان، ۴ دهم درصد و نسبت به مازاد بر ۶۰ میلیارد تومان، نیم درصد تعیین شود. در این رابطه کارشناسان معتقدند فلسفه مالیات بر خانه‌های لوکس، بهبود رقم فعلی ضریب‌جینی و کاهش فاصله طبقاتی میان بخش‌های ارزان و گرانقیمت کلانشهرهاست؛ لذا با توجه به زیاد بودن فاصله قیمت مسکن در نقاط گرانقیمت پایتخت و دیگر کلانشهرها با مناطق ارزان‌تر، می‌توان این شکاف را با نرخ‌های مالیاتی بازدارنده‌تری جبران کرد. این در حالی است که ضرایب تعیین شده برای خانه‌های گران عملا قادر به پوشش‌دهی این شکاف نخواهد بود. به‌گونه‌ای‌که مالیات نیم‌درصدی برای خانه‌هایی که بعضاً تا بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارند، برای مالک این واحدها نگران‌کننده نیست و همچنین نمی‌توان روی درآمدهای این واحدهای مسکونی برای مصارف ذکر شده از جمله ساخت مسکن دهک‌های پایین، حساب کرد؛ بهخصوص که در قانون جهش تولید آمده که این منبع درآمدی به صندوق ملی مسکن واریز شود تا برای ایجاد تعادل در بازار مسکن به مصرف برسد یا برای خانه‌دار شدن خانوارهای مددجوی نهادهای حمایتی برنامه‌ریزی شود. از سوی دیگر از موارد مذکور در قانون بودجه امسال، مصرف شدن بخشی از درآمدهای مالیات بر خانه‌های لوکس در تأمین هزینه ساخت مسکن خانوارهای تحت‌پوشش نهادهای حمایتی است که بر  اساس جزء ۱۰ بند ق تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ دولت موظف است ٢٠ درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی گرانقیمت را از محل ردیف شماره ٧٦-٥٣٠٠٠٠ بابت تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی هزینه کند.» همچنین تأسیس صندوق ملی مسکننیز از دیگر اهداف تعیین شده برای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس عنوان شده که به نظر می‌رسد با ارقام فوق نمی‌توان چندان به تحقق این اهداف امیدوار بود به‌گونه‌ای‌که به‌عنوان مثال بانک مرکزی قیمت هر متر مربع ملک را در مناطق شمالی شهر بیش از 70 میلیون تومان برآورد کرده با این احتساب قیمت یک آپارتمان 150 متری در این منطقه 10 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌شود که تنها 500 میلیون تومان آن مشمول اخذ مالیات آن هم به میزان یک دهم درصد خواهد شد بنابراین به این ملک تنها 500 هزار تومان مالیات اختصاص می‌یابد که چندان رقم قابل‌توجهی نخواهد بود این موضوع درخصوص خانه‌های فوق لاکچری نیز صادق است به‌گونه‌ای‌که برای یک ملک با قیمت 110 میلیارد تومانی تنها مبلغ 44 میلیون تومان مالیات تعیین می‌شود که اساسا در این حجم از معاملات ناچیز است.
 عدم توجه به حقوق مؤدی
فارغ از نرخ ارزان مالیات برای خانه‌های لوکس و فوق‌لاکچری کارشناسان معتقدند این نوع مالیات‌ستانی با الزامات اصولی و مبنایی اخذ مالیات به‌ویژه حقوق مالیاتی مؤدی و عدالت مالیاتی در تضاد است به‌گونه‌ای‌که در قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ نیز حقوق متعددی برای  ‌مؤدی  پیش‌بینی و تضمین شده است؛ نخست اینکه در تعیین مالیات  ‌مؤدی ، اداره مالیاتی مکلف است  به اسناد و اظهارنامه مالیاتی  ‌مؤدی  توجه قانونی کند (ماده ۹۷ قانون)؛ دوم اینکه مالیات تعیین شده توسط اداره مالیاتی باید مستند و مستدل باشد (ماده ۲۳۷ قانون)؛ سوم اینکه  ‌مؤدی  دارای حق اعتراض به مالیات تعیین شده است (ماده ۲۳۸ قانون)؛ چهارم اینکه اداره مالیاتی حق ندارد تا زمان رسیدگی به اعتراض  ‌مؤدی  و تعیین‌تکلیف قطعی آن، مالیات را از محل اموال مالک وصول کند (ماده ۲۱۰ قانون) . اما در قانون و مقررات تصویب شده برای مالیات خانه‌ها و باغ‌ویلاهای گرانقیمت، بیشتر این حقوق مالک خانه لوکس از قلم افتاده است. نخستین مصداق حقوق آن این است که مالک هیچ نقشی در ارائه اسناد و توضیحات برای تعیین مالیات خود ندارد؛ دوم اینکه حق اعتراض مالک به مالیات، محدود به اعتراض در مرحله اجرا و وصول مالیات شده است و در مرحله تعیین مالیات،  ‌مؤدی  حق اعتراض مشخصی ندارد؛ سوم اینکه اداره مالیاتی این امکان را یافته است که با صدور اجرائیه مالیاتی و قبل از رسیدگی به اعتراض مالک، مالیات تعیین شده را از اموال مالک وصول کند. عدم توجه به حقوق مالک درباره مالیات بر واحدهای گرانقیمت موجب می‌شود که تعادل بین ضرورت‌های دریافت مالیات با حفظ حقوق  ‌مؤدی  برقرار نباشد و آسیب‌های جدی برای اجرای این قانون قابل پیش‌بینی باشد. در واقع به نظر می‌رسد فرآیند یک‌سویه قاعده‌گذاری مالیاتی درباره خانه‌های لوکس و بی‌توجهی به حقوق مالک، مانع جدی برای تحقق اهداف آن را موجب شود و هزینه‌های اداری و اجتماعی ناشی از این فرآیند یک‌سویه، به ظرفیت‌های واقعی و مشروع مالیات بر خانه‌های گرانقیمت آسیب وارد خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 29 مهر 1400
.

پنل پیامکی

22 مهر 1400 382  0  0

اگر می‌خواهید یک مشتری را جذب کنید ، از او نگهداری کنید و یک رابطه پایدار با او را بسازید ،نیاز به یک ابزار قدرتمند مانند  پنل پیامک  دارید. پس با پنل پیامک بیشتر آشنا شوید .

 

پنل اس ام اس 

سامانه ای قدرتمند برای ارسال ،دریافت و مدیریت تبلیغات ،خدمات فروش و پس از فروش خدمات ارزش افزوده از طریق سیستم پیام کوتاه و کلیه خدمات مبتنی بر سیستم پیام کوتاه می باشد .

 

سامانه پیام کوتاه

یک سرویس اینترنتی مجهز برای ارسال و دریافت پیامک، ارسال پیامک احراز هویت ، اس ام اس های خودکار سامانه‌های فروشگاهی بعد از خرید ، ارسال پیامک انبوه و ...می باشد.

 

حال شرکت‌هایی که دارای سامانه پیام کوتاه هستند و ارائه دهنده پنل پیامک ، بسیار زیاد می باشد اما اینکه کدام یک توانسته باشد اعتماد مردم را جلب کند و مشتری های فراوانی را جذب خود کند و لقب هایی نظیر بهترین سامانه پیامک و یا  پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه را به خود اختصاص دهد،  نشانه موفقیت آن سامانه پیامک می باشد.  در زیر به معرفی پنل پیامک پیام رسون که یکی از ارزانترین پنل پیامک ایران می باشد،  می پردازیم.

 

 

 

نمایندگی سامانه پنل پیامک پیام رسون :

 
با خرید پنل پیامک رایگان از سامانه پیام کوتاه پیام رسون اپلیکیشن برای ارسال پیامک انبوه از طریق اینترنت در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بعد از آن می توانید سایت و اپلیکیشن خود را به ابزار قدرتمند پیامک مجهز کنید و شروع به ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه کنید. این فرایند در سامانه پیامک پیام رسون بدون نیاز به سفته برای شما عزیزان انجام می گیرد.
 پنل پیامک در سامانه پیام کوتاه  پیام رسون به چهار دسته تقسیم میشود:
- پنل پیامک رایگان 
- پنل پیامک برنزی 
- پنل پیامک نقره ای 
- پنل پیامک طلایی
 که اطلاعات هر یک را می توانید با مراجعه به سایت نمایندگی پیامک شیراز بررسی کنید.

 

 

 

 

 مزایای پنل اس ام اس: 

 

- ۷ روز بازگشت وجه بدون قید و شرط
- عدم نیاز به تمدید سالانه 
- کمترین تعرفه ارسال پیامک
- به روز بودن تکنولوژی و کاربرد آسان 
- تیم پشتیبانی فعال و متعهد

- بانک شماره موبایل جامع 

 

شرکت اهورا اطلس فارس با بیش از ۱۰ سال سابقه در حوزه تبلیغات و ارسال پیامک تبلیغاتی و همچنین فعالیت گسترده در زمینه تولید نرم افزارهای تحت وب و بهره‌گیری از توان مهندسین و برنامه‌نویسان به صورت بومی توانسته یکی از پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه و با کیفیت ترین سامانه پیام کوتاه در ایران شناخته شود.

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 29 مهر 1400
.

اپراتور 1000

19 مهر 1400 142  0  0

حتماً برای شما هم پیامک‌های تبلیغاتی زیادی در طول روز ارسال می‌شود. شاید حتی به این موضوع هم دقت کردید که این پیام‌ها با شماره‌های متفاوتی فرستاده می‌شوند. امروز ما در این مقاله که توسط تیم تحریره سامانه پیام کوتاه شیراز به ثبت رسیده است قصد داریم فقط در مورد خطوط ۱۰۰۰ صحبت کنیم و از مزایا و معایب آن بگوییم تا اگر قصد خرید پنل پیام کوتاه دارید در انتخاب خود دقت نظر داشته باشید .پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامک همراه باشید . 

 

 


تاریخچه اپراتور ۱۰۰۰ رهیاب گستر : 

شرکت رهیاب رایانه گستر با سرمایه گذاری شرکت خدماتی تاید واتر به عنوان سرمایه‌گذار اصلی در سال 1377 راه اندازی شد. و پس از آن اپراتور 1000 در سال 1384 به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه معرفی شد. 
مزایای اپراتور 1000 در سامانه پیام کوتاه بسیار زیاد است و نحوه انتخاب شماره های 1000 کاملا آزاد می باشد و هیچ محدودیتی برای انتخاب شماره وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال شما می توانید شماره همراه خود را پس از سرشماره 1000 قرارداده و در صورتی که این شماره قبلا و توسط ارگان یا فرد دیگری  فعال نشده باشد می‌توانید  آن را به عنوان شماره اختصاصی خود فعال نمایید. این ارقام بین ۶ تا ۱۴ رقم متغیر می‌باشد.  

حال که با اپراتور 1000 آشنا شدید بهتر است با مزایا معایب آن هم  آشنا شوید .


مزایای خطوط 1000 :

- تعرفه مناسب پیامک و خطوط

- سرعت بسیار بالا در ارسال

- قابلیت انتخاب شماره دلخواه بعد از پیش شماره 1000

- سرعت بالا و خرید سیستمی شماره

- کیفیت بالای گزارشات پیام

- به روز نمایی گزارش ها

- ارسال پیامک هدفمند  و دریافت فایل گزارش ( نکته : خطوط 1000 بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات و بلک لیست پیام های تبلیغاتی پس از دریافت گزارشات را دارد .)

- تماس با پشتیبانی پیام رسون  در تمام روزهای هفته، از ساعت 8 صبح تا 10 شب

- 30 روز عودت وجه 

- قدیمی ترین خطوط در حوزه پنل پیامکی و مورد استفاده شرکت ها و برندهای مشهور 

 
معایب خطوط 1000:

- تفاوت شماره های سفارشی با شماره های غیر سفارشی

- رنج بالای تعداد شماره های بلک لیست پیامک تبلیغاتی

- قیمت بالای ارسال پیامک به اپراتورهای غیر همراه اول

- ضریب قیمت 1.2 ارسال نسبت به دیگر اپراتور ها

 

پیام رسون :


اگر قصد تبلیغ دارید و می‌خواهید از بهترین روش تبلیغ یعنی بازاریابی پیامکی استفاده کنید می‌توانید با توجه به شرایط کسب و کارتان ، اپراتور 1000 را انتخاب کنید اما باید ابتدا نسبت به خرید پنل پیامک اقدام کنید سپس درخواست شمارش خط 1000را بدهید .
سامانه پیام کوتاه شیراز به عنوان یکی از پیشگامان ارائه‌دهندۀ خدمات پیام کوتاه با شرکت رهیاب رایانه گستراین امکان را دارد ، که خط اختصاصی با شماره 1000 را برای کاربرانش فراهم کند و به عنوان یکی از پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران تا رسیدن شما به موفقیت همراهتان خواهد بود
.

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 22 مهر 1400
.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به ریاست ۹ ماه جانشینش جو بایدن تاخت و در پیامی از آمریکایی‌ها پرسید که آیا دلشان برای او تنگ نشده است؟

به گزارش آناتولی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای از دولت بایدن بابت پاندمی کرونا، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تورم و دیگر موارد انتقاد کرد.
ترامپ گفت: کووید از کنترل خارج می‌شود، زنجیره تامین ما در حال سقوط است و محصولات اندکی در فروشگاه‌های ما هست، ما در افغانستان تحقیر شدیم، مرز ما یک فاجعه کامل است، بهای سوخت و تورم رو به افزایش است. بایدن چطور عمل می‌کند؟ هنوز دلتان برای من تنگ نشده است؟
این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به دنبال انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ از پذیرش شکست امتناع کرد و بدون ارائه مدرکی مدعی شد که با تقلب گسترده شکست خورده است. این ادعا از سوی دادستان کل دوره ترامپ رد شد چون در جریان تحقیقات وزارت دادگستری هیچ مدرکی در پشتیبانی از این ادعا به دست نیامد.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 22 مهر 1400
.

مقام‌های ارشد تایوان پس از آن که چین در اقدامی بی‌سابقه بیش از یکصد هواپیمای جنگی خود را در پیرامون این جزیره به پرواز در آورد، از احتمال حمله نظامی پکن ابراز نگرانی می‌کنند.تسای یینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در نشریه فارن افرز و در یادداشتی ضمن اشاره به این موضوع نوشت: «سقوط احتمالی تایوان، پیامدهای گسترده‌ای برای صلح منطقه‌ای و نظم جهانی دموکراسی در پی خواهد داشت و نشان خواهد داد که در نزاع جهانی بین ارزش‌ها در جهان امروز، این اقتدارگرایی است که بر دموکراسی برتری دارد.»

به گزارش فرارو، چین تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند و خودمختاری این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد. شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین وعده داده که این جزیره را دوباره متحد و به عنوان بخشی از چین در آورد. او همچنین استفاده از قدرت نظامی برای این امر را رد نکرده است.

انجام حدود ۱۵۰ سورتی پرواز طی ۴ روز توسط ارتش چین نشان‌دهنده تهاجمی‌ترین حالت نظامی پکن در قبال تایوان تا به امروز بوده است؛ رویکردی که هشدار دولت جو بایدن را نیز به همراه داشت.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز در این خصوص گفت: «ما از پکن می‌خواهیم که فشارها و اعمال فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی علیه تایوان را متوقف کند. ما علاقه‌مندیم شاهد صلح و ثبات در سراسر جزیره تایوان باشیم و به همین دلیل است که به تایوان برای حفظ توانایی دفاعی‌اش کمک می‌کنیم.»

تایوان تقریبا ۲۴ میلیون جمعیت دارد و خود را جزیره و ملتی مستقل می‌داند. این در حالیست که چین چنین استقلالی را به رسمیت نمی‌شناسد. ایالات متحده آمریکا هم همواره تاکید کرده که برای دفاع از تایوان در برابر تهدیدات خارجی تعهد جدی دارد. با این حال واشنگتن با تایوان به عنوان یک کشور کاملا مستقل برخورد نمی‌کند. بر اساس قانون آمریکا، رابطه با تایوان در سال ۱۹۷۹ توسط کنگره این کشور به رسمیت شناخته شد و واشنگتن موظف است از قابلیت‌های دفاعی تایوان در مقابل چین حمایت کند.

در ماه اوت، دولت بایدن اولین قرارداد فروش تسلیحات خود به تایوان را تصویب کرد و بر اساس آن ۷۵۰ میلیون دلار تسلیحات شامل واحدهای توپخانه هویتزر و خودروهای زرهی و مسلسل به این کشور فروخته شد. دولت ترامپ در حال ۲۰۲۰ قرارداد تسلیحاتی ۱.۸ میلیارد دلاری به تایوان را به تصویب رسانده بود.

 در دریای چین چه خبر است؟
فریدون مجلسی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه نمی توان انتظار داشت بین چین و تایوان درگیری نظامی رخ دهد،اظهارداشت:این امکان وجود دارد تنش‌ها در سطح دیپلماتیک بین تایوان و چین ادامه یابد، اما این که بخواهد جنگی بین این دو کشور رخ دهد، به نظر نمی رسند چنین اتفاقی بیفتد، چین بیشتر این تهدیدات را علیه تایوان مطرح می‌کند تا اینکه از نفوذ آمریکا بکاهد،زیرا که ایالات متحده حضور نظامی خود در دریای چین را شدت بخشیده و چینی‌ها از این موضوع نگران هستند.

وی افزود: تایوان برای دهه‌هاست که به دنبال استقلال از چین است، اما چینی‌ها نیز اعلام می‌کنند، حتی با توسل به قوه قهریه تایوان را به سرزمین اصلی چین باز می‌‌گرداند، این در حالیست که چین با هر کشوری که تایوان را به رسمیت می‌شناسد، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را کم و حتی قطع می‌‌کند و برای همین نیز است که در حال حاضر تنها بیست و یک کشور روابط رسمی با تایوان دارند.

مجلسی گفت: باید گفت که درگیری‌ها بین دو کشور همچنان ادامه خواهد داشت، اما این تنش‌ها به درگیری نظامی ختم نخواهد شد، زیرا چین با توجه به اینکه که یکی از ابرقدرت های جهان به شمار می رود و رقابت تنگاتنگی با آمریکا دارد، از لحاظ اقتصادی به هیچ عنوان به نفعش نیست که وارد یک درگیری نظامی شود، زیرا این موضوع توسعه اقتصادی و صنعتی چین را به عقب می‌اندازد و خسارت‌های مالی و اقتصادی فراوانی را به این ابرقدرت وارد خواهد کرد.

این دیپلمات اسبق اضافه کرد: ازسوی دیگر تایوان نیز توان رقابت با چین را ندارد و این موضوع را به خوبی می‌داند که اگر بخواهد اقدامی بر علیه چین انجام دهد، موجودیت خود را به خطر انداخته و به جزئی از خاک چین تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اما به هر حال این کشمکش ادامه پیدا خواهد کرد و آمریکا نیز هر از گاهی از طریق تایوان و هنگ کنک چین را تحت فشار می‌گذارد تا در رقابت با آن موفق شود، اعتراضاتی که در هنگ‌کنگ رخ داده نیز در همین راستا می‌توان ارزیابی کرد، هنگ‌کنک به دلیل اینکه تا دهه 90، در اختیار بریتانیا بوده، از نظام دموکراتیکی برخوردار بوده، اما چین همواره به دنبال این بوده که افراد خود را در راس کار در هنگ‌کنک قرار دهد که این مسئله نیز گهگاهی باعث اعتراضات می‌شود، که چینی‌ها از این موضوع نگران هستند.

این کارشناس بیان کرد: چین با توجه به اینکه در رقابت شدیدی با آمریکا قرار دارد به خصوص از لحاظ اقتصادی، نمی‌تواند خود را درگیر مسائل دیگری کند، بنابراین آمریکا می‌خواهد از این موضوع استفاده کند و از طریق هنگ‌کنک و تایوان دائما چین را تحت فشار قرار می‌دهند، اما چین نیز سعی دارد، شرایط موجود را حفظ کندو سطح تنش را فراتر از این نبرد، اما به هر حال این کشمکش‌ها به خصوص بین چین و تایوان که حدود نیم قرن است که وجود داشته، هچنان فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 19 مهر 1400
.

آشنایی با مزایای وردپرس

8 مهر 1400 828  0  0

در مقاله قبل که تحت عنوان وردپرس چیست ؟ در سایت سامانه پیام کوتاه شیراز به ثبت رسیده ، به توضیح کامل وردپرس پرداخته ایم .  اما در این مقاله می‌خواهیم مزایای وردپرس را مورد بررسی قرار دهیم . پس تا پایان این مقاله با سامانه پیام کوتاه شیراز همراه باشید .

 

 مزایای  وردپرس چیست ؟: 

 

۱.سادگی و راحتی در استفاده : 

این ویژگی به وردپرس کمک کرده است تا در رقابت با جوملا و دروپال پیروز باشد و آن را تبدیل به انتخاب مورد علاقه طراحان وب در همه جا ساخته است. همچنین نیاز به تخصص در تکنولوژی‌های پیچیده PHP, HTML و CSS را از بین برده است. حتی اگر نخواهید از هیچ کد برنامه‌نویسی در وردپرس استفاده کنید به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.
شما می‌توانید قالب‌های آماده را برای وب‌سایت وردپرسی انتخاب کنید و یا اگر به دنبال یک طراحی وب سفارشی و منحصر به فرد هستید یا نیاز به ویژگی‌های خاصی در طراحی وب‌سایت خود دارید می‌توانید از یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای وب در این زمینه کمک بگیرید. این ویژگی باعث شده تا شما مجبور نباشید زمان زیادی را صرف یادگیری طراحی وب‌سایت کنید و این زمان را می‌توانید در جنبه‌های دیگر کسب‌وکار خود به کار گیرید.

 

 

 

۲.پایداری و خلاقانه بودن : 

وردپرس نیز همانند گوشی شما با آخرین تکنولوژی، روندها و نیازهای کاربر به روز می‌شود. عملکرد و هدف یک وب‌سایت در طول زمان تغییر می‌کند و خوشبختانه وردپرس نیز با این تغییرات همگام است. به روز رسانی‌های منظم وردپرس به این معنی است که مشکلات آن برطرف می‌شود و ویژگی‌های مفید و هیجان‌انگیز جدید به طور مداوم به آن اضافه می‌شود.

 

۳.طراحی جذاب : 

وردپرس دارای هزاران تم اختصاصی است که بسیاری از آن‌ها رایگان است. همچنین به شما اجازه سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی تم مورد نظر خود را نیز می‌دهد.

 

۴.انعطاف‌پذیری: 

شما می‌توانید برای ارائه یک وب‌سایت نو و جدید و یا انطباق آن با روند مداوم رسانه‌های اجتماعی حدودا بیش از ۲۲ هزار پلاگین و هزاران تم را انتخاب کنید.
به عنوان مثال می‌توانید پلاگین yoast را برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بر روی آن نصب کنید. در  وردپرس یک کتابخانه از افزونه‌هایی با اهداف مختلف وجود دارد که در عرض چند دقیقه می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.
قبل از نصب آن بر روی وب‌سایت خود اطمینان حاصل کنید که بررسی‌ها و نکات مهم آن را خوانده‌اید و مطمئن شوید که به روز رسانی‌ها به صورت منظم انجام می‌شود.

 

۵.بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO) : 

وردپرس بهینه‌سازی موتورهای جستجو را به سادگی انجام می‌دهد. مواردی مانند تگ‌های H1,H2,H3، استفاده از کلمات کلیدی و غیره همگی در قسمت مربوط به سئو در وردپرس قابل انجام است.

 

۶.ساختار وردپرس : 

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم وردپرس ساختار آن است. وب‌سایت‌هایی با ساختار تمیز و واضح سریع‌تر بارگذاری می‌شوند و بازدیدکنندگان نیز خواستار وب‌سایت‌هایی با بارگذاری سریع هستند.
وردپرس اجازه ایجاد نقشه‌های سایت XML را می‌دهد که این نقشه‌ها به ربات‌های گوگل نشان می‌دهد که صفحات وب‌سایت شما کجاست و کدام یک ارزش بالا رفتن در نتایج جستجو را دارند.

 

۷.مدیریت آسان محتوا : 

مدیریت محتوا هرگز از این ساده‌تر نخواهد شد و شما از طریق وردپرس می‌توانید حتی بهتر از نویسنده‌ها، مدیران محتوا و غیره محتوای خود را مدیریت کنید.
درست همانطور که می‌توانید در word یک محتوا را ویرایش کنید در وب‌سایت وردپرسی خود نیز می‌توانید به همان سادگی این کار را انجام دهید.

 

 

 

۸.همه‌گیر بودن: 

هر جامعه و هر کسی که علاقمند به وب‌سایت باشد ، می‌تواند از وردپرس استفاده کند و نیازی به دانش ویژه ای از قبیل نرم‌افزار اختصاصی و ابزارهای دیگر که طراحان وب‌سایت ممکن است استفاده کنند نخواهد داشت . 

 

۹.قابلیت اشتراک: 

اشتراک‌گذاری در وردپرس بسیار ساده‌تر از همیشه است. با استفاده از ویدجت‌‌هایی که در آن طراحی شده است می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را در سایر سیستم عامل‌ها به اشتراک بگذارید و آن را به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی متصل کنید.

 

۱۰.منبع باز: 

نرم‌افزار منبع باز نرم‌افزاری است که کد منبع آن برای اصلاح یا ارتقاء توسط هر کسی در دسترس است. وردپرس به عنوان یک نرم‌افزار منبع باز، هر روز توسط هزاران نفر از توسعه‌دهندگان در سراسر جهان بهبود می‌یابد.
این موضوع توسعه‌دهندگان را جذب می‌کند تا ویژگی‌های جدید را به این پلتفرم ارائه دهند. این توسعه‌دهندگان درواقع یک جریان افزایشی جدید ایجاد کرده‌اند که هر روز وردپرس را راحت‌تر و مفیدتر می‌کند.
 

۱۱.پاسخ‌گویی : 

اگر شما می‌خواهید وب‌سایت خود را به دستگاهی تنظیم کنید که برای بازدید‌کنندگان شما با یک تجربه فراموش نشدنی قابل دسترسی باشد، وردپرس برای شما بهترین انتخاب است و فرقی نمی‌کند که بازدیدکنندگان شما از تلفن هوشمند، رایانه لوحی و یا رایانه رومیزی برای اتصال به آن استفاده می‌کنند.

 

۱۲.عملکرد: 

در حالیکه بسیاری از وب‌سایت‌های ساخته شده با HTML، تنها شامل عملکردها و قابلیت‌های اساسی هستند، وردپرس این مفهوم را با ارائه تم‌ها و پلاگین‌هایی که به راحتی وب‌سایت شما را سفارشی کرده و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و به سطح جدیدی برده است.
هنگامی که شما وب‌سایت خود را از طریق وردپرس راه‌اندازی می‌کنید، محدودیتی برای چگونگی استفاده از انواع پلاگین‌ها و تم‌ها وجود ندارد. با طیف وسیعی که از تم‌های مدرن و قدیمی وجود دارد تقریبا هر کسی می‌تواند وب‌سایت خود برای هر نوع کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند.

 

۱۳.اپلیکیشن رابط برنامه‌نویسی(APIs) : 

شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی APIs هایی را ارائه می‌دهند که اجازه ادغام شخص ثالث با وب‌سایت‌های کاربر را می‌دهد. وردپرس هزاران APIs قابل دسترس ساخته است که به شما اجازه می‌دهد منابع خارجی را با وب‌سایت خود ادغام کنید.

 

۱۴.مقیاس‌پذیری: 

اگر در ابتدای کار خود تنها به یک وب‌سایت با سرعت بالا نیاز داشته باشید با رشد و توسعه کسب‌وکار شما ممکن است همه چیز تغییر کند. توسعه‌دهندگان وب در همه جا تایید می‌کنند که وردپرس به شما این اجازه را می‌دهد که شبکه‌های وب‌سایت خود خیلی سریع و آسان بدون هدر دادن وقت و منابع ایجاد کنید.

 

۱۵.پشتیبانی وردپرس : 

جامعه وردپرس شامل هزاران نفر از تکنسین‌ها و داوطلبان است که مشاوره و پشتیبانی رایگان در انجمن‌های مختلف را ارائه می‌دهند. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که سوال خود را ارسال و پاسخ خود را بدون معطلی دریافت کنید. همچنین می‌توانید از خدمات پشتیبانی وردپرس وب‌رمز جهت دریافت پشتیبانی و نگهداری وردپرس بهره‌ بگیرید و با خیال راحت به توسعه سایت خود بپردازید.

 

۱۶.سرعت و کارایی: 

باور آن سخت است اما وردپرس اجازه می‌دهد تا وب‌سایت خود را تنها در یک روز بسازید و تنها نیاز به محتوا و تصویر دارد. بسیاری از افراد ممکن است با خود بگویند گزینه‌های نرم‌افزاری دیگری وجود دارد که بعضی از آن‌ها مزایای بالایی را ارائه می‌دهند. اما بهتر است بدانید که هیچ کدام از آن‌ها بیش از یک بار ارائه نمی‌شوند و هیچ کدام ارزش، انعطاف‌پذیری و کارایی روزافزون وردپرس را نخواهند داشت. 

 

پیام رسون : 

تا اینجا تیم سامانه پیامک شیراز شما را با وردپرس و مزایای آن آشنا کرده است  . اما ما در مقاله بعد  در سایت نمایندگی سامانه پیامک شیراز یک مبحث کاربردی و جذاب در رابطه با افزونه پیامک وردپرس خواهیم داشت که تمامی کسب و کارها برای راه اندازی سایتشان به این افزونه نیاز خواهند داشت  . پس سایت نمایندگی پیامک شیراز را دنبال کنید و با افزونه های به روز آشنا شوید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : جمعه 16 مهر 1400
.

پنل پیامک ویژه صندوق های قرض الحسنه

31 شهریور 1400 1046  0  0

اکثر ما روزانه پیامک هایی از موسسات قرض الحسنه و بانک ها دریافت میکنیم که بیشتر آنها مربوط به واریز و برداشت از حساب میباشد و به همین دلیل است که وقتی صحبت از پنل پیام کوتاه برای صندوق قرض الحسنه و بانک میشود ، همین پیامک های واریز و برداشت به ذهن ما می آید .اما ما در سامانه پیامک شیراز در این مقاله میخواهیم به این موضوع بپردازیم که پنل پیام کوتاه چقدر میتواند برای موسسات قرض الحسنه مفید و کاربردی باشد . پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با پیام رسون همراه باشید .

 

 

 

کاربرد پنل پیام کوتاه برای موسسات قرض الحسنه : 

 تمامی کسب و کارها  برای جذب مشتری بیشتر به پنل پیامک  نیاز دارند و موسسات قرض الحسنه از این احتیاج مستثنی نیستند . در زیر به مواردی که یک صندوق قرض الحسنه میتواند از پنل پیام کوتاه ( که از نمایندگی پیامک قابل خریداری است) داشته باشد ، پرداخته ایم . 

 

1- استفاده از امکان ارسال پیامک انبوه: 


( -پرداخت وام های فوری و طلایی با شرایط ویژه و کارمزد15%
  -افزایش تعداد مشتریان وابسته از 4 نفر به 8 نفر در صندوق قرض الحسنه پرستاری سخاوت ) 

 

در نمونه پیامک بالا صندوق قرض‌الحسنه سخاوت وام‌ با کارمزد 15 ٪ را اطلاع‌رسانی کرده است .این پیام باید به صورت انبوه و برای همهٔ مشتریان ارسال شود، تا همه از شرایط مطلع شوند. حال اگر موسسه از پنل پیام  کوتاه استفاده کند این اطلاع رسانی به راحتی انجام میشود .

سامانه پیامک ، امکانی به نام ارسال پیامک انبوه را در اختیار کاربران قرار میدهد  تا کاربر  پیامک اطلاع رسانی را  با تعداد بالا برای مشتریان ارسال کند. برای اموزش این کار میتوانید بعد از خرید پنل پیامک از سامانه پیام کوتاه شیراز ، وارد پنجره آموزش شوید و یا از همکاران ما در اهورا اطلس فارس کمک بگیرید . 

 

2- امکان ارسال اس ام اس منطقه ای هدفمند : 


( مشتری گرامی شما می توانید جهت ثبت‌نام در صندوق قرض الحسنه مهر ایران به وب سایت https://b2n.ir/e70878 بخش خدمات مراجعه فرمایید.) 


از آنجایی که موسسه‌های قرض‌الحسنه شعبه‌های زیادی در سراسر کشور ندارند و ممکن است در هر شهری یک صندوق یا مثلاً یک موسسه در سه شهر مختلف ایران شعبه داشته باشد، پس مخاطبان هدف مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال پیامک بالا باید برای ساکنان شهرهایی که صندوق‌ قرض‌الحسنه مهر ایران را دارند، ارسال شود. برای این منظور میتوانید با استفاده از امکان ارسال پیامک منطقه ای که سامانه پیامک در اختیار کاربران قرار می‌دهد،  به ساکنان شهرهای مختلف اس ام اس ارسال کنید و خودتان را به آنها یاد اور شوید . 

 

3- امکان ارسال انبوه پیامک از روی نقشه


( از غرفه بانک قرض الحسنه رسالت در نهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه دیدن فرمایید.
یکشنبه بیستم تیرماه لغایت چهارشنبه بیست و سوم از ساعت 10 صبح تا 6 عصر.
نمایشگاه بین المللی تهران،سالن 40A غرفه 512) 


برخی اوقات نیاز است، تا برای منطقه‌ و محله‌های خاصی اس ام اس ارسال کنید. در این مورد وارد سامانه پیامک شوید، روی گزینه ارسال پیامک از روی نقشه  کلیک کنید. نقشه به صورت پیش‌فرض روی شهر تهران قرار دارد. منطقه‌های اطراف نمایشگاه بین‌المللی یا هر منطقه‌ای را که خواستید، انتخاب کنید. شماره‌ها به تفکیک همراه اول و ایرانسل نمایش داده می‌شود، اپراتور مورد نظر را انتخاب و پیام ارسال کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که  فرستادن پیام از روی نقشه برای شهرهای بزرگ قابل استفاده است، برای شهرهای کوچکتر از ارسال پیامک بر اساس کدپستی هر منطقه به جای نقشه استفاده می‌شود.

 

 

 

4- شخصی سازی پیام کوتاه با ارسال هوشمند : 

پیام شخصی سازی، یعنی پیامک را با اسم و فامیل مشتری خاص ارسال کنید.

 

( مشتری گرامی، علیرضا دماوند  با درخواست وام 173574 شما موافقت شده است. لطفا جهت انجام سایر امور ، مدارک مورد نیاز خود را به شعبه تحویل دهید. موسسه قرض الحسنه مهر کوثر.) 


پیام بالا را می‌توان به شماره موبایل‌های مختلف و مشتریانی که وام‌شان آماده شده است ارسال کرد. کافیست یک فایل اکسل ایجاد کنید و شماره موبایل، نام و اطلاعات مربوط به هر شخص را در فایل اکسل ثبت کنید . فایل اکسل را در قسمت پیام‌ها بارگذاری و اس ام اس را برای مشتریان ارسال کنید. بدین صورت به صورت هم‌زمان برای تعداد زیادی از افراد پیام شخصی سازی ارسال می‌شود.از این آیتم میتوانید برای  تبریک تولد، اعیاد و ... هم استفاده کنید . 

 

5- ارسال پیامک به اصناف و مشاغل مختلف : 


( باتبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س)وروزپرستاروسپاس ازخدمات قهرمانان مدافع سلامت درمبارزه باویروس کرونا،صندوق قرض الحسنه پرستاری سخاوت باپرداخت تسهیلات براساس گردش حساب وباشرایط ویژه درخدمت جامعه پرستاری،پزشکی،کارکنان مراکزبهداشتی-درمانی،بازنشستگان وخانواده آنها می باشد. ) 


اصولاً صندوق‌های قرض‌الحسنه مشتریان هدف خاصی دارند و روی افرادی از جامعه تمرکز می‌کنند. در پیامک بالا مخاطب هدف صندوق قرض الحسنه ، جامعه پزشکی است.

سامانه پیامک برای صندوق های قرض الحسنه امکانی به نام بانک اصناف و مشاغل را به کاربران می‌دهد، که مخاطب به شماره موبایل همهٔ مشاغل دسترسی دارد. برای استفاده از این آیتم وارد سامانه پیام کوتاه شیراز شوید، روی گزینه ارسال پیام کوتاه کلیک کنید و متن اس ام اس را بنویسید. از قسمت اصناف و مشاغل شاخه پزشکان را انتخاب کنید. زیرمجموعه‌های مختلفی نمایش داده می‌شود، که از بین آن‌ها شغل‌های مورد نظر را کلیک و اس ام اس ارسال کنید.

با استفاده از بانک اصناف و مشاغل جامعهٔ هدف کسب‌وکارتان را کوچکترمیکنید  اما  پیامک شما  به دست مشتری مورد نظرمیرسد و بازده بهتری دارد . 

 

6- یادآوری سررسید  اقساط ماهانه : 

 

( مشتری گرامی، علیرضا دماوند  روز سه شنبه موعد قسط وام 132526 به مبلغ 1,247,450 ریال است. لطفا جهت پرداخت از شماره حساب 0110000000006 به نام موسسه سخاوت نزد بانک ملی شعبه ستارخان استفاده نمایید. موسسه قرض الحسنه امام جواد (ع) ) 

 

یکی از خدماتی که موسسه‌های قرض‌الحسنه به مشتریان ارائه می‌دهند، دادن وام است. گاهی اوقات مشتریان پرداخت اقساط را فراموش می‌کنند. سامانه پیامک امکانی به نام سررسید اقساط را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، تا چند روز قبل یا در تاریخ سررسید قسط برای مشتری اس ام اس یادآوری ارسال کنند . 

 

7- وب‌سرویس نمایندگی سامانه پیام کوتاه ویژه صندوق ها  :

 

( بانک قرض الحسنه رسالت
کد ورود:
133728
ورود به موبایل بانک در تاریخ 99/11/19-12:54 ب.ظ موسسه قرض الحسنه کوثر) 


وب‌سرویس به کاربر اجازه می‌دهد تا سایت یا اپلیکیشن خود را به سامانه پیامک وصل کند و سپس ارسال، دریافت و مدیریت‌ پیام‌ها را انجام دهد. پیامک‌های مانند نمونه‌ از طریق وب‌سرویس برای مشتری ارسال می‌شوند.

برای آسانی کار مخاطبان، برنامه‌نویسان پیام رسون ماژول‌هایی را برای سیستم مدیریت محتواهای محبوب مانند وردپرس، ووکامرس، جوملا و ... را طراحی کرده و به صورت آماده در اختیار کاربران قرار میدهند ، تا نرم‌افزار خود را به سامانه پیامک متصل کنند. استفاده از وب‌سرویس سامانه پیامک  امکان کلاهبرداری و فیشینگ را هم به حداقل می‌رساند.( در مقاله های قبل تر که در سایت سامانه پیامک به ثبت رسیده است در مورد فیشینگ صحبت کرده ایم ) . 

 

 

در این مقاله به کاربرد هایی که پنل پیامک میتواند برای موسسات قرض الحسنه داشته باشد پرداختیم . اگر میخواهید از بازاریابی های روز دنیا با خبر شوید و برای کسب و کارتان بهترین نوع تبلیغات را انجام دهید حتما به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و مقاله های به ثبت رسیده شده را مطالعه کنید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حال اقدام کنید . 

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : چهار شنبه 7 مهر 1400
.

شبکه خبری العین امارات در آستانه سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به روسیه در تحلیلی نوشت: مسکو اخیراً سه پیام در رابطه با بحران سوریه به ترکیه ارسال کرده که مهم‌ترین آن مخالفت با حضور نیروهای خارجی غیرقانونی در سرزمین‌های سوری است.

در این تحلیل آمده است: روسیه اخیراً سه پیام در رابطه با بحران سوریه به ترکیه ارسال کرده است. اولین پیام مسکو به ترکیه در دیدار « ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه با « بشار اسد » همتای سوری خود ارائه شد زیرا در این دیدار پوتین اعلام کرد که مشکل سوریه حضور نیروهای خارجی غیرقانونی ( نیروهای آمریکایی و ترکیه ) در خاک این کشور است.

 دیدار هیات عالی رتبه از شورای دموکراتیک سوریه و اداره خود مختار کردها در شمال این کشور از مسکو و دیدار با مقام های روسیه ،دومین پیام مسکو به آنکارا  محسوب می شود.

پیام دوم مسکو به آنکارا پس از آن ارسال شد که یک هیأت عالی رتبه از شورای دموکراتیک سوریه و اداره خودمختار کردها در شمال شرق این کشور به روسیه سفر کرد و روسیه این پیام را نیز فهماند که مسکو قادر به یافتن راه حل سیاسی بین کردها و دولت سوریه است. یعنی کارت کردها که ترکیه از آن برای سیاست های تجاوزکارانه در مناطق شمال شرقی سوریه استفاده می کرد را جدا کرد.

سومین پیام روسیه به ترکیه در اظهارات « سرگئی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه نمایان شد. هنگامی که وی با صراحت گفت که ترکیه تعهدات خود را در رابطه با منطقه مورد توافق تنش زدایی در ادلب که در راس آنها جدا کردن گروه های تروریستی از مخالفان و تضمین برقراری امنیت جاده بین المللی معروف به M۴ را  انجام نداده است.

در بعد عملی نیز [ مسکو ] این پیامها را با تشدید حملات و بمباران شدید مواضع گروه های مسلح در حومه ادلب و حلب ، ارسال کرده است.

ترکیه قبل از اعلام سفر رجب طیب اردوغان به روسیه برای دیدار با پوتین، توجه زیادی به این پیام های روسیه داشته است و به احتمال زیاد محور اصلی این دیدار، موضوع سوریه و تغییر و تحولات در آنجا به ویژه با انعطاف پذیری که واشنگتن نسبت به کاهش فشار و تحریم ها علیه دمشق نشان داده است ، خواهد بود.

آنچه می توان درباره پیام های روسیه به ترکیه گفت اینکه[ کاهش ] بحران سوریه وارد مرحله جدیدی شده و دو حد برای آن متصور است.

اول: بازگرداندن حاکمیت دمشق بر کل سرزمین های سوریه با چشم انداز مرزهای این کشور با ترکیه

ترکیه باید با انجام اقدامات واقعی در منطقه، برای مهار گروه های مسلح از جمله گروه تروریست جبهه النصره که زیر نظر اطلاعات ترکیه رشد کرده است، اقدام کند و اهمیت این اقدامات به تماس های ترکیه و سوریه منجر می شود که ممکن است تفاهم ایجاد کند.

در این زمینه، لازم است اخباری که از دیدار اخیر « مملوک » و « فیدان » مقامات سرویس های امنیتی سوریه و ترکیه سخن گفته اند، مورد توجه قرار گیرد .

دوم:  عدم قبول وضعیت جدید از سوی ترکیه به معنای باز شدن درهای درگیری های نظامی در جبهه ادلب است که دمشق بارها در مورد قصد باز پس گیری آن صحبت کرده است، به این معنی که از ترکیه خواسته شده تا از مناطق در حومه جنوب ادلب عقب نشینی و جاده بین المللی « M۴ » را ایمن کند. 

مسکو اهمیت جنبه های سیاسی را در جریان پیش بردن کار کمیته قانون اساسی درک می کند، موضوعی که در فعالیت های خود در زمینه روابط با دمشق بر آن متمرکز است و از طریق تمرکز بر تهیه قانون اساسی جدید که بر بخشهای اصلی آن توافق دارد، بر اینکه مرحله آینده کمیته قانون اساسی باید از نظر محتوا و نتایج متفاوت باشد ، پافشاری می کند.

 با چنین رویکردی، ترکیه ممکن است راهکار مناسبی برای سیاست خود در سوریه پیدا کند زیرا این، راه را برای بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان باز می کند.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان، چنین موضوعی به یک حق داخلی در ترکیه تبدیل شده است به ویژه اینکه موضوع این پناهندگان به نقطه قوت به نفع مخالفان ترکیه تبدیل شده است که دولت حزب عدالت و توسعه در داخل ترکیه بار آن را بر دوش می کشد.

در این فرآیند ترکیه همچنین ممکن است برای رسیدگی به وضعیت موجود در شرق فرات و آنچه ترکیه درباره وجود تهدید علیه امنیت ملی خود ادعا می کند، یک مسیر سیاسی پیدا کند و متوجه شود که روسیه در نهایت همه مراحل خود را با آمریکا که پس از خروج از افغانستان در تلاش است تا گام هایی را برای خروج از منطقه بردارد، هماهنگ کند. 

ترکیه به خوبی می داند که مداخله نظامی روسیه در سوریه معادله جدیدی را ایجاد کرده و موازنه قدرت را به نفع دمشق تغییر داده است و بر این اساس متوجه شده است که بازی با روسیه از زاویه قدرت، ممکن است هزینه داشته باشد.

این مسأله به ویژه از آنجایی که مسکو از اقدامات ترکیه در اوکراین، گرجستان، جمهوری آذربایجان و به ویژه اوکراین ناراضی است زیرا ترکیه بارها حمایت خود با عدم الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه که حساسیت خاص تاریخی برای روسیه دارد را اعلام کرده است و روسیه بارها گفته است که موضع ترکیه در این پرونده چیزی را به تاخیر نمی اندازد و یا پیش نمی برد.

نبود درک مشترک برای حل این اختلاف های راهبردی از یک سو نشاندهنده محدودیت های تفاهمات ترکیه و روسیه در مورد بحران سوریه را نشان می دهد و از سوی دیگر، این واقعیت را تایید می کند که نزدیک شدن دو کشور، روابط آنها را در یک موضع ائتلافی راهبردی قرار نمی دهند و [ روابط آنها ] بیشتر به تاکتیکی نزدیک است. 

از اینجا به بعد، تفاهمات ترکیه و روسیه با یک نقطه عطف جدید روبرو می شود که سوالات زیادی را ایجاد می کند، که شاید مهمترین آنها عبارتند از:

سرنوشت تفاهمات قبلی روسیه و ترکیه در مورد شمال شرق سوریه چیست؟  آیا امکان تفاهمات جدید وجود دارد؟ و اگر این امکان وجود داشته باشد، این تفاهمات ها چه خواهد بود؟ و چه خواهد کرد؟ و بر چه اساسی است؟

ترکیه درک می کند که تفاهمات قبلی با روسیه در زمینه تنش روابط ترکیه با غرب و ادامه حمایت آمریکا از کردهای سوریه بوده است و نزدیکی آنها منافع و پروژه های اقتصادی در زمینه تسلیحات و خطوط برق و ساخت راکتورهای هسته ای ترکیه در ازای نادیده گرفته شدن عملیات نظامی تهاجمی این کشور در شمال سوریه را رقم زده است.

شاید رئیس جمهور ترکیه در دیدار با پوتین بر ابراز ترس از مهاجرت گسترده به کشورش در صورت انجام عملیات نظامی جدید در ادلب تمرکز کند و شاید از مسکو بخواهد که دمشق را تحت فشار قرار دهد تا از تشدید تنش های نظامی جلوگیری کند و کار کمیته قانون اساسی را انجام دهد.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : چهار شنبه 7 مهر 1400
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی