.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

چند روز پیش معاون اول دولت دوازدهم در رابطه با افزایش نرخ بنزین گفته بود:« سال 98 سرمایه اجتماعی نداشتیم» امّا سرمایه اجتماعی چیست؟

شاید بتوان گفت برای اولین بار است که یکی از مسئولان ارشد دولت سابق یعنی اسحاق جهانگیری در رابطه با دلایل غائله بنزین 98 تحلیل جدی تری را مطرح کند. چند روز پیش معاون اول دولت دوازدهم در رابطه با این موضوع گفت:« ما در دولت آقای روحانی در سال‌های 93، 94 و 98، سه بار قیمت بنزین را تغییر دادیم. در سال 93 و 94، سرمایه اجتماعی دولت در اوج خود قرار داشت. در سال 93 بنزین 400 تومانی را 700 تومان کردیم و به مردم نگفتیم که پول بنزین را به خودتان برمی‌گردانیم بلکه گفتیم به طرح سلامت می‌بریم و برای بهداشت و درمان خرج می‌کنیم. سال 94 بنزین 700 تومانی را هزار تومان کردیم و گفتیم که در کارهای اقتصادی هزینه کردیم. گرانی بنزین به تورم لطمه نزد؛ در ابتدای دولت تورم حدود 40 درصد بود، در سال 93، 25 درصد شد، در سال 94، 11 درصد شد و در سال 95، شش و هشت دهم درصد شد، و تورم در سال 96، هشت درصد شد. متأسفانه در سال 98 ما سرمایه اجتماعی نداشتیم؛ به قیمت بنزین دست زدیم  اتفاقات سال 98 را شاهد بودیم که نمی‌شود گفت چه قدر تلخ بود».

فارغ از عملکرد جهانگیری و سایر مسئولان وقت، حتماً برای شما این سوال مطرح شده است که سرمایه اجتماعی چیست؟ و کارکرد آن چگونه عمل می کند؟ مباحث مختلفی در بین جامعه شناسان بر سر سرمایه اجتماعی مطرح شده است و در واقع اتفاق نظر واحدی بر سر این واژه وجود ندارد که از حوصله این متن خارج است امّا در مجموع بر یکسری شاخص های آن بیشتر از دیگر ویژگی ها تأکید شده است. بنابراین بگذارید اینگونه شروع کنیم که امروزه در کنار سرمایه های انسانی و اقتصادی، سرمایه دیگری به نام سرمایه اجتماعی (social capital) نیز حائز اهمیت است. سرمایه اجتماعی، یا بعد معنوی یک اجتماع و یا گروه، میراثی نسبتاً تاریخی است که از طریق تشویق افراد به «همکاری»، «مشارکت» و «اعتماد متقابل» در روابط اجتماعی بین افراد به عنوان تسهیل‌گر برای حل تعارضات و مسائل عمل می کند. حال اگر نهاد یا ارگان اجتماعی از دولت گرفته تا شرکت های کوچک تعاونی، سرمایه اجتماعی کافی و لازم را نداشته باشد سیاست ها، دستورالعمل ها و...ضمانت اجرایی پیدا نمی کند و یا آنکه گروه های اجتماعی و افراد جامعه با آن نهاد دچار تعارضات جدی می شود. ویژگی مهمی که جامعه شناسان برای مفهوم سرمایه اجتماعی تأکید می کنند این است که «سرمایه اجتماعی به راحتی بدست نمی آید امّا به راحتی از دست می رود» بنابراین اینکه چرا به قول جهانگیری سرمایه اجتماعی دولت دوازدهم مانند دولت یازدهم نبود بستگی به نوع عملکرد دولت و روند وضعیت اجتماعی ایران دارد.  در این مطلب بنا نداریم که عملکرد دولت را بسنجیم امّا می خواهیم بررسی کنیم که سرمایه اجتماعی چه شاخص هایی دارد که می تواند به ما بگوید این نهاد یا گروه دارای سرمایه اجتماعی می باشد.

 اولین مورد «اعتماد مقابل» است. پژوهش های اجتماعی نشان داده است در جامعه ای که دارای نظم، روابط صادقانه و شفاف و همچنین مبتنی بر تعاون است امکان تمایل به خطر پذیری بالا است. به عنوان مثال اگر فردی در یک گروه یا نهاد «مشارکت» می کند و مالیات یا حق عضویت پرداخت می کند. در واقع به اعضای گروه یا نهادها اعتماد کرده است که در ازای این مشارکت از حمایت و اعتبار برخوردار باشد. این حمایت ها می تواند فراهم آوردن امکانات رفاهی باشد یا داشتن اعتبار برای مشارکت در تصمیم گیری گروه یا نهاد. در چنین شرایطی اگر افراد با تصمیم هایی از سوی نهادها مواجه شود که مانند گرانی بنزین در ظاهر به ضرر زندگی و معیشت او باشد به خاطر اعتماد و حمایتی که از گذشته تا اکنون بین فرد و نهاد انباشته شده است_و می داند که این ضرر قطعاً و حتماً از راه های دیگر جبران خواهد شد یا موقتی است_ با تصمیم آن نهاد همکاری می کند و چه بسا خود مسئولیت اجرایی آن تصمیم را بر عهده بگیرد. دومین شاخص «مشارکت» است که در دل بحث شاخص «اعتماد» اشاره کردیم. در واقع این دو شاخص رابطه تنگاتنگی با یک دیگر دارند که بدون وجود هر یک از آن ها دیگری شکل نمی گیرد. شاخص مهم دیگری که فالک و پاتریک دو تن از جامعه شناسان مطرح کردند «آگاهی و اطلاعات» است. در واقع آگاهی از مسائل عمومی بر روابط بین افراد  نهادها موثر است. به عنوان مثال اگر در ماجرای بنزین 98 از قبل اطلاع رسانی و اقناع سازی به قدرکافی صورت گرفته بود. سرمایه اجتماعی موجود در رسانه ها می توانست به کمک نهاد دولت بیاید و مردم در بحث ناترازی بنزین و گرانی آن همراهی می کردند و یا حداقل آسیب های بلوای خیابانی به حداقل می رسید. اما وقتی توزیع درست اطلاعات بین مردم صورت نگرفته باشد سرمایه اجتماعی شکل نمی گیرد. 

شاخص های دیگری نیز برای سرمایه اجتماعی عنوان شده است اما مهم ترین شاخص هایی که می توانست در سال 98 کارکرد خود را داشته باشد، «اعتماد، مشارکت و آگاهی عمومی» است. در واقع می توان گفت اظهارات آقای جهانگیری از جهاتی درست است امّا وضعیت اجتماعی ایران را نیز باید در نظر گرفت. پژوهش های اجتماعی نشان داده است که هر چه از سطح خانواده به سطوح بالاتر یعنی خویشاوندان، دوستان، همکاران تا هموطنان می رویم از میزان سرمایه اجتماعی کاسته می شود. این کاهش را در مسائل روزمره مان می بینیم به عنوان مثال گاهی می شنویم که ما ایرانی ها در کارهای گروهی و مشارکت اجتماعی لنگ می زنیم یا به خوبی می بینیم که برخی کارهای جمعی ناکارآمد است. 

آنچه که گفتیم شرح مفهوم سرمایه اجتماعی به زبان ساده بود. به طور کلی سرمایه اجتماعی نه فقط در مسئله بنزین 98 بلکه در بسیاری از مسائل دیگر از ظرفیت و کاکردهای بزرگی برای تسهیل یا حل مسئله باشد.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : شنبه 30 دی 1402
.

باشگاه مشتریان راه کاری برای وفاداری مشتری

1402-10-25 20:40:38 18  0  0

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه تعداد از مشتریان یک بار به شما مراجعه می‌کنند و دیگر به فروشگاه شما نمی آیند؟ آیا آن مشتریان دیگر نیاز به خرید همان کالا یا خدمات ندارند؟ یا اینکه از خدمات و کالای شما راضی نبوده اند و به سراغ رقیب هایتان رفته‌اند؟ چند درصد از مشتری‌های شما جدید هستند و چند درصد تکراری هستند؟
این سوالات تعدادی از سوالات و دغدغه های مهمی هستند که هر کسب و کاری باید به آن فکر کند. و اگر بتواند راه حلی برای این دغدغه ها پیدا کند می تواند نسبت به رقبایش متفاوت عمل کند.

راه حل ساده است چراکه اگر با دنیای تکنولوژی آشنا باشید میدانید که فقط "وفاداری مشتری" است که می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند . در واقع دوران مشتری محوری فرا رسیده است و تنوع زیاد اجناس، حضور برندهای مختلف و خدمات مشابه باعث شده تا مشتری امروزه شانس و انتخاب بالایی داشته باشد، پس شما در یک بازار رقابتی قرار گرفته اید و برای اینکه بتوانید مشتری خود را حفظ کنید باید قیمت مناسب، کیفیت بالا و برخورد خوب را چاشنی فعالیتتان کنید و برای تضمین این فعالیت باید مشتری خود را وفادار کنید در این صورت رسیدن به موفقیت برایتان آسان می‌شود.

 

 

 

حال به چه صورت می‌توان با ترکیب تکنولوژی و مشتری محوری به یک فرمول رسید که نتیجه ی آن مشتری وفادار باشد . نمایندگی پیامک به شما پاسخ می دهد که با استفاده از باشگاه مشتریان می توانید به این فرمول جذاب و قدرتمند دست پیدا کنید . در واقع راه اندازی باشگاه مشتریان بهترین و به روز ترین روش برای هوشمندسازی کسب و کار و موفقیت در وفادارسازی مشتریان است . اما هر کسب و کاری را باید این موضوع را بداند که با توجه به نوع کسب و کارش ، هدف متفاوتی را دارد و باید اساس آن هدف اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان کند . در واقع نرم‌افزار باشگاه مشتریان باید بر اساس کسب و کار شما طراحی و پیاده سازی شود بر همین اساس شما باید از نمایندگی سامانه پیام کوتاهی اقدام به خرید باشگاه مشتریان کنید که به صورت کامل با ماژول ها و ابزارهای باشگاه مشتریان آشنا باشند  تا بتوانند با توجه به استراتژی فروش شما برنامه را طراحی کنند . نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز به عنوان بهترین پنل پیامک شیراز و پیشرفته ترین سامانه پیامک این دانش را دارد که باشگاه مشتریان ویژه کسب و کار شما را طراحی و و راه اندازی کند .

 

 در زیر به تعدادی از امکاناتی که باشگاه مشتریان پیام رسون می توانند در اختیارتان قرار دهد اشاره کرده ایم تا شما با این نرم افزار فوق العاده بیشتر آشنا شوید  پس تا پایان با سامانه پیامک پیام رسون  همراه باشید . 

 

 

امکانات باشگاه مشتریان پیام رسون : 
 

1- ایجاد انگیزه در مشتریان به خرید مجدد:
بعد از هر بار خرید مشتری مبلغی از خرید مشتری به عنوان اعتبار به حسابش باز گردانده می شود که معمولا این اعتبار درصدی از مبلغ خرید مشتری است. مشتری می داند که در دفعه بعدی که می خواهد از شما خرید کند می تواند بخشی از مبلغ فاکتورش را از اعتبارش پرداخت کند. بنابراین مشتری هر بار با حس برنده بودن از فروشگاه شما خارج می شود. و در فکر خریدی دیگر از شما ست.
 

2- اختصاص امتیاز و اعتبار بر اساس میزان خرید و تعداد دفعات خرید مشتری:
بهتر است در یک سیستم باشگاه مشتریان طرح های امتیاز و اعتبار دهی به مشتریان متنوع باشد. مثلا بر اساس تعداد دفعات مراجعه مشتری و یا بر اساس خرید مبلغ مشخصی از خرید مشتری به او امتیاز و اعتبار بدهیم. مبالغ خرید مشتریان متفاوت است. یک مشتری ممکن است کم به شما مراجعه کند ولی مبلغ خرید بالایی داشته باشد. اما ممکن است دسته ای از مشتریان بارها به شما مراجعه کنند ولی مبلغ خرید آن ها کم باشد. بنابراین یک سیستم باشگاه مشتریان جامع سیستمی است که بتواند برای همه حالت های رفتار مشتری راه کاری داشته باشد.
 

3- ایجاد انگیزه در مشتریان برای خرید بیشتر با استفاده از امکان گروه بندی مشتریان:
با گروه بندی مشتریان می توانید دسته های اعتباری مختلفی ایجاد کنید. و مشتری با قرار گرفتن در هر گروه به امتیاز و اعتبار مشخصی برسد. به عنوان مثال سه گروه برنزی، نقره ای و طلایی ایجاد کنید و اعتبار دهی های متفاوت برای هر گروه در نظر بگیرید. به مشتری خود بگویید اگر سقف خریدش به مبلغ مشخصی رسید می تواند به گروه بالاتر برود و از تسهیلات ویژه تری برخوردار شود.
 
4- ایجاد انگیزه در مشتریان فعلی برای معرفی مشتریان جدید:
هدف نهایی از راه اندازی باشگاه مشتریان، ترغیب مشتریان فعلی به تبلیغ کسب و کار است. یک سیستم باشگاه مشتریان جامع باید راهکاری برای انجام این مهم داشته باشد. به عنوان مثال وقتی یکی از مشتریان فعلی، مشتری جدیدی را به سیستم معرفی می کند؛ میزانی اعتبار به او اختصاص داده شود. و یا هر بار که شخص معرفی شده خریدی را انجام می دهد درصدی از مبلغ خریدش به عنوان اعتبار به شخص معرفی کننده اعطا شود.

 

 


5- ایجاد انگیزه برای خرید دیگران با استفاده از کارت هدیه:
کارت هدیه یکی دیگر از ابزارهایی است که به جذب مشتری جدید کمک می کند. کارت هدیه را می توانید به مشتریان فعلی خود اعطا کنید تا آن ها افرادی دیگر را به مجموعه شما معرفی کنند. همچنین می توانید در برگزاری جشنواره ها و همایش ها کارت های هدیه خود را توزیع کنید. بهتر است کارت های هدیه دارای شناسه باشند و مشخص شود مشتریان جدید با چه روشی به سیستم شما جذب شده اند.

6-برگزاری جشنواره در مناسبت های مختلف و اعطای اعتبار هدیه:
یک سیستم باشگاه مشتریان جامع باید امکان اعطای اعتبار هدیه در تاریخ های مشخص را داشته باشد. معمولا در مناسبت ها میزان خرید بالا می رود و شما باید به این فکر باشید که سهم از بازار بیشتری را به خود جذب کنید.
 
7- ارزش گذاری متفاوت برای کالاها و خدمات:
در یک کسب و کار ممکن است بخواهید مشتری را ترغیب به خرید کالا یا خدمات خاصی کنید. در این صورت می توانید به آن کالا یا خدمات امتیاز یا اعتبار ویژه ای بدهید و مشتری راحت تر آن کالا را انتخاب کند.
 
8- مناسبت های مهم شخصی را به مشتریان خود تبریک بگویید:
تبریک گفتن روز تولد و سالگرد ازدواج به مشتری حس صمیمت و نزدیکی بیشتری می دهد.
 
9- ثبت نظرات مشتریان و تحلیل نظرات آن ها:
یکی از بزرگترین تفاوت ها بین کسب و کارهای عادی با کسب و کارهای موفق سیستم نظرسنجی از مشتریان است. نظرسنجی به شما کمک می کند از میزان کیفیت خدمات خود مطلع شوید. و اگر نقصی در سیستم کسب و کار شما وجود داشته باشد بتوانید آن را به موقع رفع کنید. همچنین نظرسنجی به مشتری شما حس مهم بودن می دهد. شما می توانید به پاس وقتی که مشتری برای ثبت نظر خود گذاشته است به او میزانی اعتبار هدیه بدهید.
 
10- آگاه کردن مشتری از میزان اعتبار و امتیاز آن ها:
یکی از معیارهای موفقیت سیستم باشگاه مشتریان، اطلاع رسانی درست به مشتریان در خصوص میزان اعتبار و امتیاز آن ها است. باید همه این اطلاعات را شفاف و دقیق و به موقع در اختیار مشتری قرار دهید.
 
11- گزارش گیری از مشتریان غیر فعال:
باشگاه مشتریانی برای کسب و کار خود انتخاب کنید که علاوه بر توجه به مشریان فعال و وفادار به مشتریان غیرفعال نیز توجه داشته باشد. پیدا کردن علت خرید نکردن مشتریان قبلی می تواند باعث رشد و بهبود ارائه خدمات شما شود.
 
12-  توزیع خرید مشتری در همه روزهای هفته:
بعضی از کسب و کارها فقط در روزهای مشخصی از هفته مشتری دارند. و در سایر روزهای هفته فروش آن ها بسیار کم می شود. شما با سیستم باشگاه مشتریان خود باید بتوانید روزهای هفته را ارزش گذاری کنید و به مشتری اعلام کنید اگر روز مشخصی به شما مراجعه کند میزانی امتیاز و یا اعتبار بیشتر خواهد گرفت.
 
13- سیستم گزارش گیری های متنوع و امکان تحلیل رفتار مشتریان:
عصای جادویی باشگاه مشتریان سیستم گزارش گیری آن است. گزارش گیری از همه اتفاقاتی که در یک کسب و کار رخ می دهد و همچنین امکان مقایسه این گزارش ها با هم به شما قدرت پیشی گرفتن از سایرین را می دهد. شما می توانید با استفاده از نتایج گزارش ها متوجه نقاط ضعف و قدرت خود شوید. و با یک استراتژی درست بهتر از قبل به پیش روید.
 
14- مدیریت درست بر اساس داده های واقعی و ثبت شده:
سیستم باشگاه مشتریان در واقع دستیاری هوشمند برای مدیران کسب و کارها محسوب می شود. یک مدیر شاید نتواند در همه ساعت ها در همه بخش های سیستم حضور داشته باشد. اما با استفاده از باشگاه مشتریان می تواند روند اتفاقات جاری در سیستم را مشاهده کند. و بهتر تصمیم بگیرد.

 

 

 

پیام رسون : 

در بالا به امکاناتی که باشگاه مشتریان پیام رسون دارد اشاره کرده ایم . اگر شما هم قصد دارید برای کسب و کارتان از باشگاه مشتریان نمایندگی پنل پیامک پیام رسون استفاده کنید میتوانید با مراجعه به سایت سامانه پیام کوتاه اقدام به خرید باشگاه مشتریان کنید .



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : شنبه 30 دی 1402
.

بازاریابی پنل پیامکی

1402-10-24 19:15:53 10  0  0

بازاریابی پنل پیامکی :

تقریبا 15 سال از زمانی که گوشی های هوشمند و سپس برنامه های تلفن همراه به جهان معرفی شده اند ، میگذرد ، در این میان صنعت بازاریابی و تبلیغات نقش مهمی در به ثمر نشستن تمامی اهداف تجاری را به عهده دارد ، با پیشرفت تکنولوژی و فنآوری و هزینه های هنگفت و نجومی در بازاریابی و تبلیغات ، شرکتها ، صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک به فکر  راه حل های نوین و کم هزینه و در عین حال پر بازده افتادند .

در بین گزینه ها و راههای متعدد در تبلیغات و بازاریابی ، برخورداری و استفاده از تلفن همراه و استراتژیهای نوین تلفن همراه در امر تبلیغات پیامکی و بازاریابی اس ام اسی ، بهترین انتخاب موجود جهت پیشرفت و ترقی و ارتقاء کسب و کار و تجارت است .

حال باید ببینیم بهترین استراتژی برای حفظ چشم انداز و حفظ روابط با مشتریان کدام است و راه حل های آن چیست و چه چیزی آنها را موثر می سازد؟

تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید تا با این نوع استراتژی بیشتر اشنا شوید . 

 

 

 

پنل اس ام اس  و پنل پیامک  طراحی وب پاسخگو: 

یک راه حل جدید در مورد تاکتیک های بازاریابی تلفن همراه ، طراحی وب پاسخگو است که عملکرد یک وب سایت را بر اساس اندازه صفحه نمایش دستگاه و قابلیت های مشاهده ، تعریف میکند . این که آیا مرور و مشاهده محتوای سایت از لپ تاپ ، گوشی هوشمند یا دسکتاپ  صورت گرفته ، وب پاسخگویی آن را مشخص میکند ، طراحی وبسایت پاسخگو ، امکان مشاهده ی امواج منفی و سایر مسائلی که هنگام مرور یک سایت شامل این ویژگی نمی شود را ایجاد می کند . طراحی وبسایت پاسخگو تنها نیاز به یک کد و یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) را دارد ، و افزودن ویژگی های جدید ، انتشار محتوای جدید و رفع مشکلات سایت را آسان می کند .

 

 

برنامه های موبایل :

توسعه برنامه های موبایل باعث ایجاد یک راه کاملا جدید برای کسب و کارها شد تا خود را به بازار عرضه کنند . کمپین های بازاریابی موبایل ، روز به روز بزرگتر، بهتر و شخصی تر می شوند ، زیرا ارتباط با کاربران آسان می شود . این که آیا برنامه های بومی یا ترکیبی استفاده می شود بستگی به استراتژی بازاریابی تلفن همراه شرکت دارد ، گزینه های بومی تنها برای یک سیستم عامل خاص مانند آندروید یا iOS ساخته شده است ، در حالی که برنامه های ترکیبی برای استفاده در سیستم عامل های متعددی ایجاد شده است.

نکته جالب اینجاست  که هر برنامه  اجازه می دهد تا کاربران برای سفارش سریع و آسان ، با اسکن بارکد ، محصولات مورد علاقه خود را تهیه کنند . برنامه های موبایل راه ایده آل برای افزایش آگاهی درباره برند و ایجاد حس وفاداری در  مشتری میشود .

 

 

 

وب سایت اختصاصی موبایل:

یکی از تاکتیک های کلیدی بازاریابی تلفن همراه ، ایجاد وب سایت های اختصاصی تلفن همراه است که  به طور کامل برای استفاده از تلفن همراه بهینه سازی شده  باشد . این استراتژی بازاریابی تلفن همراه بسیار مؤثر است هنگامی که یک کسب و کار به دنبال تحلیل و تشخیص مشتریان است ، اما وب سایت شرکت به طور کامل در دسترس برای انجام کار نیست و یا هنوز در مرحله نوسازی است . یک راه موثر برای جلب توجه و جذب مخاطب ، ایجاد وب سایت های اختصاصی تلفن همراه است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا به میزان قابل توجهی از کمپین های بازاریابی موبایل بهره مند شوند.

به یاد داشته باشید استفاده از همه این راه حل های بازاریابی تلفن همراه ، بسیار مهم است . استفاده از  اینترنت همراه ، به طور چشمگیری در حال افزایش است . از این راه حل در کمپین های بازاریابی تلفن همراه استفاده کنید و پیشرفت و ترقی روز افزون خود را ببینید .

 

 

پیام رسون :
  

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که بازاریابی با تلفن همراه چگونه است و مثل همیشه اولین و بهترین روش برای نجات کسب و کار ها پنل پیامکی و ارسال اس ام اس میباشد که هم از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است و هم از نظر کارایی بسیار پر بازده است چراکه میتوانید خصوصی به هر کسی پیامک ارسال کنید و هم اینکه پیامک ها به صورت پیامک مفتی برای خریدار حساب میشود چراکه خریدار از ارزانترین تعرفه خرید پیامک استفاده میکند . 

پس اگر جذب تبلیغات اس ام اسی شده اید کافیست به سایت سامانه پیامکی پیام رسون مراجعه کنید و پنل اس ام اس مورد نظرتان را خریداری کنید .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید 

  



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 25 دی 1402
.

آمریکا از امروز میزبان انتخابات مقدماتی است و به‌طور رسمی دوره رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده آغاز می‌شود. با این حال آمریکایی‌ها در این روزها بسیار نگرانند؛ ترس آنها این است که کشورشان در این دوره انتخاباتی چندپاره شود و حتی سایه جنگ داخلی بر آن سنگینی کند.
 
با نزدیک شدن به جلسات رای‌گیری درون حزبی در روز دوشنبه، رای‌دهندگان نگران اختلافاتی هستند که می‌ترسند کشور را از هم بپاشاند، مضاف بر اینکه چشم‌انداز جنگ جهانی سوم و ناآرامی‌های داخلی هم در افق نگاه رای‌دهندگان وجود دارد.به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، انتخابات ریاست‌جمهوری به‌طور سنتی از آرزوهای آینده صحبت می‌کند و چشم‌اندازی از فردای بهتر، امید و تغییر باراک اوباما یا محافظه‌کاری دلسوزانه جورج دابلیو بوش را ارائه می‌دهد. با این حال، امسال، حتی قبل از اینکه آرا به صندوق‌های رای انداخته شود، احساسات بسیار تاریک‌تری وجود داشته است.

در سراسر آیووا، با نزدیک شدن به اولین رقابت نامزدها در روز دوشنبه، رای‌دهندگان در خیابان‌های مملو از برف، برف‌ها را کنار می‌زنند تا خود را به کارزارهای انتخاباتی نامزدها برسانندکه سخنان آنان را بشنوند تا تصمیم بگیرند، در روزگاری که چشم‌انداز جنگ جهانی در افق است، به نامزد مورد نظر خود رای دهند.چهار سال پیش، رای‌دهندگان نگران یک بیماری همه‌گیر، مشکلات اقتصادی و اعتراضات ملی بودند. اکنون، در اولین انتخابات ریاست‌جمهوری پس از محاصره ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، این نگرانی‌ها به ترسی تلخ‌تر و اساسی‌تر درباره اصول آمریکایی تبدیل شده است. داگ گروس، یک وکیل جمهوری‌خواه که نزدیک به چهار دهه در سیاست آیووا درگیر بوده است و در سال۲۰۰۲ نامزد فرمانداری شد و قصد دارد از نیکی هیلی در انتخابات در روز دوشنبه حمایت کند، می‌گوید: «در حال حاضر در آیووا این احساس را دارید؛ درحالی‌که در خواب راه می‌رویم، وارد یک کابوس شده‌ایم و هیچ کاری نمی‌توانیم درباره آن انجام دهیم.»

زندگی در آیووا فقط منحصر به این نیست که در سختی زندگی کنی یا انتظار آب و هوای شدید داشته باشی، اینکه باید هر آن انتظار عذاب‌هایی را داشته باشید که اجتناب‌ناپذیر است. دونالد جی.ترامپ، کاندیدای برتر در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان، از سالن دادگاه وارد میدان انتخاباتی می‌شود و لفاظی‌های خود را با تهدیدهای شوم تلافی‌جویانه ادامه می‌دهد و روز به روز تهدیدهای دیکتاتوری خود را افزایش داده است. در طرف مقابل جو بایدن خشونت سیاسی را محکوم و استدلال می‌کند که اگر شکست بخورد، خود دموکراسی ممکن است دچار تزلزل شود. بیلی بردلی، ۸۰ساله که ۱۸سال به‌عنوان سناتور در نیوجرسی خدمت کرده است، به یاد می‌آورد وقتی در سال ۲۰۰۰، نامزد انتخابات دموکرات‌ها شده بود، در طول کارزار خود بیش از ۷۵روز را در آیووا گذراند.

او گفت: «ما درباره مراقبت‌های بهداشتی و مالیات بحث کردیم که منطقی است» اما درباره جنگ داخلی؟ نه جنگ جهانی سوم؟ نه نه نه. هرگز.» او گفت که این دوره از رقابت‌های ریاست‌جمهوری لحظه‌ای متفاوت از هر انتخاباتی در زندگی‌اش است.او افزود که رقابت برای کاخ سفید در سال۱۹۶۸ «انتخابات بسیار سختی بود؛ اما همفری در مقابل نیکسون همچون ترامپ در مقابل بایدن نبود. تفاوت از نظر ارزش‌های آمریکایی و از نظر آینده‌ای که قرار است باشد، بسیار فاحش است.» روز پنج‌شنبه، با انباشته شدن برف در پارکینگ، کشاورزان و دامداران در یک سالن رقص در حومه «دی‌موآن» در آلتونا جمع شدند تا به سخنان نامزد انتخاباتی ریاست‌جمهوری گوش دهند. اما بین سخنرانی‌ها و وعده‌های تبلیغاتی، جریانی غیرقابل تصور در این ایالت وجود دارد؛ چراکه خود را در مرکز شهروندی آمریکا می‌دانند.

مارک بینز که از دو نامزد جمهوری‌خواه، نیکی هیلی و ران دیسانتیس، اوایل صبح آن روز چیزهای ترسناکی شنیده بود، گفت: «جنگ داخلی در راه است، من به این متقاعد شده‌ام.» بینز که اصلا شبیه یک فرد رادیکال نیست، گفت که او یک مهندس شیمی ۶۵ساله است که در کنتاکی زندگی می‌کند و برای اجلاس سوخت‌های تجدیدپذیر آیووا در این شهر به سر می‌برد. او در سال۲۰۲۰ به بایدن رای داد؛ اما مطمئن نیست که امسال به چه کسی رای خواهد داد. در واقع، او در نظر دارد به‌طور کلی از فصل انتخابات اجتناب کند. بینز از ترس احتمال خشونت سیاسی، در حال بررسی رفتن به برزیل در نوامبر۲۰۲۴ است. او تاکید کرد که در معنای واقعی کلمه قصد دارد در آن تاریخ به مدت یک هفته کشور را ترک کند. او می‌گوید: «احتمال چنددستگی بسیار بالاست.»



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 25 دی 1402
.

بعد از سال‌ها انتظار، مجلس ممنوعیت واردات خودرو را لغو کرد تا افتخار واردات خودروهای خارجی نصیب دولت سیزدهم شود. بیش از یک سال است که دولت سیزدهم می‌خواهد نشان دهد، اجرای این قانون ابلاغ شده است اما یکی از معاونان سازمان برنامه و بودجه در اظهارنظر هفته گذشته خود اعلام کرد، «واردات خودرو اولویت نیست.» در حقیقت دولتمردان با این اظهارنظر «آب پاکی را روی دست ملت و مجلس ریختند». اینکه عاقبت خودروهای سفارشی خارجی چه خواهد شد نیز خود تراژدی دیگری است. بر این اساس، امسال راهکارهای مختلفی از سوی وزارت صمت تعیین و اجرایی شد و در نهایت 120 هزار نفر متقاضی خرید خودرو وارداتی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به حساب وزارت صمت واریز کردند. با مطرح شدن تمام این موضوعات اما هنوز هیچ خودروی خارجی جدیدی وارد و نصیب متقاضیان نشده است.

بررسی‌های کاملاً ساده حاکی از آن است که رخدادهای اقتصادی مهم در عمر دولت سیزدهم صحه‌ای است بر این موضوع که «نباید از نمایندگان دوره یازدهم انتظار همراهی با مردم را داشته باشیم زیرا اولویت مجلس انقلابی،‌ حمایت از دولت سیزدهم است نه مردم.» بنابراین اگر حمید امانی‌همدانی، معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با صراحت تمام از سیاست تثبیت اقتصادی به‌عنوان اهداف اصلی بودجه خبر داده و می‌گوید: «درخواست تخصیص ارز متناسب با اولویت‌ها داده می‌شود و اگرچه دولت اعتقاد دارد که واردات خودرو در دستور کار باشد، اما قطعاً واردات خودرو اولویت نیست.» مشخص است که فعلاً داستانی طولانی است و باید فرازونشیب‌های بسیاری را پشت سر بگذارد. تیر شعار «واردات خودرو» که به پُز مجلس یازدهم نیز تبدیل شده بود، حالا به سنگ خورده است و به گفته برخی از نمایندگان مجلس نارضایتی‌ها که هر روز افزایش می‌یابد امان پارلمان‌نشینان را بریده است. از سوی دیگر انتخابات نزدیک است و حرکات نمایشی مجلس رو به فزونی.

مجلس ورود کرد
چند روز پیش بعد از آنکه مطرح شد واردات خودرو در اولویت دولت نیست، مجلس در جلسه‌ای رسیدگی به آخرین وضعیت واردات خودرو را در دستور کار قرار داد و از وزیر صمت، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای توضیحات درباره عملکرد دولت در این حوزه به مجلس دعوت شد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در این جلسه، اتمام حجت خود را درباره واردات خودرو با وزیر صمت کرده و گفت: «بانک مرکزی اعلام کرده سهم ارز مربوطه را در اختیار صنایع قرار داده و اولویت‌بندی با شماست. من به‌طور روشن و شفاف می‌گویم که تخصیص ارز برای بحث خودرو براساس لایحه دولت، تصویب مجلس (با توجه به بحث مغایرت با سیاست‌های کلان) و تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام تبدیل به قانون شده است. ما جلسه دیگری به این موضوع اختصاص نمی‌دهیم مگر پیگیری جدی قانونی برای واگذاری ارز برای واردات خودرو.» شاید اولتیماتوم مجلس و اعتراضات آتشین برخی از نمایندگان باعث شده که علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری خود (سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲) تاکید کند: «با همکاری‌های اجزای مختلف دولت، آیین‌نامه واردات خودرو‌های نو، اصلاح و ظرف روز‌های آتی ابلاغ خواهد شد؛ بنابراین، واردات و ترخیص خودرو‌های نو حمل‌ونقل عمومی و خودرو‌های برقی و هیبریدی نیز با تسهیل بیشتری انجام خواهد گرفت.»

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری نیز در نامه‌ای به تاریخ سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ اعلام کرد: «خودروهایی که تا پیش از ابلاغ این آیین‌نامه مجاز به تردد در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی هستند، مشروط به پرداخت کلیه عوارض و بدهی‌های مربوطه و حقوق ورودی (مشتمل بر حقوق گمرکی و سود بازرگانی مصوب) و دارا بودن معاینه فنی متصل به سامانه سیمفا با رعایت قوانین مجاز به پلاک‌گذاری ملی و واردات به سرزمین اصلی هستند.»

اما هیچ‌یک از واکنش‌های دولت و حتی دستور معاون اول رئیسی نیز به اجرای مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودروهای کارکرده و اقتصادی همچنین خودروهای نو نمی‌انجامد و آن‌گونه که معلوم است چنگک‌های سوداگران که برخی از نمایندگان گفتند، در دولت گیر کرده است و در حوزه خودرو، مجوز اجرا شدن کامل قانون «واردات خودرو» را صادر نمی‌کند. سوداگران خودرو قیمت را در دست دارند و خودروهای بی‌کیفیت را با قیمتی چندبرابری به فروش می‌رسانند و از این سو مقابل واردات خود سدی بلند بنا کرده و بازار را در دست دارند و اجازه رقابتی شدن بازار خودرو را با انحصار خود سلب کرده‌اند. با این تفاسیر اینطور به نظر می‌رسد که سوداگری بر قانون مصوب مجلس یازدهم غلبه کرده و قرار است با حرکات نمایشی و شعارهای دولت این مصوبه فعلاً به اجرا درنیاید. از سوی دیگر بازار آشفته خودرو هم سامانی نخواهد یافت.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 21 دی 1402
.

افزایش درآمد با بازاریابی دستگاه کارتخوان

1402-10-14 22:20:17 32  0  0

در سال های اخیر دستگاه های کارتخوان، به ویژه کارتخوان سیار رشد چشمگیری داشته اند که نشان می دهد کسب و کارها از این دستگاه استقبال کرده اند. شرکت ها برای فروش کارتخوان، از روش های مختلفی برای تبلیغات و فروش استفاده می کنند اما در هنگام خرید، خریداران به ویژگی های مهمی که مد نظرشان است توجه می کنند و سپس اقدام به خرید می کنند. عاملان فروش، شرکت ها و سایت ها با ارائه نکته های مهم تلاش می کنند تا نظر مشتری ها را جلب کنند.

در این مقاله که توسط تیم تحریره سامانه پیام کوتاه پیام رسون به ثبت رسیده است به چند روش برای افزایش فروش کارتخوان می پردازیم تا شما با استفاده از این نکته های بازاریابی، فروش کارتخوان های خود را بیشتر کنید. پس تا پایان با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 

 

 

بازاریابی دستگاه کارتخوان برای بازار هدف : 

افزایش سهم بازار برای فروش دستگاه کارتخوان میان شرکت‌های مختلف عرضه‌کننده این محصول کار راحتی نیست. برای افزایش فروش دستگاه کارتخوان باید استراتژی تبلیغاتی و اجرای بازاریابی مناسبی تدوین کنید. بازاریابی دستگاه کارتخوان به روش‌هایی گفته می‌شود که با هدف معرفی محصول و افزایش فروش این دستگاه انجام می‌شوند. برای افزایش اثربخشی استراتژی بازاریابی باید نکات مختلفی مثل شناسایی درست بازار هدف و برجسته کردن مزایای دستگاه کارتخوان خود را در برنامه کاریتان قرار دهید. منظور از بازار هدف مخاطبانی است که به دستگاه کارتخوان نیاز داشته و ممکن است از شما خرید کنند . برای مثال صاحبین کسب‌وکارها، فروشنده‌های انواع فروشگاه‌های مواد غذایی و پوشاک، دستفروش‌ها، پزشک، موسسه‌های آموزشی، باشگاه‌ها و همه کسب وکارها و افرادی است که از کارتخوان استفاده می‌کنند. 

در زیر به 4 مورد از نکات اصلی برای فروش دستگاه کارتخوان اشاره کرده ایم تا بتوانید با رعایت این نکات دستگاه کارتخوان خود را راحتتر به مخاطبین هدف خود بفروشید . 

 

1. در مورد دستگاه کارتخوان توضیح دهید :

اگر مشتری با ویژگی های دستگاه کارتخوان آشنا باشد، براساس نیازهای خود می تواند دستگاه متناسب با کسب و کار خود را بخرد. از آن جایی که دستگاه های کارتخوان تنوع زیادی دارند، باید تمام ویژگی ها و تفاوت های آن ها را به مشتری توضیح دهید. مشتری تمایل دارد که در مورد تفاوت های کارتخوان با دستگاه های مشابه شرکت های دیگر را بداند، خوب است که در مورد تفاوت های دستگاه های کارتخوان خودتان هم برایشان توضیح دهید.

برای آن که بتوانید توضیح کاملی در مورد دستگاه کارتخوان ارائه دهید باید به نکات فنی دستگاه تسلط کامل داشته باشید. هر چه اطلاعات بیشتری داشته باشید، تسلط بیشتری در جذب مشتری خواهید داشت و احتمال فروش شما بیشتر می شود. پس با داشتن اطلاعات در مورد دستگاه کارتخوان و آگاهی دادن به مشتری می توانید فروش موفقی را تجربه کنید .

 

2. از کاربردهای دستگاه کارتخوان بگویید : 

مشتری ها دوست دارند در مورد کاربردهای دستگاه بیشتر بدانند. اگر می خواهید دستگاه کارتخوان را به مشتری های مختلف بفروشید، باید از کاربردهای دستگاه بیشتر برایشان بگویید. به این صورت که بعد از صحبت در مورد ویژگی های کارتخوان، از کاربردهای آن بگویید. و به مشتری توضیح دهید که با داشتن این دستگاه کارتخوان چه ویژگی هایی به فروشگاه او اضافه می شود و چه استفاده هایی می تواند داشته باشد.

شما می توانید از کاربردهای دستگاه برای مشتری مثال بزنید تا تصویر جامع و واضحی در ذهن اش ایجاد شود. مثلا از اگر می خواهید دستگاه کارتخوان سیار را به یک فروشگاه ثابت بفروشید، از کاربرد پوز سیار در هنگامی که برق قطع می شود بگویید تا مشتری متوجه شود با داشتن کارتخوان سیار در یک مکان ثابت می تواند در زمان قطعی برق نیز به فروش خود ادامه دهد. با این مثال خریدار شما بهتر می تواند اهمیت خرید کارتخوان را درک کند.

 

3. اهمیت ارائه خدمات پس از فروش :

احتمالا در بازاریابی و فروش کارتخوان شکست خواهید خورد، اگر از تمام ویژگی ها و کاربردهای آن بگویید و حرفی از خدمات پس از فروش نزنید. خدمات پس از فروش اهمیت بالایی در جلب مشتری دارد و باید زمان زیادی را برای توضیح آن صرف کنید.

لیستی از دغدغه های یک فروشگاه درباره خدمات پس از فروش را تهیه کنید و تلاش کنید قبل از این که از شما در مورد آن سوال کنند، توضیحات لازم را ارائه دهید. شما با توضیح در مورد خدماتی که ارائه می دهید مانند: ویژگی های تکنسین ها، خدمات فوری، پاسخ دهی در روزهای شلوغ سال و ... توضیح دهید تا خریدار از خدماتی که دریافت می کند مطلع و دلگرم شود. اگر بتوانید نظر خریدار را در مورد خدمات پس از فروشی که ارائه می دهید جلب کنید، فروش خود را قطعی کرده اید.

 

4. مشتری های سابق خود را معرفی کنید :

یکی دیگر از روش هایی که می توانید فروش خود را بیشتر کنید این است در تبلیغ های خود از فروشگاه هایی که از کارتخوان شما استفاده می کنند بگویید. این معرفی می تواند اعتماد مشتری ها را جلب کند. برای جلب اعتماد بیشتر مشتری ها، می توانید شماره تماس برخی از مشتری های راضی خود را در اختیارشان بگذارید تا با تماس تلفنی از کیفیت و خدمات پس از فروش اطمینان حاصل کنند. این کار تاثیر به سزایی در اعتماد سازی دارد.

 

 

 

روش های بازاریابی دستگاه کارتخوان : 

 

1- بازاریابی حضوری : 
یکی از ساده‌ترین راه‌های فروش دستگاه کارتخوان، استفاده از بازاریابی حضوری است. در بازاریابی حضوری چند نماینده فروش از یک شرکت به سراغ مشتریان احتمالی می‌روند. این افراد با ارائه توضیح کامل درمورد نحوه کارکرد دستگاه کارتخوان و مزایای استفاده از این وسیله باعث ترغیب مشتری به خرید می‌شوند. اما این روش وقت گیر بوده و بازده چندانی ندارد . 

جایگزین این روش میتواند استفاده از پنل پیامکی و ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه باشد چراکه هم هزینه کمتری دارد و هم در زمان صرفه جویی میشود و در مقابل بازده بیشتری دارد . 

 

2- بازاریابی تلفنی :
اگر تجربه استفاده از روش بازاریابی تلفنی را داشته باشید، احتمالا با چالش‌های جدی برای ترغیب مخاطب به ادامه تماس و در نهایت خرید محصول روبه‌رو شده‌اید. برای رفع این مشکل چند راهکار وجود دارد. در ابتدای تماس صحبت‌های کلیشه‌ای را دور بریزید؛ همه ما می‌دانیم که دستگاه کارتخوان چیست و چه کاربردی دارد. پس فقط ویژگی‌های متمایز‌کننده محصول شما با رقبا را در تماس تلفنی عنوان کنید.

علاوه‌بر نکته گفته شده، در انتخاب شماره برای بازاریابی تلفنی دقت کنید؛ همه کسب‌وکارها نیازی به کارتخوان ندارند. ازاین‌رو تماس با این بیزینس‌ها فقط وقت شما را هدر می‌دهد. مخاطبانتان را سنجیده انتخاب کنید تا بازاریابی تلفنی با بازده بالا روبه‌رو شود؛ این کار با شناسایی مخاطبان هدف و تعیین پرسونا به راحتی امکان‌پذیر است. 

برای بازاریابی تلفنی میتوانید هم از تلفن ثابت ابری استفاده کنید و هم از اپراتور 9000 سامانه پیام کوتاه ، چراکه اپراتور 9000 علاوه بر اسال پیامک همزمان میتواند ارسال پیامک صوتی را نیز داشته باشد . 

 

3- بازاریابی آنلاین :
بازاریابی آنلاین، مهم‌ترین روشی است که برای تبلیغات دستگاه کارت خوان وجود دارد. این راهکار امکان اجرای کمپین‌های تبلیغاتی متنوع را فراهم می‌کند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی، راه‌اندازی سایت فروش، ایمیل مارکتینگ و تولید محتوای آنلاین از روش‌های بازاریابی آنلاین به شمار می‌روند. 

برای افزایش فروش و بازدید از کمیپن‌های اجرا شده در فضای دیجیتال حتما مخاطبان را در جریان فعالیت کسب‌وکارتان قرار دهید. برای مثال لینک شبکه اجتماعی را به صورت پیامک انبوه ارسال کنید. برای افزایش اعتماد و ترغیب مخاطبان به کلیک روی لینک از شماره اختصاصی استفاده کنید. شماره اختصاصی برای کسب‌کار شما باعث شناخته شدن بیزینستان  برای مخاطبان خواهد شد.

 

 

 

پیام رسون : 

همیشه سعی کنید بهترین خدمات کارتخوان را در زمان مناسب به مشتری های خود بدهید و آن ها را راضی نگه دارید. هر چه رضایت مشتری های قبلی شما بیشتر باشد خود عاملی برای معرفی و افزایش فروش شما خواهند شد.

استفاده از تعاملات با مشتریان یکی از راه های موثر برای ارتباط با نزدیکان آنان و تبدیل آن ها به مشتریان جدید است. هر چه در این راه تلاش بیشتری داشته باشید خواهید توانست زنجیره بیشتری از مشتریان را ایجاد کنید که به سرعت حجم فروش شما را افزایش خواهد داد .

در کنار آن نیز میتوانید از خدمات سامانه پیامکی نیز کمک بگیرید و کارتخوان های خود را تبلیغ کنید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 21 دی 1402
.

دلار نیما، دلار ترجیحی، دلار سنا، دلار جهانگیری، دلار بازار متشکل، دلار آزاد و‌... این اصطلاحات سال‌های اخیر بازار ارز کشور بوده است. اصطلاحاتی که زاده ارز چند‌نرخی بوده و حالا بسیاری از برآوردها و آمارهای اقتصادی را به خطا انداخته است؛ تا آنجا که رقم تولید ناخالص داخلی کشور یا درآمد نفتی، ارقام صادرات و واردات و بسیاری از ارقام کلیدی اقتصاد دچار ابهام شده است و گاهی خروجی مراجع آماری را با یکدیگر بسیار متفاوت کرده و نتایج متناقضی را منعکس می‌کند. این موضوع از نظر وحید شقاقی‌شهری، عضو هیئت‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی، یکی از گرفتاری‌های بزرگ برنامه‌ریزی اقتصادی برای کشور است؛ زیرا امکان داده‌سنجی را دشوار کرده است. او تأکید می‌کند که گذشته از این ارز چند‌‌نرخی باعث رانت و فساد شده است. شاید یکی از مهم‌ترین مصادیق این گفته شقاقی‌شهری، فساد چای دبش باشد که اخیرا عنوان بزرگ‌ترین رقم فساد مالی در کشور را به نام خود ثبت کرده است؛ آن‌هم در شرایطی که کشور سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را تجربه می‌کند و از نظر ورودی ارز زیر فشار است. با‌این‌حال ارز چندنرخی به نام مردم و به کام سودجویان تمام شده است.

‌ارز چندنرخی و اختلال در نظام اقتصادی

فساد چای دبش دوباره بحث ارز چند‌نرخی را به بحثی داغ در محافل اقتصادی تبدیل کرده است. مباحثی که می‌گوید دولت برای مهار این وضعیت و کنترل فساد ارز چند‌نرخی چه گزینه‌هایی پیش‌رو دارد؟ وحید شقاقی‌‌شهری، اقتصاددان، در گفت‌وگو با «شرق» چگونگی ایجاد اختلال توسط ارز چند‌نرخی در اقتصاد و بازار ارز کشور را تشریح کرده و توضیح می‌دهد که برای مهار این شرایط چه راهکارهایی وجود دارد.

عضو هیئت‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی معتقد است نظام چند‌نرخی فارغ از ظهور رانت و فساد سبب بروز بیش‌برآوردی و کم‌برآوردی در صادرات و واردات می‌شود و آمار‌های رسمی کشور را دچار اختلال می‌کند.

وحید شقاقی‌شهری با اشاره به آشفته‌بازار ارز توضیح می‌دهد: «به‌طور کلی سه طیف اصلی از اقتصاددانان وضعیت بازار ارز ایران را مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌دهند. به باور طیف نخست، اصلا در کشور بازاری به نام بازار آزاد ارز وجود ندارد و قیمت ارز به شکل دستوری قابل‌ کنترل است و درواقع به باور این طیف، بانک مرکزی می‌تواند قیمت ارز را مهار و کنترل کند. به باور این افراد، اگر دولت اقدام به ارزپاشی کند، قیمت دلار به زیر ۱۵ هزار تومان خواهد رسید».

او در ادامه توضیح می‌دهد: «اما در نقطه مقابل طیف نخست، گروه دیگری از اقتصاددانان قرار دارند که همواره معتقدند قطعا در کشور بازار آزاد ارز وجود دارد، اما این بازار سهم بزرگی در اقتصاد کشور ندارد. در حقیقت به باور این افراد، سهم بازار آزاد ارز در کشور ایران به زیر پنج درصد می‌رسد». این استاد دانشگاه تأکید می‌کند: «البته طیف سومی نیز از اقتصاددانان وجود دارند که معتقدند نه‌تنها ما در کشور شاهد بازار آزاد ارز هستیم، بلکه این بازار سهم بسزایی (حداقل ۳۰ درصد) در اقتصاد کشور ایفا می‌کند».

او با اشاره به آسیب‌های نظام چند‌نرخی ارز بر پیکره کم‌جان اقتصاد کشور توضیح می‌دهد: «راه برون‌رفت از این مشکل به‌هیچ‌عنوان اقتصاد دستوری نیست و تا زمانی که متغیر‌های کلیدی اقتصاد ایران اصلاح نشود و انتظارات تورمی کنترل نشود روند این التهابات همچنان صعودی است».

شقاقی‌شهری ادامه می‌دهد: «به باور طیف نخست بازار آزاد ارز وجود ندارد و قیمت دلار غیر‌واقعی و به‌صورت تلگرامی (پشت پرده) تعیین می‌شود، اما من معتقدم اگر نرخ دلار تلگرامی بالا می‌رفت باید در چند ماه اخیر نیز شاهد روند صعودی دلار بودیم، درصورتی‌که اکنون شاهد یک آرامش و ثبات نسبی در بازار ارز هستیم».

عضو هیئت‌علمی دانشگاه ادامه می‌دهد: «مگر می‌شود که بازار آزاد ارز در کشور وجود نداشته باشد و ما شاهد واردات کالا به‌صورت قاچاق به ارزش ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار در سال باشیم؟! وقتی مردم ما نیاز‌های ارزی خود را برای مهاجرت، خروج سرمایه از کشور و یا تبدیل ریال به دلار با هدف سرمایه‌گذاری در بازار آزاد تأمین می‌کنند، چگونه می‌شود منکر این بازار شد؟ با تمام این تفاسیر باید بپذیریم که سهم بازار آزاد ارز در اقتصاد کشور بیش از ۳۰ درصد ارزیابی می‌شود».

او با انتقاد به عملکرد بانک مرکزی تأکید می‌کند: «ما در حال حاضر شاهد یک نظام چهار‌نرخی ارز هستیم که بعضا منشأ فساد و رانت است».

این اقتصاددان با بیان اینکه برخی فساد‌ها محصول همین نظام چندنرخی ارز است، می‌گوید: «اکنون در کشور یک نظام ارزی ۲۸‌هزار‌و 500 تومانی برای واردات کالا‌های اساسی، یک نظام ۳۸‌هزار‌و 500 تومانی برای واردات سایر کالاها، یک نظام ۴۱ هزار تومانی برای تأمین نیاز‌های مردم از صرافی‌ها و یک نظام ۵۰ هزار تومانی در بازار آزاد وجود دارد».

شقاقی‌شهری معتقد است «همواره نظام چند‌نرخی سبب بروز بیش‌‌برآوردی و کم‌برآوردی در صادرات و واردات شده است و آمار‌های رسمی کشور را دچار اختلال می‌کند. به معنای ساده اگر من بخواهم کالایی را به کشور وارد کنم، سعی می‌کنم بیش‌برآوردی انجام دهم تا دلار بیشتری را به دست بیاورم».

‌کاهش بهره‌وری با ادامه سیاست ارز چند‌نرخی

او با اشاره به آینده پیشران‌های اقتصادی و بنگاه‌های تولیدی در صورت ادامه روند موجود می‌گوید: «رژیم‌های پولی چند‌نرخی ارز موجب اخلال در فرایند تخصیص بهینه نهاده‌های اولیه تولید و منابع مالی اقتصاد کلان می‌شود که به ترتیب زمینه کاهش بهره‌وری عوامل، تضعیف رشد اقتصادی و همچنین افزایش میان‌مدت قیمت‌ها را فراهم می‌کنند».

این استاد دانشگاه توضیح می‌دهد: «در حقیقت رژیم‌های چند‌نرخی ارز از طریق ایجاد شکاف میان نرخ‌های رسمی و غیررسمی، موجب کاهش بهره‌وری در بازار عوامل، تضعیف قدرت رقابت بین‌المللی تولیدات بخش‌های قابل تجارت خصوصا بخش‌های منتفع از ارز‌های ترجیحی، کاهش رابطه مبادله و همچنین تضعیف تراز تجارت خارجی می‌شوند».

شقاقی‌شهری ثبات نرخ ارز در این روز‌ها را آرامش قبل از توفان تصور کرده و می‌گوید: «احتمالا انتظارات تورمی در سال آینده با توجه به انتخابات آمریکا مجددا نمود پیدا می‌کند و شاهد تکانه‌های اقتصادی خواهیم بود. درواقع هرچقدر به زمان برگزاری انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم ناگزیر بازار ارز متأثر می‌شود و متأسفانه سیاست‌های بانک مرکزی سهم اندکی در مقابل سیل انتظارات تورمی خواهد داشت».



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 14 دی 1402
.

راه های پول در آوردن با پیام رسون

1402-09-30 14:30:49 42  0  0

این روزها تنوع محصولات بسیار زیاد است و مردم برای خرید هر چیزی، با دنیایی از تنوع و شرکت ها و ارائه کنندگان مختلف رو به رو می‌شوند. اینکه بتوانید در ارائه محصولات و جلب اعتماد مشتری موفق باشید، کار دشواری نیست فقط نیاز به کمی تلاش و استفاده از تجربه های کسانی است که در این راه موفق شده اند و امروزه به عنوان افرادی ثروتمند تلقی میشوند . 

تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید تا شما را با یکسری استراتژی  عالی برای کسب و کارتان آشنا کنیم تا شما نیز بتوانید با راه های پول درآوردن آشنا شوید .

 

 

 

تعهد به خود و کارتان : 

در ابتدا شما خواننده عزیز این مقاله و همراه همیشگی سامانه پیامک شیراز باید این را بدانید که قبل از شروع هر کاری باید نسبت به آن کار متهعد باشید که در اصطلاح به آن دیسیپلین گفته میشود . دیسیپلین یا متعهد بودن به کارتان ، اولین و تاثیر گذارترین مرحله در شروع و ادامه کار است، در واقع زمانی افراد به موفقیت می‌رسند که بهانه تراشی نکنند و آن کاری را که باید انجام شود را در زمان خودش انجام دهند فارغ از بهانه تراشی . به بیانی دیگر  متعهد بودن به وظیفه مان و طبق برنامه پیش رفتن مهمترین رکن برای رسیدن به موفقیت است.

 

شناخت جزء به جزء کارمان : 

شما دارای هر محصولی که باشید باید در اولین مرحله محصول خود را به طور 100 درصد بشناسید و عاشق محصول خود باشید  و ویژگی بارز آن را نسبت به دیگر کالاهای مشابه شناسایی کنید و مطمئن باشید که محصول شما باعث می‌شود که مخاطبتان زندگی راحت تری داشته باشد. در واقع آنقدر به محصول خود ایمان داشته باشید که مطمئن باشید اگر مخاطب شما از محصول خریداری نکند حتما ضرر خواهد کرد و برای اینکه از محصول شما خریداری شود، هر کاری را انجام می‌دهید.

اگر به این فکر می‌کنید که ارسال پیامک تبلیغاتی باعث مزاحمت مخاطبتان می‌شود، یعنی یا به محصول خود مطمئن نیستید یا اینکه ضرر کردن مخاطب برای شما اهمیتی ندارد.

 

در مرحله بعدی باید مخاطب هدفتان را به خوبی بشناسید و عاشق آن شوید. شناخت مخاطب هدف از مهمترین عنصر فروش به روش تبلیغات پیامکی است.

به زبان دیگر اگر شما به محصولتان ایمان داشته باشید و عاشق کار ومحصولتان باشید اما از آن برای فردی که مناسب آن نیست تبلیغ کنید، وقت و هزینه تان را بیهوده صرف کرده اید.

شناخت مخاطب هدف یعنی اینکه شما افراد را با خصوصیات و ویژگی های بارز محصولتان تطابق دهید.

یکی از راه های شناخت مخاطب، استفاده از نمایندگی پیامک است. در نمایندگی سامانه پیام کوتاه معمولا بانک جامعی از شماره موبایل افراد وجود دارد که آنها را دسته بندی کرده اند. مثلا بر اساس سن، جنسیت، محل سکونت، شغل، تحصیلات و... که شما میتوانید بر این اساس و تعیین مخاطب خود ارسال پیامک تبلیغاتی را به صورت های زیر داشته باشید :

 

ارسال پیام کوتاه بر اساس کد پستی 

ارسال اس ام اس منطقه ای

ارسال انبوه پیامک به محله

ارسال انبوه پیامک از روی نقشه 

 

 

 

شما خیلی راحت میتوانید با خرید پنل اس ام اس از نمایندگی پیام کوتاه شیراز یک بانک شماره موبایل جامع داشته باشید که بر اساس آن ابتدا اقدام به ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه کنید و سپس از بین افراد، آنهایی که به سایت شما مراجعه کرده اند و از محصولتان استقبال کرده اند را شناسایی کنید و آنها را جز مخاطبین هدف خود قرار دهید.

 

پیام رسون : 

سامانه پیام کوتاه شیراز به شما پیشنهاد می‌دهد که اگر برای کسب و کارتان سایت دارید یا در صفحات مجازی تبلیغات انجام می‌دهید، حتما لینک سایت یا اینستاگرام خود را در پایین متن تبلیغاتی خود قرار دهید که بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 14 دی 1402
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی