تحریم‌های ایران ، مسیر صلح نیست
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

تحریم‌های ایران ، یک مسیر واقعی به سوی صلح نیست.

 

یک تحلیلگر آمریکایی ، ضمن انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نوشت ، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران ، به هیچ وجه یک مسیر واقعی به سوی صلح نخواهد بود.

دولت ترامپ ، روز دوشنبه اعلام کرده است که ، معافیت‌های مربوط به واردات نفت ایران را تمدید نمی‌کند.

"بونی کریستین" تحلیلگر آمریکایی در مطلبی نوشت : این اقدام دولت آمریکا نمی‌تواند ، موجب تغییر رفتار تهران شود و این اقدام بیشتر به ضرر مردم ایران و ایالات متحده خواهد بود ، تا آنکه بتواند تاثیر مثبت و خوبی داشته باشد. نتایج قابل پیش بینی این اقدام خصمانه آمریکا ، افزایش قیمت نفت و بنزین خواهد بود.

 

این تحلیلگر آمریکایی افزود : اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های نفتی برای مشتریان انرژی ایران ، می‌تواند موجب افزایش خطر تقابل نظامی با تهران شود. واشنگتن به جای لغو معافیت‌های نفتی ، باید به دنبال تعامل سازنده دیپلماتیک با تهران باشد ، راهکاری که می‌تواند ، موجب ارتقای روابط آمریکا و ایران باشد و مسیری موثر به سوی صلح باشد.

 

این تحلیلگر سیاسی آمریکایی نوشت : گرچه مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ، ادعا کرده است که واشنگتن قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و این اقدام کمک به مردم ایران است"، ولی وی نمی‌تواند ادعا کند که این گونه اقدامات موجب تغییر رفتار ایران خواهد شد. این رویکرد دولت ترامپ ، می‌تواند بزرگترین و زیان بارترین هزینه را در پی داشته باشد : یک جنگ غیرضروری و قابل اجتناب با ایران. مهمترین و فوری ترین هزینه ، بی شک هزینه‌های مالی خواهد بود. قیمت نفت در سال 2019 ، رکورد جدیدی را ثبت کرده است ، که علت اصلی آن اظهارات پامپئو بوده است.

 

این در شرایطی است که ، ترامپ با انتشار توئیتی اعلام کرده است ، عربستان سعودی و سایر کشورهای اوپک تولید نفت خود را افزایش خواهند داد. البته اختلالات ایجاد شده در بازار جهانی انرژی ، می‌تواند تبعات جدی تری برای کشورهای وابسته به واردات انرژی داشته باشد ،  مثل متحدان آمریکا از جمله ژاپن و کره جنوبی. اقدامات آمریکا ، علیه واردات نفت ایران ، از سوی دیگر موجب افزایش تنش بین واشنگتن و مشتریان بزرگ نفت ایران از جمله چین ، هند و ترکیه شده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی