.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 آنها از فشار کاری خود می‌گویند، از اینکه کمبود نیرو گاهی امکان رسیدگی دقیق به بیمار را از آنها می‌گیرد و همین به یک خطر جانی برای مراجعان تبدیل شده. از نبود نیروی کافی برای دادن داروهای معمول به بیماران تا روایت‌هایی از آسیب‌های جدی به بیماران به دلیل نبود زمان کافی برای رسیدگی. طبق بخشی از این اظهارات به دلیل کمبود نیروی انسانی و امکانات مراقبتی، برخی بیماران به دلیل عفونت بعد از عمل جراحی با شرایط تلخی مواجه می‌شوند. پرستارهای بیمارستان شهدای تجریش که حالا به ساختمان جدیدی با نام غدیر نقل مکان کرده‌اند، همچنان از کمبود نیرو و امکانات رنج می‌برند که مدیریت بیمارستان بخشی از آن را با اضافه‌کاری اجباری پرستارها جبران می‌کند. طبق آنچه این چند پرستار روایت می‌کنند، به دلیل فشار کاری بالا و وجود اضافه‌کاری‌های اجباری بخش درخور توجهی از این نیروها به مصرف قرص‌های ضدافسردگی روی آوردند. باوجود‌این مدیر دفتر پرستاری این بیمارستان در گفت‌وگو با «شرق» تمام انتقادات این پرستارها را کذب دانست و از آن به مقاصد نادرست برخی‌ افراد تعبیر کرد؛ اما مدیر‌کل خانه پرستاری نه‌تنها فشارهای تحمیل‌شده به پرستارهای بیمارستان شهدای تجریش را تأیید کرد؛ بلکه وضعیت پرستارهای بیمارستان امام خمینی را هم به همین شکل توصیف کرد.

بیمارستان جدید با پرستارهایی خسته

پرستارهای تقریبا جوانی هستند که وارد دفتر روزنامه می‌شوند، امید دارند تا شاید مشکلات‌شان در بیمارستان شهدای تجریش به گوش مسئولی برسد و جایی مؤثر واقع شود. یکی از آنها با خنده از علاقه‌اش به پرستاری می‌گوید و دیگری از خستگی مفرط روزهای حضور در بیمارستان. صحبت با یکی از آنها که در بخش اورژانس کار می‌کند، این‌طور شروع می‌شود: «مصادف با عید غدیر، ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش با نام غدیر افتتاح شد. این بیمارستان هزارو 200 تخت دارد که 70 یا 80 تخت آن برای بخش اورژانس است. الان با نیروهای قبلی به مجموعه‌ای رفتیم که تعداد تخت‌هایش هم بیشتر شده. البته الان به‌جای تخت، برای بیماران از برانکارد استفاده می‌شود که در‌این‌صورت تعداد پذیرش بیمار هم بیشتر می‌شود... در‌حالی‌که دستگاه‌های جدید این ساختمان کفایت تعداد تخت‌ها را نمی‌دهد. دقت کنید که در بیمارستان قبلی که کلا حدودا 300 تخت داشت، ما در اورژانس 50 نیرو پرستار داشتیم که این اصلا نیروی خاصی برای اورژانس نیست. در‌حال‌حاضر بقیه بخش‌ها به ساختمان جدید منتقل نشده و فقط اورژانس افتتاح شد؛ یعنی ظرفیت بخش بستری بخش‌ها زیاد نشده؛ ولی ظرفیت پذیرش اورژانس با همان تعداد نیرو زیاد شده و با حجم انبوهی از بیمار ماندگار در اورژانس مواجهیم که نیازمند خدمات بخش بستری و بسیاری خدمات اورژانس هستند. الان با وجود کمبود نیرو مجبوریم خیلی بیشتر شیفت بمانیم و حق استفاده از مرخصی هم نداریم... . ما اضافه‌کار اجباری داریم که بچه‌ها 300 ساعت شیفت می‌آیند... . حجم بیماری که به اورژانس می‌آورند، خارج از توان یک پرستار است... روحیه همه پرستارها از بسیار تضعیف شده است... من پرستارهایی با اختلال اضطرابی بالا می‌شناسم که در اورژانس هستند؛ در‌صورتی‌که نامه بیماری را مدیر پرستاری و سرپرستاری دیدند؛ اما به بخش آرام‌تر منتقلش نمی‌کنند. فرد دیگر در اورژانس بیماری وسواس فکری شدید دارد که به‌عنوان همکار هم نمی‌توان با او معاشرت کرد؛ چون بسیار تندخو است. پرستار دیگری با مشکل افسردگی شدید بارها به مدیران پرستاری‌مان گفته در این بخش نمی‌تواند بماند و حتی برای همین دوز داروهایش را بالا برده؛ اما کسی به خواسته‌اش توجه نمی‌کند... . افراد دیگری داشتیم که به‌شدت مسئولیت‌پذیر بودند. اینها هم الان به‌شدت از قرص و آرام‌بخش و ضد‌افسردگی استفاده می‌کنند. به نظرم شرایط سخت کاری در این سیستم باعث شده است... . در همین اندازه بگویم که فشار کاری بر روی پرستارها به شکلی است که خیلی وقت‌ها نمی‌توانند مرزهای استاندارد کاری را رعایت کنند. ما داروهای مهم و غیر‌مهم داریم که به دلیل کمبود نیرو، بچه‌ها فقط می‌رسند داروهای مهم را به بیمار بدهند. در کنارش هم گاها برخی از پزشکان آزمایش و داروهای غیرضروری به بیمار تجویز می‌کنند تا فقط پولش را دریافت کنند. همین، کار پرستار را چند‌برابر می‌کند... به هیچ‌کدام از انتقادهای ما گوش نمی‌دهند».

به دلیل کمبود نیرو به خیلی از بیماران درست نمی‌رسیم

پرستار دیگر این بیمارستان اشاره می‌کند تعداد پرستارهای بیمارستان شهدای تجریش از چند سال قبل تا الان با نحوه غیرصحیح مدیریت نیروی انسانی مدیریت پرستاری این مجموعه از 80 نفر به 46 نفر در زمان افتتاح بیمارستان تغییر کرد که البته تعداد کمی نیرو پس از اعتراض‌های پرستاران بعد از افتتاح به ما دادند؛ اما با این حجم کار و بیمار ما به سطح استاندارد نزدیک هم نشدیم. به لحاظ شیفت پرستارها تعداد شیفت 15 تا 16 شب در ماه رسید و روزکارها هم که تقریبا اکثر روزها سر کار هستند که یعنی اضافه‌کار اجباری داریم. این پرستار از افتتاح ساختمان جدید بیمارستان شروع می‌کند: «ساختمان جدید با امکانات کم و شرایط بد افتتاح شد.

 تخت‌ها و حجم کار افزایش پیدا کرد؛ ولی تعداد نیروی انسانی تغییر خاصی نکرد و امکانات هم بیشتر نشد. ما در ساختمان قبل 47 پرستار بودیم که خیلی کم بود، الان با وجود اینکه فضا و تخت‌ها بیشتر شده، شاید به حدود 60 نفر رسیده باشیم؛ درحالی‌که اورژانس ما سه قسمت بود؛ اما الان نزدیک به شش قسمت شده است و با وجود کمبود نیرو قصد بازکردن واحد فست اورژانس را نیز دارند. ضرر این تصمیمات گریبان‌گیر اول بیماران و بعد کادر درمان خواهد بود. در کنار این، چون ما بیمارستان آموزشی هستیم، پزشکان چند دانشجو دارند و به ازای هر بیمار پولی دریافت می‌کنند؛ پس تمایل دارند اورژانس همیشه شلوغ باشد... همین وضعیت باعث می‌شود تا در 90 درصد مواقع آن طور که باید داروها در اختیار بیمار قرار نمی‌گیرد؛ چون به دلیل شلوغی، پرستارها فقط وقت می‌کنند گزارش‌ها را در پرونده‌ها بگذارند و فردا صبح تحویل دهند... . پرستارها به‌جای رسیدگی به بیمار اغلب مشغول گزارش‌نویسی هستند. بارها پیش آمده داروی بیمار داده نشده؛ چون پرستار مشغول نوشتن پرونده بوده است. در اورژانس همه شکل بیماری می‌آورند، از بیمار با شرایط استیبل تا بیمار چاقوخورده و یا با ناهنجاری های دیگر که ما با تعداد نیروی کم باید آنها را مدیریت کنیم».

‌‌ما به پرستارهای افسرده تبدیل شدیم

پرستار جوان از ساعت کاری پرستاری خود در اورژانس می‌گوید و اضافه می‌کند: «من حدود چندین سال است که در اورژانس این بیمارستان کار کردم و به‌مرور با وجودی که شخصیت شادی داشتم، الان رو به افول رفتم. حتی می‌بینم بچه‌ها برای خوابیدن به زولپیدم یا قرص‌های خواب‌آور رو آوردند؛ چون به طور کلی سیستم خواب همه ما به هم خورده است. بچه‌ها به صورت خودجوش قرص‌هایی می‌خوردند تا تنشی که دارند، پایین بیاید. بچه‌ها خیلی خسته هستند. وقتی می‌خواهند یک مرخصی بگیرند، باید هفت خان رستم را رد کنند. به دلیل حقوق پایین برخی از بچه‌ها دو جا کار می‌کنند و واقعا برای آنها چه می‌ماند؟ همین الان خیلی از همکاران ما به مهاجرت فکر می‌کنند و عده‌ای هم رفتند. عده دیگر هم که مهاجرت نکردند، کلا از بیمارستان ما به بخش خصوصی رفتند؛ چون اینجا فشار کار بالا و حقوق کمتری دارد... در بیمارستان خصوصی نهایت بیماری که به پرستار بدهند، دوتا است؛ ولی در آی‌سی‌یوی ما پرستار سه بیمار بدحال را هم هندل می‌کند که چنین چیزی از لحاظ بین‌المللی فاجعه است. بارها پیش آمده که آمبولانس یک‌دفعه چهار نزاعی، غیرعادی و زخمی را با هم به بیمارستان آورده؛ در‌حالی‌که کلا دو پرستار در اورژانس بودیم... ما استانداردی برای تعداد پرستار نداریم، همین چند شب پیش 11 بیمار وارد اورژانس شد و تعداد پرستارها بسیار کم بود؛ در‌صورتی‌که مدیریت تخت اورژانس باید تمام این مسائل را به لحاظ خدمات مورد نیاز بیماران، تعداد تخت خالی بستری و تعداد و توان نیروی انسانی موجود مدیریت کند. مواردی بوده که ما واقعا تا نفری 15 بیمار هم در اورژانس داشتیم. در این شرایط چون دیگر وقت کافی نداریم، فقط می‌رسیم پرونده‌ها را پر کنیم و عکس و سی‌تی‌اسکن بگیریم. با‌این‌حال هیچ‌کدام از پروسه درمان مثل دارو‌‌ دادن، آموزش به بیمار و مراقبت انجام نمی‌شود. در‌واقع پرستار فقط شبیه به منشی است که اطلاعات را وارد سیستم می‌کند...».



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : سه شنبه 31 مرداد 1402
.

4 روش موثر در بازاریابی دیجیتال با پیام رسون

1402-05-26 12:32:48 30  0  0

بر اساس یکی از مطالعات و بررسی های اخیر انجام شده دربارة مصرف کنندگان ، مشخص شده  بیش از 52 ٪ از آنها ، به دنبال استفاده از امکانات و خدمات متنوع در تلفن همراه ، مانند : کد کوتاه ، کلمات کلیدی و کلید واژه ،  برای به دست آوردن تخفیف ها و پیشنهادات خاص در فروشگاه های محلی هستند ، همچنین این شواهد نشان می دهد که ، بدلیل وابستگی بسیار زیاد مصرف کنندگان  به گوشی های  هوشمند همراه خود ،  افزایش سریع در تولید گوشی های هوشمند را به دنبال داشته است.

اما چیزی که در این مقاله حائز اهمیت میباشد بازاریابی دیجیتال است که به 4 دسته جداگانه تقسیم کرده ایم . پس پیشنهاد میکنم تا پیایان با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید تا با این 4 روش آشنا شوید . 

 

 

 

بازاریابی دیجیتال : 

همانطور که نفوذ و تسلط گوشی های هوشمند ، روز به روز بیشتر می شود ، استراتژی ها و  تاکتیک های بازاریابی و تبلیغات اس ام اسی و تبلیغات پیامکی  با برنامه ریزی های خوب  پنل اس ام اس و پنل پیامکی ، این نوع تبلیغات و بازاریابی تلفن همراه به خط مقدم و پیشتاز هر گونه استراتژی بازاریابی و تبلیغات تبدیل شده است .

حال این سوال پیش می آید که چرا کوپن های بازاریابی تلفن همراه را ثابت می کنند که به طور عام بسیار محبوب هستند؟

پاسخ به این موضوع عمدتا واضح است چراکه کوپن های کاغذی عامل اصلی ارتقاء کسب و کار و تجارت بوده است و در همین راستا میتوان شرکت کوکا کولا را نام برد که  پیشگام استفاده از کوپن های بازاریابی پیامکی ، در 19 کشور دنیا  شد.

در اینجا ما  به چهار دلیل اصلی استفاده بیشتر از کوپن های بازاریابی تلفن همراه ، در مقابل همتایان قدیمی خود اشاره خواهیم کرد :

 

 

 

4 دلیل اصلی استفاده از کوپن های بازاریابی تلفن همراه : 

 

1-  راحتی مصرف کننده در استفاده و نگهداری کوپن های تلفن همراه :

به راستی که راحتی کوپن های تلفن همراه برای مصرف کنندگان به مراتب بهتر از کوپن های کاغذی هستند چراکه کوپن های کاغذی علاوه بر اینکه باید تمیز و مرتب نگهداری شود احتمال گم شدن ومفقود شدن آن نیز زیاد است . از دیدگاه بازاریاب هم کوپن های دیجیتال بسیار قابل استفاده هستند تا بتوانند بازخرید شوند.

 

2- محل سکونت با ظهور جغرافیایی هدفمند:

صاحبان گوشی های هوشمند می توانند برای استفاده از کوپن ها تلفن همراه ، در یک فاصله کوتاه از یک فروشگاه وارد یک منطقه از پیش تعیین شده شوند و بلافاصله از کوپن 50٪ تخفیف بهرمند شوند . شما میتوانید با پیشنهادات ویژه و با توجه به اولویت مشتری آنها را در هر موقعیت مکانی که هستند جذب کنید .

همانند تبلیغات صوتی پیامک صوتی پیام رسون که هر دو آنها میتواند در اپراتور 9000 خلاصه شود . 

 

3- شناسایی ترجیحات شخصی :

راه حل های بازاریابی تلفن همراه از لحاظ شناسایی ترجیحات شخصی ،  به طور فزاینده پیچیده می شوند. باز هم این پیشنهادات ناخواسته ، هرزنامه ای را که به سادگی تنظیم شده،  کاهش می دهد . هنگامی که مصرف کنندگان ، تبلیغات را نادیده  میگیرند ، ارائه پیشنهادات و شرایط ویژه برای آنها مفید خواهد بود و نظر آنها را جلب میکند . کوپن هایی که به سمت اولویت شخصی هدایت می شوند ، با توجه به راه حل های موثر بازاریابی تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرند.

 

4- ارسال به موقع  و زمان بندی شده :

کوپن های تلفن همراه می توانند زمانیکه مخاطبان دریک  لحظه ای قرار می گیرند ، بیشترین پاسخ را دریافت کنند و از این پیشنهاد استفاده می کنند . برای مشتریان در حال حرکت ، ممکن است به معنی لحظه ورود آنها در یک فروشگاه خاص باشد ، اما می تواند به همان خوبی برای کسانی که در خانه نشسته اند کار کنند . پیشنهاد ویژه ای در مورد غذاهای لذیذ و خاص  ، درست قبل از ناهار ، این کار یک حرکت بسیار زیرکانه برای جلب توجه وجذب مخاطب و مشتری است . اما زمانبندی نیز به آگاهی از زمان ارسال متن و کوپن ایمیل اشاره دارد . هنر به حداکثر رساندن نرخ بازخرید برای کوپن های بازاریابی تلفن همراه نیاز به یک رویکرد اندازه گیری شده و متناوب دارد.

 

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله، با 4 دلیل اصلی استفاده از کوپن های دیجیتال پرداختیم . با افزایش جمعیت کسب‌وکارها در فضای دیجیتال و مهاجرت آن‌ها از فضای سنتی به دنیای بازاریابی مدرن، نیاز به دیجیتال مارکتر متخصص روزبه روز افزایش می‌یابد. در حال حاضر، نیروی متخصص در این حوزه بسیار محدود است. امیدواریم با ورود نیروهای متخصص به دنیای دیجیتال مارکتینگ، این کمبود نیرو به زودی جبران شود. 

هرچند که خیلی از افراد هستند که رو به  سامانه پیامکی آورده اند و از طریق فروش پنل پیامکی و نمایندگی پیامک در این حرفه قدم گذاشته اند اما باز هم میتوان گفت که تعداد افراد ماهر کم میباشد . 

اگر علاقه دارید وارد دیجیتال مارکت شوید و میخواهید از نمایندگی سامانه پیامکی و پنل پیامکی شروع کنید میتوانید به تیم حرفه ای ما اعتماد کنید و با آنها مشورت کنید و وارد دنیای دیجیتال مارکت شوید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : سه شنبه 31 مرداد 1402
.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: هشت فروند کشتی حامل کالای اساسی در اسکله بندر امام در حال تخلیه و بارگیری هستند.

داوود چگنی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۸ فروند کشتی به منطقه ‌ویژه اقتصادی وارد و عملیات تخلیه و بارگیری این کشتی ها انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر هشت فروند کشتی حامل کالای اساسی در اسکله بندر امام در حال تخلیه و بارگیری هستند.
وی افزود: در حال حاضر ۱۹ فروند کشتی در اسکله‌های مجتمع بندری مستقر هستند که از این تعداد ۸ فروند حامل کالای اساسی شامل ذرت، دانه روغنی، شکر و روغن خوراکی و ۱۱ فروند حامل کالای غیراساسی شامل مواد معدنی ‌و شیمیایی، مواد نفتی، کالای عمومی و کانتینر هستند.
سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: روند ورود کشتی به بندر امام خمینی (ره) مطلوب است و عملیات تخلیه و بارگیری شناورهایی که در اسکله پهلوگیری می کنند به خوبی انجام می شود.
چگنی عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌ شود و در این زمینه عملکرد، مطلوب است.

 

وی خاطرنشان کرد: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالای اساسی بندر امام خمینی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 26 مرداد 1402
.

آشنایی با بازاریابی عصبی با پیام رسون

1402-05-18 10:50:17 26  0  0

پیش از محبوبیت روش‌های بازاریابی دیجیتال جدید مانند بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مدیران کسب و کارها برای افزایش فروش از روش‌هایی مانند خرید تبلیغات اس ام اسی ، حمایت مالی از رویدادها یا تبلیغات محیطی پرهزینه مانند تبلیغ در بیلبوردها و سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کردند. اما امروزه، بزرگ‌ترین چالش و هدف مارکت ها دریافت بهترین نتیجه با کمترین هزینه ( مانند پیامک رایگان )  است. مارکت ها با استفاده از علوم عصب‌شناسی و روانشناسی، به دنبال روش‌هایی برای بهبود نتیجه کمپین‌های بازاریابی و بهترین روش تبلیغ  هستند . بر همین اساس تیم تحریره پیام رسون تصمیم دارد در این مقاله شما همراهان همیشگی سامانه پیامکی شیراز را با بازاریابی عصبی بیشتر آشنا کند . پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 

 

 

نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی چیست؟
نورومارکتینگ (Neuromarketing) یا بازاریابی عصبی، از انواع جدید بازاریابی می باشد که با تفسیر امواج مغزی توسط فناوری های EEG و FMRI به فروش بیشتر و بهتر کمک می کند.

محققان و پژوهشگران با استفاده از تکنولوژی ‌های روز دنیا و سنجش تغییرات در قسمت ‌های مختلف مغز و نوار مغزی، نحوه تصمیم ‌گیری و فعالیت مغز مشتریان به هنگان خرید را مطالعه کرده اند . امروزه کمپانی ها و شرکت‌ های بزرگ برای پیش بینی رفتار مشتری و انجام تحقیقات گسترده در زمینه نورومارکتینگ، آزمایشگاه ‌های مجهزی را در این حیطه تأسیس کرده‌اند یا با بخش‌ های دانشگاهی مرتبط وارد تعامل شده ‌اند.
نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی نوع جدیدی از بازاریابی است و کاملاً ماهیت میان رشته‌ای دارد؛ به این معنا که نورومارکتینگ جایی است که علوم مدیریت، روانشناسی، عصب شناسی و شاید هم به نوعی همانند هنر به یکدیگر می رسند و به اصطلاح به هم پیوند می‌خورند.
به بیان ساده نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی، پژوهش رفتار مشتری یا مصرف‌کننده مبتنی بر عملکرد مغز و عصب، با استفاده از ابزار علمی مدرن و دقیق به ویژه ابزار پزشکی صورت گرفته است . 

 

 

 

تکنیک‌ها و ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی عصبی :
برندها برای اجرای موفق تکنیک‌های بازاریابی عصبی، از ابزارها و تکنیک‌های خاص استفاده می‌کنند و از متخصصان نورومارکتینگ کمک می‌گیرند. به طور معمول در نورومارکتینگ فعالیت‌های مغز و سیگنال‌های فیزیولوژیکی دیگر ارزیابی می‌شوند. برای ارزیابی این سیگنال‌ها از ابزارها و تکنیک‌های فهرست زیر استفاده می‌شود.

 

1- ردیابی حرکت چشم‌ها : 

تکنیک ردیابی حرکت چشم‌ها بر زاویه دید مخاطبان و مسیر نگاه آن‌ها تمرکز می‌کند. با استفاه از این تکنیک می‌توان فهمید که کدام تبلیغ‌ها، طراحی‌ها، فونت‌ها یا رنگ‌ها موفق به جلب نظر مخاطبان می‌شوند. همچنین می‌توان از این تکنیک برای شناسایی مواردی استفاده کرد که مخاطبان را سردرگم می‌کنند.

علاوه بر این، می‌توان از این تکنیک برای سنجش سرعت شناسایی برند استفاده کرد. در واقع با استفاده از این رویکرد می‌توانید متوجه شوید که آیا مخاطبان شما را به سرعت می‌شناسند یا باید برای سریع‌تر شناخته شدنِ برند خود تلاش کنید.

استفاده از تکنیک ردیابی حرکت چشم‌ها به کسب و کارها در بهبود طراحی وب‌سایت، بسته‌بندی یا تبلیغات کمک می‌کنند. بهره‌گیری از این تکنیک نسبتاً ساده و کم‌هزینه است، اما نمی‌توان به وسیله آن احساس مخاطبان را ارزیابی کرد. به همین دلیل، بهتر است از این روش همراه با روش‌های بیومتریک دیگر بهره گرفته شود تا اطلاعات تحلیلی دقیق‌تری درباره مخاطبان هدف به دست آید.


2- مردمک‌سنجی

تکنیک مردمک‌سنجی حالت مردمک چشم‌های مخاطبان را در شرایط متفاوت ارزیابی می‌کند. این تکنیک بررسی می‌کند که در چه مرحله‌ای از تعامل، مردمک چشم‌های مخاطبان از حالت عادی گشادتر می‌شود. با استفاده از نتیجه این بررسی‌ها می‌توان مرحله مناسب برای بازبینی تبلیغات، طراحی وب‌سایت یا طراحی بسته‌بندی محصولات را یافت. استفاده از تکنیک مردمک‌سنجی نیز نسبتاً کم‌هزینه و ساده است.


3- ارزیابی حالت چهره

تکنیک ارزیابی حالت چهره یا صورت‌خوانی برای شناسایی واکنش‌های احساسی مخاطبان بر حالت چهره آن‌ها تمرکز می کند. این تکنیک می‌تواند احساس‌های مختلف افراد از جمله شادی، ترس، اضطراب، غافلگیری، رضایت و... را تشخیص دهد. استفاده از این تکنیک نیز نسبتاً ارزان است و از طریق آن می‌توان اطلاعاتی را به دست آورد که به بهبود محتوای تبلیغات و جلب رضایت مشتریان کمک می‌کنند.


4- معیارهای بیومتریک

این تکنیک، سطح تعامل و نوع واکنش مثبت یا منفی به تبلیغات را بر اساس اطلاعاتی مانند تنفس پوستی، انتقال الکتریکی و ضربان قلب در بدن مخاطبان را می‌سنجد. اطلاعات بیومتریک می‌توانند به طراحی تبلیغات بر اساس علاقه‌مندی‌های واقعی مخاطبان به برندها کمک کنند. ترکیب این تکنیک با ردیابی حرکت چشم‌ها می‌تواند کیفیت تبلیغات کسب و کارها و محتوای آن‌ها را به شکل قابل توجهی بهبود ببخشد.

 

5- نوار مغزی (EEG)

استفاده از نوار مغزی EEG یا الکتروانسفالوگرام به برندها این امکان را می‌دهد که تعامل مخاطبان با تبلیغات را با استفاده از سیگنال‌های الکتریکی مغز ارزیابی کنند. این تکنیکِ نسبتاً پرهزینه امکان ارزیابی تغییرات در کوتاه‌مدت و بهبود کیفیت تبلیغات و برندسازی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند.


6-تصویر برداری تشدید مغناطیسی  fMRI

استفاده از تکنیک  fMRI یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی ، گران‌ترین رویکرد برای کسب اطلاع از واکنش‌های احساسی و تعامل مشتریان با تبلیغات است. fMRI میزان جریان خون در مغز در زمان فعالیت‌های مغزی را اندازه‌گیری می‌کند و انجام آن به تجهیزات آزمایشگاهی خاص نیاز دارد. در نتیجه این آزمایش، اطلاعات دقیقی درباره واکنش‌های افراد به دست می‌آید که می‌توان از آن برای بهبود برندسازی و قیمت‌گذاری محصولات بهره گرفت.

 

 

 

پیام رسون : 

نورومارکتینگ یک علم است و بازاریابی عصبی از رازهای پس ذهن ما پرده برداشته و ما را از چرایی تصمیماتمان در زمان پرکردن سبد خرید فروشگاه مطلع می‌کند.بازاریابی عصبی علمی در حال پیشرفت است که اگر به‌خوبی به کار گرفته شود، هم فروشنده‌ها و هم مصرف‌کنندگان را راضی کرده و نمایش زیباتری از تبلیغات را رقم می‌زند.

ما نیز در این مقاله که در سامانه پیامکی پیام رسون به ثبت رسیده است سعی کردیم شما را به صورت مختصر با بازاریابی عصبی آشنا کنیم تا بتوانید در هنگام تبلیغات و بازاریابی های خود از این علم نیز استفاده کنید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 26 مرداد 1402
.

تعداد زیادی از روستاهای جزیره قشم حدود 120روز است که آب ندارند
ساکنان برخی روستاهای جزیره قشم ماهیانه بیش‌از 2میلیون تومان برای تامین آب پرداخت می‌کنند

سعید قلیچی| ساکنان روستاهای جزیره قشم سال‌هاست که با کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. هرچند امسال وضعیت نسبت به سال‌های گذشته کمی بهتر شده اما هنوز هم بخشی از مردم این‌جزیره‌ برای نوشیدن، پخت‌وپز، شست‌وشو و حتی زنده‌ماندن دام‌های خود، باید آب را از آب‌شیرین‌کن بخرند.

ساکنان روستاهای قشم نه‌تنها آب را کوپنی می‌خرند، بلکه مالیات بر ارزش‌افزوده آن را هم نقدی پرداخت می‌کنند. آنطور که ساکنان می‌گویند آنها ماهانه بیش‌از 2میلیون تومان برای تامین آب هزینه می‌کنند؛ مبلغی سنگین برای روستاییانی که درآمد چندانی ندارند.

روستاهای مرادی و گوری در غرب جزیره قشم، تا زمان تهیه این گزارش بیش‌از 120روز است که به آب سالم و قابل شرب که ازطریق لوله به روستاها برسد، دسترسی ندارند. سایر روستاهای غرب جزیره هم وضعیت بهتری نسبت به این دو روستا ندارند. بعضی از آنها بین 45 تا 70روز است که از آب لوله‌کشی بی‌بهره‌اند و بعضی هم بیشتر. آب لوله‌کشی برای روستاهای بخش مرکزی جزیره قشم به‌طور متوسط هر 30 تا 45روز تامین می‌شود. این آمار برای شهر درگهان که یکی از قطب‌های تجارت جزیره است 25روز است.

محمد، فروشنده سوپرمارکتی در روستای مرادی است. او می‌گوید آخرین‌باری که آب در روستای مرادی وصل بوده، چندروز بعد از آغاز ماه‌ رمضان بوده است.

داوود هم یکی از ساکنان روستای گوری، حرفش شبیه محمد است: «روزهای ابتدایی ماه رمضان، آخرین زمانی بوده که آب تولیدشده ازطریق لوله‌ها به روستا رسید. بعد از آن، تامین آب همه خانواده‌های روستا ازطریق خرید آب و با پرداخت هزینه حمل تانکرها و ذخیره‌سازی آن در آب‌انبارها صورت می‌گیرد.»

محمدصالح، یکی دیگر از ساکنان همین روستا هم می‌گوید حالا بیشتر از سه‌ماه است که آب از لوله‌ها به روستا نرسیده: «وضعیت آب روستا اصلاً خوب نیست. مسئولان خودشان در جریان وضعیت آب هستند. آبی داخل لوله‌ها نیست. وضعیت آب‌شیرین‌کن امسال بهتر شده و آب توسط تانکرها به روستا می‌رسد، اما هزینه زیادی دارد. برای هر نوبت که تانکرها می‌آیند 400 تا 600هزار تومان هزینه می‌شود. آب هر نوبت تانکر هم تنها کفاف مصرف یک‌هفته را می‌دهد، آن‌هم در گرمترین ماه سال. اینجا در بعضی خانه‌ها چندخانواده با هم زندگی می‌کنند. یعنی بعضاً سه‌خانواده در یک‌خانه ساکنند و اندازه سه‌خانواده مصرف آب دارند اما آب‌انبار اندازه یک‌خانه است. برای همین هرهفته 2 یا 3مرتبه باید برای خرید آب، پول پرداخت کنند.»

وعده آب‌شیرین‌کن
مساحت جزیره قشم حدود 1500کیلومتر مربع و 300کیلومتر آن در محدوده منطقه آزاد است. روستاهای غرب جزیره در محدوده منطقه آزاد نیستند و در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قرار دارند. براساس شرح‌وظایف تعیین‌شده ازسوی دولت، آب‌رسانی در منطقه ویژه اقتصادی قشم که عمده روستاها از مرکز تا غرب جزیره قشم در آن است، با مجموعه آبفاست؛ براین‌اساس تامین آب، ایجاد شبکه آبرسانی و توزیع آب در روستاهای جزیره قشم، جزو وظایف آبفای استان هرمزگان است؛ وظیفه‌ای که درست به آن عمل نمی‌شود و این‌روزها در گرمای بی‌سابقه ایران به‌ویژه جنوب آن، مردم جزیره قشم به سختی آب مورد نیازشان را تامین می‌کنند. مسئولان آبفای هرمزگان اما می‌گویند تنها منبع تامین آب در جزیره قشم، نمک‌زدایی از آب دریاست و قرار است در آینده نزدیک چهار آب‌شیرین‌کن جدید وارد مدار تولید آب در جزیره قشم شود اما بااین‌وجود زمان راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن‌ها هنوز مشخص نیست، آن‌هم اگر تعدادش کم نباشد و به اندازه نیاز باشد.

در غرب جزیره قشم و در روستای باسعیدو تنها یک آب‌شیرین‌کن فعال وجود دارد که آن‌هم متعلق به شرکت آب، برق و تاسیسات قشم است؛ از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد قشم. اواسط خردادماه گذشته بود که ظرفیت این آب‌شیرین‌کن از 400مترمکعب به 1600 افزایش پیدا کرد. با این افزایش ظرفیت، آبرسانی به 13روستای غرب جزیره سرعت بیشتری گرفت. تقریبا 10هزارنفر ساکن این روستاها هستند. می‌گویند قرار است آب‌شیرین‌کن جدیدی در این روستا احداث شود؛ اما این‌وعده هم مثل آنچه پیش‌تر درباره پروژه وارد مدارکردن چهار آب‌شیرین‌کن جدید توسط آبفای هرمزگان مطرح شده بود، نامعلوم است و مشخص نیست زمان پایان پروژه چند هفته، ماه یا سال دیگر است.

یک عضو شورای اسلامی شهر لافت می‌گوید: «وضعیت نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است، اما هنوز هم برای اجرای طرح‌ها و رفع تمام مشکلات آب در روستاها زمان بیشتری نیاز است. مسئولان می‌گویند که در آینده مشکلات حل می‌شود و مردم باید صبر کنند. مردم چاره‌ای جز صبر کردن، ندارند.»

دهیار یکی از روستاهای غرب جزیره هم می‌گوید: «آب ذخیره‌شده در آب‌انبارها باید تمام نیازهای خانواده را برطرف کند. آب موردنیاز برای آشامیدن، پخت‌وپز، شست‌وشو و حتی دام‌ها هم از همین آب آشامیدنی خانوارها تامین می‌شود.»

رؤسای شوراها، دهیاران و ساکنان روستاهای دیگر غرب جزیره هم، همین حرف‌ها را می‌زنند. تمام خانواده‌ها در روستاهای غرب جزیره برای تامین آب موردنیاز خود از آب‌انبارهای ساخته‌شده در منازل خود استفاده می‌کنند. ظرفیت هر آب‌انبار بسته به بزرگی و حجم در نظر گرفته‌شده برای آنها بین 4 تا 12مترمکعب است. اما مسئله تنها داشتن یا ساختن آب‌انبار نیست بلکه تمام ‌خانه‌ها برای اینکه بتوانند از آب ذخیره‌شده در آب‌انبار استفاده کنند، مجبور به خرید و راه‌اندازی پمپ‌ آب هستند که هزینه دیگری ‌است روی دست ساکنان این‌منطقه.

خرید آب با پرداخت مالیات

آب خریداری‌شده از آب‌شیرین‌کن و ذخیره‌شده در آب‌انبارها برای آشامیدن، پخت‌وپز، شست‌وشو و حتی استفاده دام‌ها مصرف می‌شود. ساکنان روستاها می‌گویند در پاییز و زمستان مشکل کمتری در تامین آب دارند، اما این موضوع به‌معنی اتصال دائم آب لوله‌کشی روستاها نیست. آنها می‌گویند که علت اصلی مشکل کم‌آبی در تابستان، گرمی هوا و افزایش مصرف خانوارها برای شست‌وشو و نظافت است. در گرمای بالای 40درجه، افراد گاهی مجبور می‌شوند دو یا سه نوبت به حمام بروند و همین موضوع زمینه‌ساز مصرف بیشتر آب است.

طریقه تامین آب از آب‌شیرین‌کن‌ها هم به‌این‌صورت است که ساکنان روستا ابتدا باید کوپن آب را از شرکت آب، برق و تاسیسات قشم که در اختیار بخشداری، سپس در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته، تهیه کنند. این درحالی‌است که در برخی روستاها برای ساده‌ترشدن این روند، کوپن‌ها به‌صورت مستقیم در اختیار راننده‌ها قرار می‌گیرد. دراین‌میان تنها کدملی سرپرستان خانوار است که در دهیاری و مجموعه آب‌شیرین‌کن ثبت می‌شود.

8هزار و 60تومان هزینه هر مترمکعب آب است که روی کوپن‌های زردرنگ شرکت آب، برق و تاسیسات قشم درج شده. بااین‌حال برخی از ساکنان روستاها و دهیاران می‌گویند که مبلغ دریافتی بابت هر کوپن تقریبا 8هزار و 700تومان می‌شود، با احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده از آب مصرفی خانواده‌ها، اما نکته اینجاست که این‌مالیات روی کوپن‌ها درج نشده است. طبق اطلاعات کسب‌شده، مسئولان مربوطه در ابتدای امر حتی دهیاران روستا را هم در جریان این مالیات قرار نداده‌اند.

شهرام داوری، مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در پاسخ به پرسشی درباره علت درج‌نشدن دریافت مبلغ مربوط به مالیات بر ارزش‌افزوده روی کوپن‌های آب در گفت‌وگو با هم‌میهن می‌گوید: «گرفتن مالیات بر ارزش‌افزوده کاملاً قانونی است و ما هم ملزم به اجرای آن هستیم. پیش‌‌بینی‌هایی هم صورت‌گرفته که در آینده گرفتن این‌مالیات روی کوپن‌ها درج شود. البته شنیده شده که در برخی روستاها هزینه‌ای هم ازسوی دهیاری برای پیگیری امور مربوط به تهیه و توزیع کوپن‌های آب از مردم دریافت می‌شود که موضوع اساساً ارتباطی به این شرکت و توزیع آب ندارد.»

چالش جمعیت شناور برای آب
براساس آخرین سرشماری در سال 1395، جمعیت قشم حدود 149هزار نفر است. ماموریت تامین آب و آبرسانی موردنیاز برای روستاها و شهرهای این‌جزیره نیز براساس همین سرشماری برعهده آبفای هرمزگان است. اما بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد که جزیره قشم در فصل‌های مختلف سال، جمعیت متفاوتی را در خود جای می‌دهد. جمعیت شناور و کارگران‌فصلی در جزیره قشم، در فصل‌هایی مانند صید میگو، تولید ماهی‌خشک یا در زمان احداث پروژه‌های عمرانی و پالایشگاهی که در سال‌های جدید رونق گرفته، بسیار متفاوت از آمار مربوط به آخرین سرشماری است.

ازطرف‌دیگر موضوعی که در سال‌های گذشته در حوزه‌هایی خود را به نمایش گذاشته، وجود اتباع‌خارجی مجاز و غیرمجاز و پراکندگی آنها در سطح جزیره است. براساس آمارهای موجود درحال‌حاضر بیش‌از 20هزار نفر از اتباع‌خارجی دارای مجوز در جزیره قشم زندگی می‌کنند. به این تعداد، جمعیت اتباع فاقد مجوز را هم باید اضافه کرد. جمعیت امروز قشم به بیش‌از 180هزار نفر می‌رسد، اما منابع آبی موردنیاز آنها برای کمتر از 150هزارنفر پیش‌بینی شده است. وجود این‌جمعیت بدون در نظر گرفته‌شدن آنها در سرشماری، مشکلاتی را برای سرانه آب پیش‌بینی‌شده در سطح جزیره به‌همراه دارد.

ماهی 2 تا 5/2میلیون تومان پول آب
هزینه هر مترمکعب آب به‌اضافه مالیات بر ارزش‌افزوده، حدود 8700تومان می‌شود. آب‌انبار خانه‌های روستاهای غرب قشم نیز در کمترین حالت، ظرفیت ذخیره‌سازی پنج‌مترمکعب را دارند. این درحالی‌است که این‌میزان آب تنها مصرف یک‌هفته خانوارها را تامین می‌کند. این‌عدد اما تنها مربوط به خانه‌هایی است که یک‌خانوار در آن ساکنند درحالی‌که در بعضی خانه‌های روستایی بیش‌از یک‌خانواده سکونت دارند.

هزینه تردد تانکرهای حمل آب از آب‌شیرین‌کن روستای باسعیدو به روستاها، به طولانی‌بودن مسیر بستگی دارد. این‌هزینه برای روستای باسعیدو که آب‌شیرین‌کن در آن واقع شده، برای هرنوبت حدود 200هزار تومان است. همین هزینه برای روستاهای همجوار مانند مرادی و گوری حدود 450هزار تومان است. برای روستاهایی که فاصله بیشتری دارند مانند دولاب، چاهو غربی و چاهو شرقی این‌هزینه به 600هزار تومان و گاهی به 700هزار تومان هم می‌رسد.

یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که بسیاری از خانواده‌های ساکن در روستاهای غرب جزیره برای تامین آب موردنیاز خود، به‌صورت متوسط ماهیانه مبلغی بین 2 تا 2میلیون و 500‌هزار تومان پرداخت می‌کنند که شامل کرایه حمل تانکرها، هزینه خرید کوپن آب، به‌اضافه مالیات بر ارزش‌افزوده می‌شود.

مردم صبر کنند
عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خردادماه امسال صراحتاً اعلام کرد: «مسئولیت تامین آب، آبرسانی و پرداخت یارانه تولید و توزیع در روستاهای جزیره قشم، برعهده آبفای استان هرمزگان بوده و این‌نهاد به بخشی از وظایف ذاتی خود عمل نکرده است.» براساس شرح‌وظایف اعلام‌شده ازسوی دولت، مسئولیت تامین، توزیع و آبرسانی در منطقه ویژه اقتصادی قشم، با آبفای استان هرمزگان است.

در واکنش به این صحبت‌ها بود که عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: «با وارد مدارشدن چهار آب‌شیرین‌کن جدید، ظرفیتی بالغ بر ۱۷هزار مترمکعب به ظرفیت آبرسانی قشم اضافه می‌شود. جزیره قشم هیچ منبع تامین آب پایداری جز نمک‌زدایی آب دریا ندارد و با وارد مدارشدن این چهار آب‌شیرین‌کن، در آینده نه‌چندان‌دور این‌مشکل حل خواهد شد. تا پایان تابستان و با بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن جدید روستای باسعیدو، شاهد آبرسانی پایدار در 13روستای غرب جزیره خواهیم بود.»

بااین‌حال آنطور که از صحبت‌های مدیرعامل آبفای هرمزگان مشخص است، او هیچ برنامه‌ای برای دوماه پیش‌رو تا پایان تابستان جهت رفع تنش آبی روستاهای غرب جزیره ندارد. حمزه‌پور گفته است: «برنامه موجود برای رفع تنش آبی شدید این روستاها، فقط احداث آب‌شیرین‌کن‌های جدید و تکمیل خطوط انتقال آب در این روستاهاست. بهتر است مردم در مصرف آب، مدیریت بهتری داشته باشند و صبر کنند.»

یارانه 100میلیارد تومانی منطقه آزاد
شهرام داوری، مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم اما می‌گوید که قیمت تمام‌شده تولید آب در شهر قشم به‌دلیل داشتن امکانات زیرساختی و نیروهای متخصص، کمتر از نُرم کشوری و حدود 19هزار تومان است درحالی‌که در نقاط دیگر کشور هر مترمکعب آب ازطریق سیستم‌های شیرین‌کننده 21هزار تومان است: «این درحالی‌است که آب تولیدی در قشم با قیمت 7 تا 8هزار تومان در هر مترمکعب به مردم فروخته می‌شود و بقیه قیمت تمام‌شده آن به‌عنوان یارانه ازسوی سازمان منطقه آزاد قشم، با هدف رفاه حال مردم جزیره پرداخت می‌شود. روزانه در قشم 20هزار مترمکعب آب تولید می‌شود که با احتساب سوبسید 12هزار تومانی آن، درحقیقت سازمان منطقه آزاد قشم روزانه 240میلیون تومان، هرماه بیش‌از 7میلیارد تومان و در هرسال نزدیک 100میلیارد تومان یارانه آب پرداخت می‌کند.»

اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم برای تامین آب روستاها، آنطور که مسئولان این‌سازمان ادعا می‌کنند، فعالیتی رایگان برای رسالت انسانی با هدف خدمت‌رسانی به مردم است. ازطرف‌دیگر امکان خرید آب از سازمان‌های دولتی مانند سازمان منطقه آزاد قشم، توسط وزارت نیرو دچار محدودیت‌هایی است. دراین‌میان تنها ساکنان بخش‌های مختلف جزیره قشم هستند که روزهای متمادی را بدون بهره‌مندی از آب لوله‌کشی سپری می‌کنند؛ تشنگانی در محاصره آب‌های خلیج فارس.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : یک شنبه 15 مرداد 1402
.

تعداد زیادی از روستاهای جزیره قشم حدود 120روز است که آب ندارند
ساکنان برخی روستاهای جزیره قشم ماهیانه بیش‌از 2میلیون تومان برای تامین آب پرداخت می‌کنند

سعید قلیچی| ساکنان روستاهای جزیره قشم سال‌هاست که با کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. هرچند امسال وضعیت نسبت به سال‌های گذشته کمی بهتر شده اما هنوز هم بخشی از مردم این‌جزیره‌ برای نوشیدن، پخت‌وپز، شست‌وشو و حتی زنده‌ماندن دام‌های خود، باید آب را از آب‌شیرین‌کن بخرند.

ساکنان روستاهای قشم نه‌تنها آب را کوپنی می‌خرند، بلکه مالیات بر ارزش‌افزوده آن را هم نقدی پرداخت می‌کنند. آنطور که ساکنان می‌گویند آنها ماهانه بیش‌از 2میلیون تومان برای تامین آب هزینه می‌کنند؛ مبلغی سنگین برای روستاییانی که درآمد چندانی ندارند.

روستاهای مرادی و گوری در غرب جزیره قشم، تا زمان تهیه این گزارش بیش‌از 120روز است که به آب سالم و قابل شرب که ازطریق لوله به روستاها برسد، دسترسی ندارند. سایر روستاهای غرب جزیره هم وضعیت بهتری نسبت به این دو روستا ندارند. بعضی از آنها بین 45 تا 70روز است که از آب لوله‌کشی بی‌بهره‌اند و بعضی هم بیشتر. آب لوله‌کشی برای روستاهای بخش مرکزی جزیره قشم به‌طور متوسط هر 30 تا 45روز تامین می‌شود. این آمار برای شهر درگهان که یکی از قطب‌های تجارت جزیره است 25روز است.

محمد، فروشنده سوپرمارکتی در روستای مرادی است. او می‌گوید آخرین‌باری که آب در روستای مرادی وصل بوده، چندروز بعد از آغاز ماه‌ رمضان بوده است.

داوود هم یکی از ساکنان روستای گوری، حرفش شبیه محمد است: «روزهای ابتدایی ماه رمضان، آخرین زمانی بوده که آب تولیدشده ازطریق لوله‌ها به روستا رسید. بعد از آن، تامین آب همه خانواده‌های روستا ازطریق خرید آب و با پرداخت هزینه حمل تانکرها و ذخیره‌سازی آن در آب‌انبارها صورت می‌گیرد.»

محمدصالح، یکی دیگر از ساکنان همین روستا هم می‌گوید حالا بیشتر از سه‌ماه است که آب از لوله‌ها به روستا نرسیده: «وضعیت آب روستا اصلاً خوب نیست. مسئولان خودشان در جریان وضعیت آب هستند. آبی داخل لوله‌ها نیست. وضعیت آب‌شیرین‌کن امسال بهتر شده و آب توسط تانکرها به روستا می‌رسد، اما هزینه زیادی دارد. برای هر نوبت که تانکرها می‌آیند 400 تا 600هزار تومان هزینه می‌شود. آب هر نوبت تانکر هم تنها کفاف مصرف یک‌هفته را می‌دهد، آن‌هم در گرمترین ماه سال. اینجا در بعضی خانه‌ها چندخانواده با هم زندگی می‌کنند. یعنی بعضاً سه‌خانواده در یک‌خانه ساکنند و اندازه سه‌خانواده مصرف آب دارند اما آب‌انبار اندازه یک‌خانه است. برای همین هرهفته 2 یا 3مرتبه باید برای خرید آب، پول پرداخت کنند.»

وعده آب‌شیرین‌کن
مساحت جزیره قشم حدود 1500کیلومتر مربع و 300کیلومتر آن در محدوده منطقه آزاد است. روستاهای غرب جزیره در محدوده منطقه آزاد نیستند و در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قرار دارند. براساس شرح‌وظایف تعیین‌شده ازسوی دولت، آب‌رسانی در منطقه ویژه اقتصادی قشم که عمده روستاها از مرکز تا غرب جزیره قشم در آن است، با مجموعه آبفاست؛ براین‌اساس تامین آب، ایجاد شبکه آبرسانی و توزیع آب در روستاهای جزیره قشم، جزو وظایف آبفای استان هرمزگان است؛ وظیفه‌ای که درست به آن عمل نمی‌شود و این‌روزها در گرمای بی‌سابقه ایران به‌ویژه جنوب آن، مردم جزیره قشم به سختی آب مورد نیازشان را تامین می‌کنند. مسئولان آبفای هرمزگان اما می‌گویند تنها منبع تامین آب در جزیره قشم، نمک‌زدایی از آب دریاست و قرار است در آینده نزدیک چهار آب‌شیرین‌کن جدید وارد مدار تولید آب در جزیره قشم شود اما بااین‌وجود زمان راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن‌ها هنوز مشخص نیست، آن‌هم اگر تعدادش کم نباشد و به اندازه نیاز باشد.

در غرب جزیره قشم و در روستای باسعیدو تنها یک آب‌شیرین‌کن فعال وجود دارد که آن‌هم متعلق به شرکت آب، برق و تاسیسات قشم است؛ از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد قشم. اواسط خردادماه گذشته بود که ظرفیت این آب‌شیرین‌کن از 400مترمکعب به 1600 افزایش پیدا کرد. با این افزایش ظرفیت، آبرسانی به 13روستای غرب جزیره سرعت بیشتری گرفت. تقریبا 10هزارنفر ساکن این روستاها هستند. می‌گویند قرار است آب‌شیرین‌کن جدیدی در این روستا احداث شود؛ اما این‌وعده هم مثل آنچه پیش‌تر درباره پروژه وارد مدارکردن چهار آب‌شیرین‌کن جدید توسط آبفای هرمزگان مطرح شده بود، نامعلوم است و مشخص نیست زمان پایان پروژه چند هفته، ماه یا سال دیگر است.

یک عضو شورای اسلامی شهر لافت می‌گوید: «وضعیت نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است، اما هنوز هم برای اجرای طرح‌ها و رفع تمام مشکلات آب در روستاها زمان بیشتری نیاز است. مسئولان می‌گویند که در آینده مشکلات حل می‌شود و مردم باید صبر کنند. مردم چاره‌ای جز صبر کردن، ندارند.»

دهیار یکی از روستاهای غرب جزیره هم می‌گوید: «آب ذخیره‌شده در آب‌انبارها باید تمام نیازهای خانواده را برطرف کند. آب موردنیاز برای آشامیدن، پخت‌وپز، شست‌وشو و حتی دام‌ها هم از همین آب آشامیدنی خانوارها تامین می‌شود.»

رؤسای شوراها، دهیاران و ساکنان روستاهای دیگر غرب جزیره هم، همین حرف‌ها را می‌زنند. تمام خانواده‌ها در روستاهای غرب جزیره برای تامین آب موردنیاز خود از آب‌انبارهای ساخته‌شده در منازل خود استفاده می‌کنند. ظرفیت هر آب‌انبار بسته به بزرگی و حجم در نظر گرفته‌شده برای آنها بین 4 تا 12مترمکعب است. اما مسئله تنها داشتن یا ساختن آب‌انبار نیست بلکه تمام ‌خانه‌ها برای اینکه بتوانند از آب ذخیره‌شده در آب‌انبار استفاده کنند، مجبور به خرید و راه‌اندازی پمپ‌ آب هستند که هزینه دیگری ‌است روی دست ساکنان این‌منطقه.

خرید آب با پرداخت مالیات

آب خریداری‌شده از آب‌شیرین‌کن و ذخیره‌شده در آب‌انبارها برای آشامیدن، پخت‌وپز، شست‌وشو و حتی استفاده دام‌ها مصرف می‌شود. ساکنان روستاها می‌گویند در پاییز و زمستان مشکل کمتری در تامین آب دارند، اما این موضوع به‌معنی اتصال دائم آب لوله‌کشی روستاها نیست. آنها می‌گویند که علت اصلی مشکل کم‌آبی در تابستان، گرمی هوا و افزایش مصرف خانوارها برای شست‌وشو و نظافت است. در گرمای بالای 40درجه، افراد گاهی مجبور می‌شوند دو یا سه نوبت به حمام بروند و همین موضوع زمینه‌ساز مصرف بیشتر آب است.

طریقه تامین آب از آب‌شیرین‌کن‌ها هم به‌این‌صورت است که ساکنان روستا ابتدا باید کوپن آب را از شرکت آب، برق و تاسیسات قشم که در اختیار بخشداری، سپس در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته، تهیه کنند. این درحالی‌است که در برخی روستاها برای ساده‌ترشدن این روند، کوپن‌ها به‌صورت مستقیم در اختیار راننده‌ها قرار می‌گیرد. دراین‌میان تنها کدملی سرپرستان خانوار است که در دهیاری و مجموعه آب‌شیرین‌کن ثبت می‌شود.

8هزار و 60تومان هزینه هر مترمکعب آب است که روی کوپن‌های زردرنگ شرکت آب، برق و تاسیسات قشم درج شده. بااین‌حال برخی از ساکنان روستاها و دهیاران می‌گویند که مبلغ دریافتی بابت هر کوپن تقریبا 8هزار و 700تومان می‌شود، با احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده از آب مصرفی خانواده‌ها، اما نکته اینجاست که این‌مالیات روی کوپن‌ها درج نشده است. طبق اطلاعات کسب‌شده، مسئولان مربوطه در ابتدای امر حتی دهیاران روستا را هم در جریان این مالیات قرار نداده‌اند.

شهرام داوری، مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در پاسخ به پرسشی درباره علت درج‌نشدن دریافت مبلغ مربوط به مالیات بر ارزش‌افزوده روی کوپن‌های آب در گفت‌وگو با هم‌میهن می‌گوید: «گرفتن مالیات بر ارزش‌افزوده کاملاً قانونی است و ما هم ملزم به اجرای آن هستیم. پیش‌‌بینی‌هایی هم صورت‌گرفته که در آینده گرفتن این‌مالیات روی کوپن‌ها درج شود. البته شنیده شده که در برخی روستاها هزینه‌ای هم ازسوی دهیاری برای پیگیری امور مربوط به تهیه و توزیع کوپن‌های آب از مردم دریافت می‌شود که موضوع اساساً ارتباطی به این شرکت و توزیع آب ندارد.»

چالش جمعیت شناور برای آب
براساس آخرین سرشماری در سال 1395، جمعیت قشم حدود 149هزار نفر است. ماموریت تامین آب و آبرسانی موردنیاز برای روستاها و شهرهای این‌جزیره نیز براساس همین سرشماری برعهده آبفای هرمزگان است. اما بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد که جزیره قشم در فصل‌های مختلف سال، جمعیت متفاوتی را در خود جای می‌دهد. جمعیت شناور و کارگران‌فصلی در جزیره قشم، در فصل‌هایی مانند صید میگو، تولید ماهی‌خشک یا در زمان احداث پروژه‌های عمرانی و پالایشگاهی که در سال‌های جدید رونق گرفته، بسیار متفاوت از آمار مربوط به آخرین سرشماری است.

ازطرف‌دیگر موضوعی که در سال‌های گذشته در حوزه‌هایی خود را به نمایش گذاشته، وجود اتباع‌خارجی مجاز و غیرمجاز و پراکندگی آنها در سطح جزیره است. براساس آمارهای موجود درحال‌حاضر بیش‌از 20هزار نفر از اتباع‌خارجی دارای مجوز در جزیره قشم زندگی می‌کنند. به این تعداد، جمعیت اتباع فاقد مجوز را هم باید اضافه کرد. جمعیت امروز قشم به بیش‌از 180هزار نفر می‌رسد، اما منابع آبی موردنیاز آنها برای کمتر از 150هزارنفر پیش‌بینی شده است. وجود این‌جمعیت بدون در نظر گرفته‌شدن آنها در سرشماری، مشکلاتی را برای سرانه آب پیش‌بینی‌شده در سطح جزیره به‌همراه دارد.

ماهی 2 تا 5/2میلیون تومان پول آب
هزینه هر مترمکعب آب به‌اضافه مالیات بر ارزش‌افزوده، حدود 8700تومان می‌شود. آب‌انبار خانه‌های روستاهای غرب قشم نیز در کمترین حالت، ظرفیت ذخیره‌سازی پنج‌مترمکعب را دارند. این درحالی‌است که این‌میزان آب تنها مصرف یک‌هفته خانوارها را تامین می‌کند. این‌عدد اما تنها مربوط به خانه‌هایی است که یک‌خانوار در آن ساکنند درحالی‌که در بعضی خانه‌های روستایی بیش‌از یک‌خانواده سکونت دارند.

هزینه تردد تانکرهای حمل آب از آب‌شیرین‌کن روستای باسعیدو به روستاها، به طولانی‌بودن مسیر بستگی دارد. این‌هزینه برای روستای باسعیدو که آب‌شیرین‌کن در آن واقع شده، برای هرنوبت حدود 200هزار تومان است. همین هزینه برای روستاهای همجوار مانند مرادی و گوری حدود 450هزار تومان است. برای روستاهایی که فاصله بیشتری دارند مانند دولاب، چاهو غربی و چاهو شرقی این‌هزینه به 600هزار تومان و گاهی به 700هزار تومان هم می‌رسد.

یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که بسیاری از خانواده‌های ساکن در روستاهای غرب جزیره برای تامین آب موردنیاز خود، به‌صورت متوسط ماهیانه مبلغی بین 2 تا 2میلیون و 500‌هزار تومان پرداخت می‌کنند که شامل کرایه حمل تانکرها، هزینه خرید کوپن آب، به‌اضافه مالیات بر ارزش‌افزوده می‌شود.

مردم صبر کنند
عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خردادماه امسال صراحتاً اعلام کرد: «مسئولیت تامین آب، آبرسانی و پرداخت یارانه تولید و توزیع در روستاهای جزیره قشم، برعهده آبفای استان هرمزگان بوده و این‌نهاد به بخشی از وظایف ذاتی خود عمل نکرده است.» براساس شرح‌وظایف اعلام‌شده ازسوی دولت، مسئولیت تامین، توزیع و آبرسانی در منطقه ویژه اقتصادی قشم، با آبفای استان هرمزگان است.

در واکنش به این صحبت‌ها بود که عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: «با وارد مدارشدن چهار آب‌شیرین‌کن جدید، ظرفیتی بالغ بر ۱۷هزار مترمکعب به ظرفیت آبرسانی قشم اضافه می‌شود. جزیره قشم هیچ منبع تامین آب پایداری جز نمک‌زدایی آب دریا ندارد و با وارد مدارشدن این چهار آب‌شیرین‌کن، در آینده نه‌چندان‌دور این‌مشکل حل خواهد شد. تا پایان تابستان و با بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن جدید روستای باسعیدو، شاهد آبرسانی پایدار در 13روستای غرب جزیره خواهیم بود.»

بااین‌حال آنطور که از صحبت‌های مدیرعامل آبفای هرمزگان مشخص است، او هیچ برنامه‌ای برای دوماه پیش‌رو تا پایان تابستان جهت رفع تنش آبی روستاهای غرب جزیره ندارد. حمزه‌پور گفته است: «برنامه موجود برای رفع تنش آبی شدید این روستاها، فقط احداث آب‌شیرین‌کن‌های جدید و تکمیل خطوط انتقال آب در این روستاهاست. بهتر است مردم در مصرف آب، مدیریت بهتری داشته باشند و صبر کنند.»

یارانه 100میلیارد تومانی منطقه آزاد
شهرام داوری، مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم اما می‌گوید که قیمت تمام‌شده تولید آب در شهر قشم به‌دلیل داشتن امکانات زیرساختی و نیروهای متخصص، کمتر از نُرم کشوری و حدود 19هزار تومان است درحالی‌که در نقاط دیگر کشور هر مترمکعب آب ازطریق سیستم‌های شیرین‌کننده 21هزار تومان است: «این درحالی‌است که آب تولیدی در قشم با قیمت 7 تا 8هزار تومان در هر مترمکعب به مردم فروخته می‌شود و بقیه قیمت تمام‌شده آن به‌عنوان یارانه ازسوی سازمان منطقه آزاد قشم، با هدف رفاه حال مردم جزیره پرداخت می‌شود. روزانه در قشم 20هزار مترمکعب آب تولید می‌شود که با احتساب سوبسید 12هزار تومانی آن، درحقیقت سازمان منطقه آزاد قشم روزانه 240میلیون تومان، هرماه بیش‌از 7میلیارد تومان و در هرسال نزدیک 100میلیارد تومان یارانه آب پرداخت می‌کند.»

اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم برای تامین آب روستاها، آنطور که مسئولان این‌سازمان ادعا می‌کنند، فعالیتی رایگان برای رسالت انسانی با هدف خدمت‌رسانی به مردم است. ازطرف‌دیگر امکان خرید آب از سازمان‌های دولتی مانند سازمان منطقه آزاد قشم، توسط وزارت نیرو دچار محدودیت‌هایی است. دراین‌میان تنها ساکنان بخش‌های مختلف جزیره قشم هستند که روزهای متمادی را بدون بهره‌مندی از آب لوله‌کشی سپری می‌کنند؛ تشنگانی در محاصره آب‌های خلیج فارس.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : یک شنبه 15 مرداد 1402
.

پنل پیامکی پیام رسون ویژه فروشگاه های اینترنتی

1402-05-12 15:53:44 19  0  0

یکی از دغدغه‌های اصلی این روزها در خرید اینترنتی ، اعتماد به فروشگاه‌های اینترنتی است چرا که هنوز خیلی از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی قصد سوء استفاده از مشتریان را دارند . در اینجا می‌توان از ضرب المثل معروف تر و خشک پای هم می‌سوزند استفاده کرد .

پس  فروشگاه های اینترنتی و سایت های معتبر باید به دنبال راه حلی باشند که بتوانند اعتماد مشتریان را به خود جلب کند و مشتریان بااطمینان کامل هزینه جنس را پرداخت کنند .

یکی از راه حل های جلب اعتماد فروشگاه‌های اینترنتی برای مشتریان استفاده از پنل پیامکی و ارسال اس‌ ام‌ اس توسط فروشگاه و سایت‌های اینترنتی است .در این مقاله که در سامانه پیامکی پیام رسون به ثبت رسیده است می‌خواهیم برای شما از کاربردهای پنل پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی از جمله ارسال رمز یکبار مصرف ، ارسال کد مرسوله ، پیگیری سفارش ، شناخت بهتر مشتریان با ارسال لینک نظرسنجی ، اجرای استراتژی بازاریابی از طریق معرفی محصول و افزایش ترافیک سایت با ارسال لینک مستقیم بگوییم پس پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 

 

 

ارسال رمز یکبار مصرف؛ مهم‌ترین کاربرد پنل پیامکی فروشگاه اینترنتی :
اولین و مهم‌ترین کاربرد پنل پیامکی برای فروشگاه اینترنتی، فرستادن رمز یکبار مصرف برای مشتریان است. رمز یک‌بار مصرف یا همان otp برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به حساب کاربری افراد استفاده می شود. کاربردهای این نوع رمز عبور برای افزایش امنیت سایت شامل موارد زیر می‌شود:

- تشخیص ربات از انسان
- کاربرد به‌عنوان captcha
- ارسال کد فعالسازی پیامکی و صوتی

- ارسال کد فعالسازی و تایید شماره تلفن


ارسال پیامک OTP از طریق خطوط خدماتی حتی برای افرادی که شماره‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند نیز امکان‌پذیر است ( یا اینکه میتوانید از اپراتور 9000 پیام رسون استفاده کنید ) . اگر صاحب کسب‌وکار اینترنتی هستید، اولین اقدام موثر برای جذب بیشتر استفاده از ارسال رمز otp است. رمز یک‌بار مصرف نیاز به یادآوری رمز عبور پروفایل افراد ندارد و هر مرتبه به‌سرعت و سادگی ارسال می‌شود.

 

 

ارسال پیامک کد رهگیری مرسوله و پیگیری سفارشات : 
ارسال پیامک کد رهگیری سفارشات یک ابزار ساده و بسیار کاربردی برای مدیریت حمل‌ونقل سفارشات از فروشگاه‌های اینترنتی و اطلاع‌رسانی در مورد ارسال سفارشات مشتریان به آن‌ها است. استفاده از پنل اس ام اس برای این کار میتواند به افزایش حس اعتماد در مشتریان کمک می‌کند. همچنین با ارسال کد پیگیری برای مشتریان از حجم تماس‌ها برای دریافت کد پیگیری پستی و پیگیری محصولات خریداری شده، کاسته می‌شود.

در این مسیر اولین چیزی را که باید بدانید اینست که پنل پیامکی چیست و استفاده از آن چگونه باعث می‌شود تا بازاریابی موفقی داشته باشید.

 

 

شناخت بیشتر مشتریان با ارسال لینک نظر سنجی : 

نظرات مشتریان در رشد کسب‌وکارها اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از افرادی که قصد خریداری محصولات و خدمات مختلف را دارند، سعی می‌کنند از نظرات ثبت شده یا رتبه‌هایی که مشتریان برای محصولات گذاشته‌اند، برای تصمیم‌گیری نهایی استفاده کنند. همین موضوع باعث شده تا هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی برای هر صفحه از محصولات خود فرم نظرسنجی مشتریان را آماده کنند. علت اصلی توجه به نظرات مشتریان این است که صاحبان کسب‌وکارها پذیرفته‌اند نظرات مشتریان در تصمیم‌گیری خریداران اهمیت بسیاری دارند.

اولین قدم برای جمع‌آوری حجم زیادی از نظرات مشتریان، پرسش از آنهاست. به همین دلیل آماده کردن فرم نظرسنجی می‌تواند تأثیر قابل توجهی در افزایش تعداد نظرات داشته باشد. هرچه شما در آماده کردن فرم نظرسنجی خلاق‌تر باشید، شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت. به همین دلیل در ادامه راهکارهایی را ذکر می‌کنیم که به شما در ایده‌پروری کمک خواهند کرد.

 

نکاتی مهم در آماده کردن فرم نظرسنجی مشتریان
هنگامی که تصمیم می‌گیرید نظرات مشتریان خود را درباره محصولات خریداری شده بپرسید، باید چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید و پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، صراحت شماست. در واقع شما می‌دانید که چرا این فرم‌ها به مشتریان ارسال می‌شوند و بازخورد آنها در روند بازاریابی شما چه تأثیری دارد. اما یک موضوع مهم را باید در نظر داشته باشید و آن هم جذابیت فرم است. شما باید فرم نظرسنجی مشتریان را به شکلی آماده کنید که افراد با ورود به آن، تشویق شوند که تا آخرین سؤال را پاسخ دهند.

 

نظرسنجی در قالب پیام متنی :
یکی از روش های ارسال لینک نظر سنجی استفاده از ارسال پیامک است که با خرید پنل پیامکی قابل ارسال میباشد . این نوع نظر سنجی در قالب پیامک‌های موبایلی به مشتریان ارسال می‌شوند. چنین روشی برای مشتری و صاحب کسب و کار می‌تواند ساده‌تر و سریع‌تر باشد. (CTA) این پیام، لینکی است که مخاطب را به فرم نظرسنجی مشتریان وارد می‌کند. چنین روشی برای قشر جوان‌تر کاربرد دارد که دلبستگی آنچنانی به ایمیل ندارند.

شما می‌توانید فرم نظرسنجی مشتریان را به شکلی آماده کنید که مد نظر خودتان است. برای مثال رتبه‌دهی برای هر عامل مانند کیفیت محصول، مطابقت محصول با سفارش دریافت شده یا تحویل در زمان مشخص شده، امکان‌پذیر است. این در حالی است که می‌توانید بستری را برای مشتریان آماده کنید که محصولات شما را توصیف کنند.

 

 

 

افزایش ترافیک سایت با لینک مستقیم : 

ایجاد ترافیک یعنی هدایت بازدیدکنندگان به سایتمان. این کار می‌تواند هم به‌صورت آنلاین و هم آفلاین انجام شود. مثلا در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های دیگر افراد را تشویق می‌کنیم تا از سایت ما بازدید کنند. ترافیک همچنین می‌تواند با روش‌های آفلاین ایجاد شود. مثل ارسال اس ام اس تبلیغاتی ، کارت ویزیت و حتی تماس‌های تلفنی که میتواند با استفاده از اپراتورهایی مانند اپراتور 9000 انجام شود و علاقه‌مندان را ترغیب کنیم تا از سایت ما بازدید کنند. بسیاری از بازاریاب‌های اینترنتی تازه‌کار، فکر می‌کنند ایجاد ترافیک کار بسیار سختی است؛ ولی این‌طور نیست. فقط کافی است بودجه مناسبی اختصاص داده شود تا بازدیدکنندگان زیادی به سایت سرازیر شوند. اما اگر میخواهید بودجه شما به صورت مفتی باشد میتوانید از ارزان ترین پنل پیام کوتاه ایران که در سامانه پیامکی پیام رسون قابل ارائه است ، استفاده کنید . 

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله که در سایت سامانه پیامکی پیام رسون به ثبت رسیده به بررسی کاربردهای پنل اس ام اس فروشگاه اینترنتی برای یک کسب‌وکار پرداختیم. مهم‌ترین کاربرد پنل پیامکی برای فروشگاه‌های آنلاین ارسال رمز یک‌بار مصرف یا همان otp است. رمز یک‌بار مصرف به‌همراه سایر کاربردهای ارسال پیامک مثل پیگیری سفارش باعث افزایش حس اعتماد مشتریان می‌شود.

ارسال کد تخفیف، نظرسنجی، معرفی محصول و ارسال لینک مستقیم خرید از مزیت‌های دیگر استفاده از پنل پیامکی برای کسب‌وکار اینترنتی محسوب می‌شوند. کاربردهای ارسال پیامک منجر به افزایش فروش آنلاین و ترغیب بیشتر مشتریان به خرید از یک برند می‌شوند؛ بنابراین از این روش برای تدوین استراتژی‌های جدید بازاریابی استفاده کنید.

اطلاع‌رسانی‌های جدید برای محصول و خدمات و آگاهی از علاقه‌مندی‌های مشتریان از مزیت‌هایی است که با پنل پیامکی از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد. انتخاب متن تبلیغاتی جذاب، مناسب و ترغیب‌کننده باعث افزایش اثربخشی ارسال اس‌ام‌اس می‌شود. برای استفاده از این خدمات به شرکت‌های ارائه‌دهنده پنل پیامکی مراجعه کنید.

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : یک شنبه 15 مرداد 1402
.

موسسه واشنگتن در گزارشی تحلیلی به پیشرفت‌های گسترده فنی در برنامه موشکی ایران پرداخت. این اندیشکده آمریکایی یکی از نشانه‌های این تحول را رونمایی اخیر از نسل چهارم موشک بالستیک سوخت مایع خرمشهر موسوم به «خیبر» می‌داند. از همین رو با به بلوغ رسیدن طرح خرمشهر، ایران به زودی می‌تواند پایگاه‌های هوایی و دریایی استراتژیک ایالات متحده در اقیانوس هند را تهدید کند.
 
در ۲۵ مه‌۲۰۲۳، ژنرال محمدرضا قرایی آشتیانی، وزیر دفاع ایران، در بحبوحه تشدید تنش‌‌‌ها با اسرائیل و غرب در خصوص برنامه هسته‌‌‌ای تهران و صحبت مجدد در مورد حملات پیشگیرانه علیه سایت‌های هسته‌ای کلیدی ایران، از نسل چهارم موشک بالستیک سوخت مایع خرمشهر موسوم به «خیبر» رونمایی کرد. به گزارش موسسه واشنگتن برای خاور نزدیک آشتیانی در مجموعه سازمان صنایع هوافضای حکیمیه در شرق تهران با پس‌‌‌زمینه موشک جدید و مدل بزرگ و مشابه‌سازی شده «قبه الصخره» بیت المقدس سخنرانی کرد. نام خیبر برگرفته از نام یک دژ در صدر اسلام است که در مدینه واقع بود و قبایل یهودی در آن زندگی می‌کردند.

در سال ۶۲۸ پس از میلاد، یهودیان آنجا از لشکریان مسلمان به رهبری امام اول شیعیان «علی بن ابی طالب» شکست خوردند. بنابراین پیام خیبر به اسرائیل پیامی غیرقابل انکار بود.«خرمشهر» پیشرفته‌ترین موشک بالستیک ایران با سوخت مایع است و احتمالا اولین موشک با استفاده از سوخت مایع قابل ذخیره‌سازی است که اولین نسخه آن در رژه نظامی ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد. گمان می‌رود این موشک از نظر فنی مشترکات زیادی با موشک «هواسونگ-۱۰» کره‌شمالی داشته باشد که این موشک هم بر اساس موشک بالستیک زیردریایی و البته بازنشسته روسی R-۲۷ ساخته شده است.

به ادعای این اندیشکده آمریکایی گمان می‌رود ایران در سال ۲۰۰۵ چند موشک «هواسونگ-۱۰» از کره‌شمالی برای اهداف مهندسی معکوس دریافت کرده است. «خرمشهر» همچنین اولین عبور ایران از اسکاد روسیه و سامانه‌‌‌های پیشرانه نسل اسکاد است.

پیشینه و ویژگی‌های فنی خرمشهر
موسسه واشنگتن در تحلیل ۲۵ ژوئیه در این رابطه نوشت، گزارش‌‌‌های بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ حاکی از آن بود که ایران در حال پرتاب آزمایشی خرمشهر بود و این موشک به دلیل طراحی جدید و سامانه رانشی و پتانسیل قابل‌توجه «بُرد - بار»، نگرانی‌های بین‌المللی را برانگیخت.

پیشرانه «اروند» که به نام رودخانه مرزی جنوبی ایران- عراق نام‌گذاری شده است، متشکل از یک موتور اصلی و دو موتور کنترل بردار رانش کوچک‌تر (TVC) است و گفته می‌شود که دارای پیشرانه «هایپرگولیک» است، به این معنی که از سوخت قابل ذخیره‌سازی و اکسید‌کننده‌هایی استفاده می‌کند که بدون نیاز به سیستم جرقه‌زنی پیچیده و مستعد خرابی، خود به خود در تماس با یکدیگر مشتعل می‌شوند.

در حالی که ایران جزئیات بیشتری درباره ترکیب سوخت/ اکسیدکننده منتشر نکرده است، اما رایج‌‌‌ترین اکسیدکننده «تتروکسید دینیتروژن »(N۲O۴) و رایج‌‌‌ترین انواع سوخت عبارت از« دی‌‌‌متیل هیدرازین» نامتقارن (UDMH)، «مونو متیل هیدرازین» (MMH)، «هیدرازین» یا مخلوطی از هیدرازین «دی‌‌‌متیل هیدرازین» نامتقارن است. «هواسونگ ۱۰» کره‌شمالی از ترکیب هایپرگولیک UDMH به عنوان سوخت و از N۲O۴ یا اسید نیتریک دود قرمز (RFNA) به عنوان اکسید‌کننده تا حداکثر برد تخمینی ۴۰۰۰ کیلومتر برای کلاهک‌های معمولی و هسته‌ای استفاده می‌کند. اروند را می‌توان در آینده در یک موشک بالستیک قاره‌‌‌پیما (ICBM) با استفاده از طراحی دو مرحله‌‌‌ای با دو موتور نیروبخش مرحله اول ترکیب کرد. نویسنده موسسه واشنگتن پس از ارائه شرح مفصل و فنی از این دو نوع موشک و قابلیت‌های رزمی آنها و ویژگی‌های پروازی و پیشرانه‌شان می‌افزاید، خرمشهر با حمل انواع کلاهک به نمایش گذاشته شده است. نسخه اصلی ۲۰۱۷ دماغه مخروطی بزرگی داشت و «خرمشهر-۲» در فوریه ۲۰۱۹ با ویژگی‌های به روزتر به نمایش گذاشته شد. نسخه بعدی هفت ماه بعد نمایش داده شد که یک دماغه مخروطی با قطر کاهش‌یافته شبیه به شهاب-۳ داشت. منابع نظامی ایران ادعا می‌کنند که این موشک می‌تواند یک کلاهک خوشه‌‌‌ای و هشتاد نوع مهمات خوشه‌ای از حداقل دو نوع ضد نفر و ضدباند را برای پوشش مناطق هدف وسیع مانند انبارهای نظامی، فرودگاه‌‌‌ها و شهرها حمل کند.

به سوی اروپا و فراتر از آن
خرمشهر تنها موشک بالستیک ایرانی با برد بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر نیست و آخرین نیز نخواهد بود، اما به نظر می‌رسد با توجه به قابلیت حمل «بار به برد»، یکی از همه‌کاره‌ترین و موثرترین موشک‌هاست. با بلوغ طرح خرمشهر، ایران همچنین پتانسیل موشک بالستیک میان‌‌‌برد (IRBM) را نشان می‌دهد که به زودی می‌تواند پایگاه‌‌‌های هوایی و دریایی استراتژیک ایالات متحده در دیگو گارسیا در اقیانوس هند را که در حدود ۳۸۰۰ کیلومتری نزدیک‌ترین خط ساحلی ایران قرار دارد، تهدید کند.

مهم‌تر از آن، فناوری توسعه‌یافته برای خرمشهر ممکن است نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی به سوی توسعه یک موشک قاره‌پیما (ICBM) باشد. صنعت موشکی ایران باید به راحتی قادر باشد برد خرمشهر را تا این فاصله‌ها گسترش دهد، اگر قبلا این کار را نکرده باشد. علاوه بر این، این احتمال که ایران ممکن است با درخواست کمک فنی از کره‌شمالی یا حتی روسیه در زمان صرفه‌جویی کند، نباید نادیده گرفته شود. به ادعای موسسه واشنگتن تهران، خرمشهر را به عنوان یک تهدید مستقیم برای ناتو و اروپا- ظاهرا شامل سایت‌‌‌های دفاع موشکی عملیاتی Aegis Ashore در رومانی و لهستان، که عمدتا برای دفاع در برابر تهدید موشک‌‌‌های بالستیک ایران ساخته شده‌‌‌اند- در نظر گرفته است. دولت جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۷ با پیش‌بینی چنین تهدیدهایی از سوی ایران، استقرار سامانه دفاع موشکی «میان راه» زمینی را در اروپا پیشنهاد کرد. روسیه و ایران با استقرار «سیستم دفاع موشکی روش تطبیق مرحله‌‌‌ای» که برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۰۹ اعلام شد، در ماه مه ۲۰۱۶ عملیاتی شد و شامل ایستگاه رادار دوربرد پیشرو Kurecik TPY-۲ در جنوب شرقی ترکیه و یک فرماندهی بود، مخالفت کردند. مرکز کنترل، مدیریت نبرد و ارتباطات (C۲BMC) در پایگاه هوایی رامشتاین، آلمان، متمرکز بود.فاصله رامشتاین تا پایگاه اصلی موشک‌‌‌های بالستیک سپاه در نزدیکی تبریز ۳۳۰۰ کیلومتر است، در حالی که سایت رومانیایی در «دوسلو  (Deveselu)‌» در ۱۸۴۰ کیلومتری پایگاه تبریز قرار دارد.

سایت لهستانی در ردزیکوو که به زودی به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد در ۲۸۶۰ کیلومتری پایگاه تبریز قرار دارد. دفاع در این فواصل به نیروهای غربی این امکان را می‌دهد که موشک‌های بالستیک میان برد ایران (MRBM) مانند قدر، سجیل و خرمشهر را قبل از رسیدن به اهداف خود در شرق و جنوب اروپا رهگیری کنند. سیستم دفاع موشکی Aegis Ashore برای محافظت از متحدان اروپایی ناتو و نیروهای مستقر ایالات متحده در اروپا در برابر تهدیدهای موشکی بالستیک با شناسایی، ردیابی، درگیری و انهدام موشک‌های بالستیک قبل از ورود مجدد به جو طراحی شده است، و با هماهنگی با ناوشکن‌های تهاجمی Aegis، مانند آنچه در حال حاضر در منطقه مستقر شده کار می‌کند.

سرلشکر امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که محدودیت برد ۲۰۰۰ کیلومتری خودخواسته - بردی که برای رسیدن به اسرائیل از هر نقطه ایران کافی تلقی می‌شود - به احترام کشورهای اروپایی تعیین شده است، اما در صورت تغییر رفتار آنها می‌تواند حذف شود. ایران به سرمایه‌گذاری هنگفت در برنامه‌های موشکی خود ادامه می‌دهد و مطمئن است که می‌تواند از بازدارندگی خود محافظت کرده و توانایی‌های تهاجمی خود را تقویت کند. خرمشهر بادوام‌‌‌ترین گزینه ایران برای اسکان و تحویل کلاهک هسته‌‌‌ای در بردهای کوچک تا متوسط - بسته به وزن کلاهک - است (البته «اگر» و «زمانی» که تصمیم به استفاده از مواد شکافت‌‌‌پذیر موجود خود داشته باشد). مقامات دفاعی ایران و فرماندهان سپاه ادعا می‌کنند که این موشک از دقت بسیار بالایی برخوردار است.



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : یک شنبه 8 مرداد 1402
.

آشنایی با پیامک گروهی با پیام رسون

1402-04-29 20:39:51 29  0  0

تبلیغات یکی از مهم‌ترین اصول جذب مشتری برای هر کسب‌وکاری است که هدف آن  توسعه فعالیت و تجارت میباشد . اما هزینه بالای تبلیغات موضوع مهمی است که تأمین آن برای کسب‌وکارهای کوچک یا نوپا کمی دشوار است. در این مواقع همه به دنبال بهترین روش تبلیغ همگانی با هزینه کمتر هستند تا تجارت خود را به‌درستی معرفی کنند و در جذب مشتری موفق شوند.

یکی از پرطرف‌دارترین و ارزان‌ترین روش‌های تبلیغات استفاده از ارسال پیامک یا همان ارسال  اس ام اس تبلیغاتی انبوه است. اگر شما به دنبال یک تبلیغات به‌صرفه و بازاریابی هستید تا در کمترین زمان نتیجه آن را در رونق کار خود ببینید .

 پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید چراکه میخواهیم شما را با ارسال پیامک گروهی که یکی از ارزان ترین روش های تبلیغات محسوب میشود آشنا کنیم .

 

 

 

آشنایی با چگونگی عملکرد پیامک گروهی و دلیل محبوبیت آن: 
حتماً بارها برای شما پیامک‌ تبلیغاتی متعددی ارسال‌شده است که بعد از خواندن آن‌ها از وجود کسب‌وکارهای خدماتی یا تخفیف‌های قابل‌توجه برندهای محبوبتان مطلع شده‌اید.  تبلیغات پیامکی یا اطلاع‌رسانی با استفاده از پنل پیامکی به‌صورت گروهی برای عده بی‌شماری در یک محدوده جغرافیایی مشخص یا حتی بدون محدودیت فرستاده می‌شود.

دلیل محبوبیت استفاده از پنل پیامکی ،  تأثیر شگرفی است که بعد از یکبار ارسال در جذب مخاطب و مشتری دیده می‌شود. در حقیقت یکی از ساده‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که با استفاده از آن طیف گسترده‌ای از جامعه را مورد هدف قرار داده و به معرفی خدمات خود می‌پردازند. استفاده از اینترنت و سیم‌کارت با برنامه‌های موبایل از شناخته‌شده‌ترین نحوه ارسال پیامک گروهی به شمار می‌روند که در بخش‌های بعدی شیوه عملکرد آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

 

ارسال پیامک گروهی از طریق اینترنت : 
ارسال پیامک از طریق اینترنت یکی از روش‌های پرکاربرد است که مورداستفاده اغلب کسب‌وکارها قرار می‌گیرد. در روش اینترنتی هم مانند ارسال پیامک از طریق تلفن همراه به یک شماره اختصاصی و یک نرم‌افزار تحت وب نیاز دارید. اما برای دریافت شماره نیازی به مراجعه به مخابرات و خرید سیم‌کارت نیست. این شماره‌ها به‌صورت مجازی توسط سامانه‌های پیامکی از جمله نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز به فروش می‌روند. در روش‌های اینترنتی  فقط به یک فایل اکسل که حاوی بانک شماره‌های موبایل است نیاز خواهید داشت.

بعد از ورود اطلاعات لازم به نرم‌افزار یا پنل پیامک، می‌توانید متن پیامک را برای محله، منطقه و افراد موردنظرتان ارسال کنید. گاهی اوقات هدف از ارسال پیامک، اطلاع‌رسانی به افرادی است که با مجموعه و خدمات شما آشنا هستند و می‌خواهید آن‌ها را در جریان اتفاق‌های جدید یا تخفیف‌های گوناگون قرار دهید. در این مواقع استفاده ازخطوط خدماتی به شما کمک می‌کند.چراکه با استفاده از خطوط خدماتی میتوانید ارسال پیامک به بلک لیست  ، نیز داشته باشید  . 

 

 

 

ارسال پیامک انبوه با استفاده از سیم‌کارت: 
در روش ارسال پیامک با اینترنت و پنل‌ پیامک اینترنتی، به دلیل اینکه افراد بسیاری پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند، ممکن است دچار مشکلاتی مانند عدم ارسال پیام شوید. برای پیشگیری از عدم ارسال پیام در پنل‌های اینترنتی،ارسال پیامک با سیم کارت  یک روش جایگزین مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از سیم‌کارت شخصی خود اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی کنید؛ همان‌طور که بارها تبلیغات گوناگونی از طریق خط‌های شخصی برای خودتان فرستاده شده است.

اما ارسال پیامک تبلیغاتی با سیم‌کارت و شماره شخصی به همین سادگی نیست. به یاد داشته باشید که بعد از ارسال چندین پیامک تبلیغاتی، سیم‌کارت شما از طرف اداره مخابرات سوزانده می‌شود. برای اینکه بتوانید هم‌زمان با گوشی خود اقدام به ارسال پیامک کنید و نگران سوختن شماره شخصی خود نباشید، باید از یک پنل پیامکی روی گوشی تلفن همراهتان استفاده کنید. فقط در این صورت است که دچار محدودیت‌های مخابراتی نشده و بدون هیچ مانعی می‌توانید روزانه تعداد بسیاری پیامک ارسال کنید.

 

 

مزایا و معایب ارسال پیامک به‌صورت گروهی چیست؟
تا این قسمت  سامانه پیامک شیراز درباره نحوه ارسال پیامک گروهی با استفاده از دو روش اینترنت و سیم‌کارت توضیح داده است . حال برای درک بهتر این روش‌ها بهتر است با مزایا و معایب ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه  آشنا شوید.

 

 

آشنایی با مزایای ارسال پیامک گروهی:
هزینه مناسب و اقتصادی ارسال پیامک‌های انبوه به‌عنوان تبلیغات یکی از مهم‌ترین دلایلی است که به‌صورت روزانه صاحبان مشاغل را به سمت استفاده از آن سوق می‌دهد. اما مزایای استفاده از ارسال پیامک گروهی فقط به کمترین تعرفه پیامک ختم نمی‌شود.

افراد بسیاری در کشورمان هستند که دریافت اطلاعات از طریق پیامک برای آن‌ها ملموس‌تر از روش‌های اینترنتی بوده و بهترین روش  تبلیغ برای اطلاع‌رسانی به این دسته از افراد ارسال پیامک است. این افراد به‌راحتی از طریق تلفن همراه خواننده پیام شما خواهند بود و در برخی مواقع هم واکنش‌های مناسبی نشان خواهند داد.

سادگی کار با پنل پیامکی و سامانه پیامکی هم یکی دیگر از مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به شمار می‌رود. در این روش نیاز به‌صرف زمان طولانی و پیچیده‌ای برای تبلیغات و ارسال پیام کوتاه  نخواهید داشت.

 

 

آشنایی با معایب ارسال پیامک انبوه : 
شاید به جرات بتوان گفت که معایب استفاده از ارسال پیام‌های تبلیغاتی گروهی نسبت به مزایای آن ناچیز و کم‌رنگ هستند. اما بااین‌حال بازهم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد. محدودیت ارسال پیام در ۷۰ کاراکتر و عدم توانایی در ارسال صدا و تصویر از بزرگ‌ترین معایبی است که در این روش تبلیغات وجود دارد.

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله سعی کردیم شما را با ارسال پیامک گروهی آشنا کنیم . شما میتوانید برای جذب مشتریان بیشتر به سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و از روش های جذب مشتری اطلاعات بیشتری را کسب کنید .

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : یک شنبه 8 مرداد 1402
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی