.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

اول این هفته بود که شرکت هوآوی اعلام کرد، با صرف هزینه ۲۰۰ میلیون یورو یک کارخانه تولید تجهیزات مخابراتی در فرانسه راه‌اندازی خواهد کرد و این  سرمایه‌گذاری را با وجود مشکلات اخیر خود با دولت فرانسه انجام خواهد داد. از جمله مشکلات هواووی با فرانسه را می‌توان  ارتباطات تجاری هوآوی با این کشور در زمینه اینترنت نسل ۵ موبایل بیان کرد.

بر اساس گزارش «رویترز» این کارخانه ُظرفیت این را دارد که 300 شغل جدید ایجاد کند و در آینده نزدیک و با گسترش کارخانه تعداد این شغل‌ها به 500 عدد نیز افزایش پیدا خواهد کرد. محصولات این کارخانه به منظور فروش در بازارهای اروپایی تولید می‌شوند. طرح احداث این کارخانه از ابتدای سال جاری میلادی در دست اقدام بوده و حال وارد فاز اجرایی شده است.

 

احداث این کارخانه شروع روندی جدید از سیاست کاری هوآوی است که در آن سعی شده از نگرانی‌های امنیتی شرکای تجاری این شرکت کاسته شود. وجود کارخانه در خاک فرانسه می‌تواند هوآوی و فرانسه را به میزان قابل توجهی در سود حاصل از فروش این تجهیزات شریک کرده و امکان نظارت مستمر هر دو طرف بر تولیدات این کارخانه را مهیا کند.

 

هوآوی به پشتوانه توان مالی بالای خود امکان سرمایه‌گذاری‌های این‌چنین را دارد. این شرکت قبل از احداث این کارخانه نیز سرمایه‌گذاری هنگفتی در بخش تحقیق و توسعه انجام داده بود که بخش بزرگی از آن فقط در اروپا هزینه شده است. این شرکت یکی از پنج شرکت برتر با بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه میان شرکت‌های فعال در اروپا است.

 

همچنین هوآوی یکی از کارفرمایان برتر اروپا نیز در سال‌های گذشته بوده است. این شرکت در سال گذشته یکی از بهترین‌ها در زمینه ایجاد محیط کاری مناسب و میزان رضایت کلی کارمندان در قاره اروپا بوده است.

 

به نظر می‌رسد، هوآوی در مسیر پیشرفت خود و برای غلبه بر مشکلات دست به انجام هر اقدام ممکن خواهد زد و با تمام توان در جهت پیروزی بر مشکلات حرکت خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : یک شنبه 30 آذر 1399
.

یک موشک سایوز ۳۶ ماهواره اینترنتی متعلق به شرکت انگلیسی «وان وب» را به مدار زمین برد. به این ترتیب،  این شرکت پس از نجات از ورشکستگی، پروژه اینترنت ماهواره ای خود را دوباره راه اندازی کرد.

 

موشک سایوز حامل این ماهواره ها از «کازمودروم وستوچنی» واقع در شرق روسیه و نزدیک مرز چین به فضا پرتاب شد. هرکدام از این ماهواره ها به اندازه یک ماشین لباسشویی بودند و حدود ۴ ساعت طول کشید تا در فضا رها شوند.

 

وان وب در توئیت خود اعلام کرد: ماموریت موفقیت آمیز بود. ما سیگنال های هر ۳۶ ماهواره را دریافت کردیم.

 

این عملیات ،یعنی چهارمین پرتاب وان وب برای دستیابی به هدف این شرکت جهت دسترسی آسان‌تر  افراد به اینترنت است.

 

این شرکت انگلیسی تاکنون ۱۱۰ ماهواره در مدار زمین قرار داده است. وان وب تصمیم دارد ناوگانی از ماهواره های کوچک را در مدار زمین قرار دهد تا اینترنت را برای شهروندان فراهم کند. 

 

البته برای ایجاد چنین شبکه ای به حدود ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه نیاز است تا ۶۵۰ ماهواره برنامه ریزی شده به فضا ارسال و زیربنای مورد نیاز نیز روی زمین احداث شود.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : شنبه 29 آذر 1399
.

گوگل ویژگی جدیدی معرفی کرده است که به کمک آن می‌توان تبلیغات الکل و قمار را مسدود کرد.

   

گوگل برای آن دسته از کاربران که می‌خواهند تبلیغات قمار و الکل را بر حسب صلاحدید خود محدود کنند، ویژگی جدیدی معرفی کرده است این گزینه قطعا برای کاربرانی که به این موارد حساس هستند بسیار کارآمد است.

 

گوگل قبلا این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است که بتوانند یک سری تبلیغات مشخص را مخفی کنند؛ اما آن ویژگی یک دسته‌بندی خاص را شامل می‌شود.  محدودیت قبلی بر اساس سن و قانون کشورهای مختلف روی دسته‌های گوناگون ایجاد می‌شود؛ اما اکنون کاربران می‌توانند این محدودیت‌ها را شخصی‌سازی کنند.

 

تنظیمات جدیدی که گوگل در نظر گرفته است به‌صورت مستقل عمل می‌کنند. در واقع می‌توانید تنظیمات مشاهده تبلیغات الکل و قمار را به هر صورتی که می‌خواهید محدود کنید. به عنوان مثال، شاید مشکلی با قمار ندارید اما نمی‌خواهید تبلیغات الکل را مشاهده کنید. این ویژگی‌ تبلیغات الکل و قمار را از بین نمی‌برد؛ اما تعداد آن‌ها را برحسب سلیقه‌ی کاربر کاهش می‌دهد.

 

این ویژگی جدید در آمریکا و روی سرویس یوتیوب فعال شده است و برای فعال کردن این محدودیت‌ها می‌توانید به صفحه تنظیمات تبلیغات مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : چهار شنبه 26 آذر 1399
.

وفاداری مشتری و فروشنده با استفاده از پیام کوتاه

18 آذر 1399 24  0  0

گاهی اوقات فقط رضایت مشتری از خرید کافی نیست بلکه مهم تر از رضایت، وفاداری مشتری است. بدین معنا که مشتری بدون هیچ اجبار و تشویقی، خود مایل باشد از خدمات جدید استفاده کند و این حس وفاداری مشتری را بیان می‌کند که تنها در صورتی امکان پذیر است که هم مشتری و هم فروشنده از یک خدمات هر کدام سود خود را  ببرند.

یکی از راه‌های وفادار کردن مشتری، ارسال پیامک تبلیغاتی نسبت به کالا و خدمات است.

 

برای نمونه در یک آژانس هواپیمایی، مشتریان وفادار بسیاری هستند که علاوه بر حضور خود، اطرافیان و دوستان را نیز به پر کردن تورها تشویق می‌کنند. در واقع یک مشتری وفادار خود حکم یک تبلیغ کننده را دارد. حال در پشت این مشتری وفادار یک ارائه خدمات مطلوب، رقابت قیمتی و تبلیغات هستند که موثر می‌شود. آژانس های هواپیمایی و مسافرتی بسیاری هستند که با استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی تمام جزئیات سفر اعم از چارتر، پرواز به کشورها و شهرهای مختلف با قیمتی پایین تر، قیمت هتل ها، ساعات پرواز، تورهای شگفت انگیز و... را به مشتریان خود ارسال می‌کنند. این همان رابطه مستقیم وفاداری مشتری و فروشنده است که فروشنده ( آژانس ها) با ارسال پیامک تبلیغاتی با هزینه ارسال بسیار پایین، قشر زیادی از افراد جامعه را ( بدون نیاز به حضور) مطلع می‌سازد.

به همین خاطر است که خیلی از آژانس های هواپیمایی و مسافرتی به سامانه ارسال پیام کوتاه روی آورده اند،. که هم باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود و هم آرامش خاطر همکاران خود را به همراه دارد.

همچنین وقتی بحث مسافرت در پیش باشد، تغییرات در آخرین لحظه یک امر طبیعی و عادی است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. تا قبل از اینکه آژانس ها به سامانه پیام کوتاه روی بیاورند این امر ( تغییرات در آخرین لحظه) باعث باخت یک آژانس بود. اما با استفاده از سامانه پیام کوتاه نه تنها این امر به یک فرصت جدید تجاری تبدیل شده بلکه از ضرر و زیان هنگفتی که خیلی از مواقع هواپیما ها باید با چندین صندلی خالی به پرواز  خود ادامه می‌دادند هم جلوگیری شده.

از دیگر فواید سامانه پیام کوتاه برای آژانس ها این است که آژانس های مسافرتی می‌توانند با بالا بردن آگاهی مردم از جذاب ترین مقاصد و دیدنی ترین جاهای شهرها و کشورها نیز استفاده کنند و علاوه بر جذب مشتری، باعث می‌شوند که خیلی از جاهای گمنام هم شناخته شوند.

حال به منظور استفاده آژانس ها از بازار یابی پیامکی، شرکت اهورا اطلس فارس تصمیم دارد با ارائه خدمات ارسال اس ام اس تبلیغاتی با تخفیف 50 درصدی برای آژانس ها این فرصت جذب مشتری را به آنها بدهد و برای محقق شدن رویا ها به آنها کمک شایانی کند. 

جهت سفارش پنل پیامکی خود از نمایندگی پیامک شیراز اینجا را کلیک کنید.

شماره های تماس :

02128423301

09172172039



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 24 آذر 1399
.

برخی مدیران مدارس در آمریکا با خرید ابزار جاسوسی و هک مورد استفاده اف بی آی به منظور نفوذ به گوشی های تلفن همراه مجرمان از آنها جاسوسی می کنند.

 

بر طبق گزارشات  تعداد قابل توجهی از مدارس در ایالت های مختلف آمریکا ابزار هکری و جاسوسی سایبری پلیس فدرال آمریکا را خریداری می کنند تا بتوانند گوشی های دانش آموزان را هک کنند.

 

ابزار هکری اف بی آی به مدیران مدارس امکان می دهد تا حتی عکس ها و پیام های پاک شده از گوشی های دانش آموزان را مشاهده کنند. این کار اگر چه به بهانه حفاظت از دانش آموزان و کمک به آنها صورت می گیرد اما موجب نقض حریم شخصی و امنیت آنها شده و دسترسی مدیران مدارس به تمامی اطلاعات موجود در گوشی های دانش آموزان را ممکن می کند.

 

از جمله ابزار هکری که مورد استفاده مدیران مدارس در امریکا قرار می گیرد می توان به ابزار تولید شده توسط شرکت صهیونیستی ( سلبریت) اشاره کرد که همکاری های گسترده ای با نیروهای پلیس محلی و فدرال آمریکا دارد. این ابزار نفوذ به انواع گوشی های هوشمند و استخراج داده از آنها را ممکن می کند.

 

نکته قابل توجه  دیگر گرانی این ابزار است. برخی مدیران مدارس برای خرید این ابزار تا ۱۲ هزار دلار هزینه کرده اند و این نگرانی وجود دارد که نشت ابزار یاد شده به خارج از اف بی آی در نهایت موجب شود که آنها به دست افراد خلاف کار و خود مجرمان هم بیفتد.

 

اف بی آی تنها در صورت دریافت حکم قضایی مجاز به استفاده از ابزار یادشده است. اما مدیران مدارس بدون اینکه هیچ گونه مجوز قضایی دریافت کرده باشند از گوشی های دانش آموزان جاسوسی می کنند. از همین رو نگرانی در مورد تبعات این اقدامات روز به روز در حال افزایش است.



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : یک شنبه 23 آذر 1399
.

انگلیسی ها توانسته اند گوشواره ای تولید کنند که با اتصال به لاله گوش و ارسال امواج رادیویی میزان قند خون افراد را اندازه می‌گیرد.

معمولا افراد مبتلا به دیابت نوع اول با سوراخ کردن نوک انگشت میزان قند خون خود را اندازه می‌گیرند که این روش درد آور است.

اما این فناوری جدید کار را برای افراد مبتلا به قند خون، راحت تر کرده است.

این فناوری توسط دانشجو 22 ساله در دانشگاه هادرزفیلد تولید شده که ردش کار با آن بدین صورت است که امواج رادیویی بی خطر را به درون بافت های بدن ارسال می‌کند و از این طریق میزان قند خون خود را اندازه می‌گیرند.

یک اپلیکیشن تلفن همراه نیز به همراه این گوشواره عرضه می‌شود که میزان قند خون را نشان می‌دهد. همچنین برای شارژ این گوشواره از باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌شود. 



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 20 آذر 1399
.

  اتفاقی مشابه در گوشی گلگسی اس 21  و آیفون 12 که هر دو در جعبه خود شارژر نداشتند.

گوشی‌های گلکسی S21 به‌تازگی تاییدیه‌ی آژانس مخابراتی برزیل (ANATEL) را دریافت کردند که با توجه به آن، باید بگوییم این محصولات هنگام عرضه از شارژر درون جعبه بهره نمی‌برند.

در سال ۲۰۲۰، گوشی‌های زیادی وارد بازار شدند که درون جعبه‌ی همه‌ی آن‌ها یک شارژر نیز وجود داشت. اما از زمانی که سری آیفون ۱۲ وارد بازار شد و بدون شارژر و حتی هندزفری بود، تعجب همگان را به خود بر انگیخت و علت این امر، ترتیب اندازه‌ی جعبه بود  که  برای تاثیرات مخرب زیست محیطی، شرکت اپل چنین اقدامی را کرده.

در ابتدا شرکت‌های زیادی از جمله شیائومی و البته خود سامسونگ اپل را به خاطر این اقدام مورد تمسخر قرار داده و در تبلیغات گوشی‌های خود به این نکته نیز اشاره داشتند که در جعبه‌ی گوشی‌های ما شارژر نیز وجود دارد. اما به نظر می‌رسید قبل از اینکه تاثیرات زیست محیطی کاهش پیدا کند، آمار فروش هدفون‌های اپل افزایش پیدا کرد. از طرفی دیگر قیمت گوشی‌های این شرکت نیز با وجود عدم بهره‌مندی از دو لوازم جانبی گران‌قیمت کاهشی نداشت. بنابراین اقدامی که اپل انجام داد در واقع سود بسیار زیادی را برای شرکت در پی داشت. به همین خاطر به نظر می‌رسد سامسونگ نیز قصد دارد همین نقشه را پیاده کند و پرچم‌داران آینده‌ی خود را بدون شارژر راهی بازار کند. این خبری بوده که با توجه به لیست گواهی آژانس مخابراتی برزیل (ANATEL) منتشر شده. شرکتی که سه گوشی گلکسی S21 و دو مدل پلاس و اولترا با شماره مدل‌‌های SM-G996B/DS ،SM-G991B/DS و SM-G998B/DS موفق به اخذ گواهی از آن شدند.

اما امروزه تقریبا کمتر کسی است که نداند این شرکت ها برای سود بیشتر خود این کار را کرده اند  و توجه کمتری  به حفظ محیط زیست داشته اند.

بسیار عجیب خواهد بود اگر سامسونگ سری گلکسی S21 را بدون شارژر درون جعبه راهی بازار کند، چرا که تقریبا یک ماه پیش بود که به همین خاطر اپل را مورد تمسخر خود قرار داد. مثلا وقتی اپل در سال ۲۰۱۷ جک هدفون را از گوشی‌های خود حذف کرد، سامسونگ در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت این کار را انجام دهد. هرچند در آن زمان نیز اپل حسابی به سوژه‌ی تمسخرهای سامسونگ تبدیل شده بود، اما باز هم بین این دو اتفاق دو سال زمان بود

آژانس حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برزیل اما اخیرا به اپل اعلام کرد باید سیاست خود را مبنی بر حذف شارژر و هندزفری از درون جعبه تغییر دهد. فرانسه هم که مدت‌ زمان زیادی است قانون مشابهی دارد و تمام گوشی‌های ارسالی به این کشور باید درون جعبه‌ی خود یک هدفون نیز داشته باشند.

با این حال باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد. امیدواریم همینطور که شرکت‌ها یک سری موارد منفی را صرفا برای دریافت سود بیشتر از یکدیگر یاد می‌گیرند، کشورهای بیشتری هم سیاست برزیل یا فرانسه را در پیش گرفته تا کاربران بیشتری بتوانند به هندزفری و شارژر درون جعبه دسترسی داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : سه شنبه 18 آذر 1399
.
دراواخر سال 2019 دو نفر از شرکت گوگل اخراج شدند که دلایل اخراج آنها به شرح زیر است :یکی از آنها به دلیل دسترسی به تقویم سایر کارمندان بوده است و اخراج دیگری که یک مسئول امنیت شبکه در گوگل بوده، به دلیل طراحی یک نوتیفیکیشن در وب سایت مبنی بر امکان شرکت کارگران در فعالیت های اعتراضی بوده است. 
پس از اخراج، این دو نفر قصد به شکایت از شرکت گوگل به شورای ملی کار این کشور شدند. 
شورای ملی روابط کار آمریکا اطلاعاتی را در رابطه با جاسوسی گوگل از کارگرانی که در  حال سازماندهی اعتراضات کارگری بر علیه گوگل بودند نیز منتشر کرد. 
 
آیا قوانین گوگل عجیب و غیر منطقی هستند؟ 
علت اخراج این دو کارگر از سوی گوگل قوانین اخیر این شرکت اعلام شده است چرا که گوگل در سال پیش اعلام کرد دسترسی به تقویم‌های دیگر کارکنان این شرکت ممنوع بوده و دسترسی به تقویم‌ها در انحصار ۱۰۰ کارمند عالی رتبه این شرکت قرار دارد. اما کارگری که به دلیل طراحی نوتیفیکیشن اخراج شده بود اعلام کرده است که من حق دارم به همکاران خود آگاهی بدهم و درباره مسائل کاری با آن‌ها صحبت کنم؛ اما اخراج شدن من از محل کارم اتفاقی بسیار غیر منتقی است و سازمان کار آمریکا می‌تواند به گوگل دستور بازگشت من به محل کارم را بدهد.
بر اساس اعلام یکی از منابع خبری نیز در صورتی که پرونده این شکایت به دادگاه ارجاع داده شود و گوگل در آن به جاسوسی و نقض حقوق کارمندانش متهم شود، هر دو کارگر باید به محل کار خود بازگشته و گوگل به پرداخت غرامت به این کارکنان محکوم خواهد شد
 


:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : یک شنبه 16 آذر 1399
.

سامانه پیام کوتاه پیام رسون مفتخر است که در بلک فرایدی یا جمعه سیاه تمامی پنل های کاربری سامانه پیامک و نمایندگی پیامک خود را با تخفیف ۱۰۰ درصدی به کاربران ارائه دهد.
کاربران پیام رسون نیز در جمعه سیاه می توانند از تخفیف ۳۰ درصدی در خرید شارژ بهره مند شوند.
همچنین کاربران نمایندگی پنل اس ام اس پیام رسون نیز از تخفیف ۵۰ درصدی خرید شارژ بهره‌مند خواهند شد.
در این طرح کمترین میزان خرید شارژ یک میلیون تومان و بیشترین میزان خرید ۱۰ میلیون تومان می باشد.
نمایندگی های جدید می‌توانند تعداد ۵۰ خط رایگان رنجی از سر شماره ۵۰۰۰۴ سفارش داده و همچنین کاربران جدید علاوه بر یک خط رایگان از سرشماره ۵۰۰۰۴ مبلغ پنل خریداری شده به علاوه ۱۰ درصد شارژ بیشتر بهره مند شوند.
پنل پیام کوتاه پیام رسون با بیش از ۱۱ سال سابقه در زمینه تبلیغات و ارائه سامانه ارسال بالک پیام کوتاه کمترین تعرفه ارسال پیام کوتاه را در ایران برای تمامی کاربران خود در نظر گرفته است بدین ترتیب که تعرفه تمامی پنل های کاربری سامانه پیامک بر روی ۱۰۰ ریال ثابت و تعرفه پنل نمایندگی بر روی ۹۵ ریال ثابت قرار خواهد گرفت.
این تخفیف به صورت قراردادی و سالانه بسته خواهد شد.
سامانه پیام کوتاه پیام رسون سورس سامانه پیامک را به صورت رایگان تحت اختیار شرکت های بزرگ و کوچک قرار می دهد. قرارداد سورس سامانه پیام کوتاه به صورت سالانه و همچنین به این شیوه است که سورس بر روی سرورهای پیام رسون قرار خواهد گرفت و منوط بر این است که خرید پیامک از شرکت صورت بگیرد.
در صورت تمایل به خرید سورس سامانه پیام کوتاه و نصب آن بر روی سرور های خود مبلغ ۱۵ میلیون تومان به صورت ثابت و نصب آپدیت های جدید بدون درج هزینه در نظر گرفته شده در این حالت امکان قرارداد مستقیم با اپراتورهای ارائه‌دهنده پیام کوتاه وجود دارد.
سامانه پیام کوتاه پیام رسون پیشرفته ترین و ارزانترین سامانه پیامکی ایران افتخار همراهی یازده ساله با شما بزرگواران را داراست .
گروه ما هیچ ادعایی در کامل بودن ندارد اما مدعی است که با همراهی شما عزیزان و پیشنهادتان کاملترین و جامع ترین مجموعه در زمینه تبلیغات خواهد بود.
جهت سفارش پنل اس ام اس از اینجا اقدام نمایید.
شماره های تماس:
02128423301

09172172039



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 10 آذر 1399
.

برخی کارشناسان اروپایی معتقدند که غول‌های آی تی در آمریکا با دریافت اطلاعات هر کاربر از طریق ابزار متفاوت مانند جستجوگر، گوشی، اپلیکیشن‌های مختلف و غیره و سپس تلفیق این داده‌ها به اهداف خود می‌رسند. این رویه را می‌توان مصداق یک رویه غیرقانونی و غیررقابتی دانست و اثبات جزئیات آن می‌تواند پای شرکت‌های فناوری آمریکایی را به دادگاه‌های متعددی در کشورهای اروپایی باز کند.
به عنوان مثال، می‌توان حدس زد شرکتی مانند فیس‌بوک که برنامه‌های ثالث متعددی را در شبکه اجتماعی خود فعال کرده از طریق همین برنامه‌ها داده‌های ترکیبی متنوعی را از کاربران خود در اروپا و دیگر نقاط جهان جمع‌آوری کند. همچنین فیس‌بوک که مالک برنامه‌های پرطرفدار دیگری مانند اینستاگرام و واتس اپ هم هست داده‌های همه این برنامه‌ها را با یکدیگر تلفیق می‌کند تا تصویری که از هر کاربر دارد را تکمیل کند. کارشناسان معتقدند مقامات اروپایی در آینده برای کشف الگوریتم‌های به اشتراک گذاری داده‌های کاربران از طریق این برنامه‌ها بیشتر تلاش خواهند کرد.
ساده‌ترین جنبه استفاده از این کوه اطلاعات استفاده تبلیغاتی است. شرکت‌های فناوری آمریکایی معمولاً داده‌های جمع‌آوری شده از کاربران اروپایی و دیگر کاربران را به شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشند و آنها نیز با شناختی که از تک تک مشتریانشان به دست می‌آورند برای هر یک از آنها تبلیغات هدفمند و متناسب با ذائقه و سلیقه شأن به نمایش می‌گذارند. گوگل و فیس‌بوک با تکیه بر همین روش بخش اعظم دارایی دیجیتال دنیا و درآمدهای ناشی از آن را نیز در اختیار گرفته‌اند.
شرکت آمازون نیز که بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک دنیا در خارج از چین است از برتری خود در بازار و اطلاعات انحصاری که از صدها میلیون مشتری در سراسر جهان در اختیار دارد، برای کنار زدن رقبای کوچک‌تر و ناتوان‌تر اروپایی استفاده می‌کند. آمازون برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران هم از شبکه اختصاصی خود بهره می‌گیرد و هم محصولات خود را از طریق این شبکه به فروش می‌رساند و بدین شیوه رقابت با خود را برای دیگر رقبا در اروپا و سایر نقاط جهان دشوارتر و دشوارتر می‌کند. سوابق تاریخی در این زمینه نشان می‌دهد که شرکت‌های حمل و نقل راه اهن نیز در قرن نوزدهم در آمریکا همین رویه را داشتند و تلاش می‌کردند با کنترل خطوط راه آهن شبکه‌های خرید و فروش انحصاری خود را راه اندازی کنند.
در عین حال شرکت‌های فناوری آمریکایی نیز که از این تحولات احساس خطر کرده‌اند، بیکار ننشسته و از قدرت و توان لابی خود برای مقابله با تحرکات طرف اروپایی استفاده کرده‌اند. به نظر می‌رسد دولت آمریکا نیز در ماه‌ها و سال‌های آینده حداقل در این زمینه قاطعانه از شرکت‌های فناوری امریکایی حمایت کند، زیرا دسترسی به داده‌های خصوصی مردم اروپا لقمه لذیذ و دندان گیری است که بدین شیوه بدون زحمت در دسترس قرار می‌گیرد و سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا را از صرف وقت و هزینه فراوان برای جمع‌آوری چنین داده‌هایی رها می‌سازد.
شرکت‌های فناوری آمریکایی در سال‌های اخیر کوهی از اطلاعات ارزشمند را در حوزه‌هایی مانند امور مالی و خدمات بهداشت و درمان جمع‌آوری کرده‌اند و از این طریق می‌توانند با بانک‌ها، بیمارستان‌ها و شرکت‌های بیمه همکاری کنند.
همچنین شرکت‌های فناوری آمریکایی بی سروصدا با همدیگر همکاری کرده و امثال آمازون، اپل و گوگل داده‌های خصوصی جمع‌آوری شده از کاربران را برای پیشبرد طرح‌هایی همچون هوشمندسازی خانه‌ها به اشتراک می‌گذارند. اجرای طرح‌هایی از این دست که مستلزم استفاده از لوازم خانگی هوشمند و دستیارهای صوتی مانند گوگل هوم، الکسا و غیره است به جمع‌آوری اطلاعات خصوصی بیشتر از کاربران می‌انجامد و همین اطلاعات ارزش فراوانی خواهند داشت.
بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف کنندگان به استفاده از خدمات دستیارهای صوتی و به خصوص جست جو و سفارش خرید صوتی علاقه بیشتری دارند و این روش می‌تواند جایگزین جستجوی متنی شود. در عین حال شرکت‌هایی مانند آمازون با استفاده از دستیار صوتی الکسای خود مشتریان اروپایی را به خرید کالاهای خاصی سوق می‌دهند که یا به طور کامل وابسته به خود آنهاست یا سودآوری بیشتری دارد. به هر حال باید منتظر ماند و دید رگولاتوری های کشورهای اروپایی می‌توانند در نبرد با رقبای قلدر دنیای فناوری در آمریکا آنها را تا حدی به عقب برانند یا خیر.

 



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 10 آذر 1399
.

Cerebras CS-1 یک سوپرکامپیوتر قدرتمند است که به بزرگترین تراشه کامپیوتر جهان که ۱.۲ ترلیون ترانزیستور دارد مجهز شده است. حالا طبق گفته محققان، این ابررایانه می‌تواند اتفاقات آینده را سریعتر از قوانین فیزیک پیش‌بینی کند.
این تراشه ۴۶۲ سانتی‌متر مربعی در تحلیل بیش از ۱ میلیون متغیر از تغییرات دما گرفته تا حرکت سه بعدی جریان هوا چنان قدرتمند است که می‌تواند آن سریعتر از زمان واقعی نشان دهد.
این تراشه و ابررایانه با همکاری آزمایشگاه ملی فناوری انرژی وزارت انرژی آمریکا توسعه پیدا کرده و سریعترین سیستم محاسبات هوش مصنوعی در جهان است.
Cerebras در یادداشتی نوشته: «این محصول درهای جدیدی را به سمت دستاورهای بزرگ در عملکرد محاسبات علمی باز می‌کند. CS-1 اولین سیستمی است که قدرت کافی برای شبیه‌سازی بیش از یک میلیون سلول مایع سریعتر از زمان واقعی را دارد.
با توجه به این کارایی، CS-1 می‌تواند برای شبیه‌سازی نیروگاه بر اساس شرایط عملیاتی جاری مورد استفاده قرار بگیرد و سریعتر از قوانین فیزیک به شما می‌گوید که چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد.»
Cerebas می‌خواهد پا را از این هم فراتر بگذارد و نسل آینده تراشه‌ها خود را به ۲.۶ تریلیون ترانزیستور مجهز کند. این پیشرفت امکان شبیه‌سازی شرایط ‌پیچیده‌تر را فراهم خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت تسلا، ایلان ماسک اعتقاد دارد که به احتمال ۹۹.۹۹ درصد جهانی که در آن زندگی می‌کنیم یک شبیه‌سازی کامپیوتری است.
تا رسیدن به توانایی شبیه‌سازی واقعی جهان راه طولانی در پیش داریم و احتمالا نمی‌توانیم با کامپیوترهای سنتی آن را تجربه کنیم. با این وجود پیشرفت در کامپیوترهای کوانتومی فوق قدرتمند می‌تواند ما را یک گام به چنین هدفی نزدیکتر کند.



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 6 آذر 1399
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی