افزایش 20 درصدی حقوق ، یک ظلم آشکار و به ضرر طبقه پایین
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

افزایش ۵ میلیون تومانی حقوق نجومی‌بگیران در مقابل افزایش ۲۵۰ هزار تومانی ضعفا در سال ۹۸!

 

حاجی‌بابایی، با تأکید براینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق به زیان طبقات پایین است ، گفت : بالاترین حقوق که ۳۰ میلیون تومان است با افزایش ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی مواجه و پایین‌ترین حقوق یعنی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی مواجه می‌شود!

 

 

معیشت معلمان ماجرای دیروز و امروز نیست ، صحبت از دهه‌های متوالی است ، دولت‌ها و وزرایی که آمدند و رفتند و هر کدام برای مشکلات معیشتی و حقوقی معلمان سخنان بسیاری  گفتند اما معلمان در گفت‌وگوهایی که با ما داشتند از اعتراضات مختلفشان از ابتدای سال تحصیلی جاری گفتند که  حکایت همچنان باقی است و هیچ بهبودی در اوضاع حاصل نشده است.

 

سال‌هاست ، از یک مسیر رفته‌ایم.

وزرای آموزش‌وپرورش دولت‌های مختلف ، نیز همواره می‌گفتند : معلمی که مشکلات معیشتی داشته باشد ، نمی‌تواند اهداف تربیتی و آموزشی را به خوبی پیاده کند ،  اما هیچکدامشان نتوانستد، برای برون‌رفت از این وضعیت ، نسخه‌ای کارساز بپیچند ؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز  ، در این‌باره گفته است :  40 سال است که برای حل مشکلات معیشتی و تبدیل‌کردن آموزش و پرورش ، به اولویت  اصلی جامعه ، از یک مسیر رفته‌ایم و هنوز نتوانسته‌ایم به آنچه که هدف‌مان بوده است ، برسیم و در این مورد ، باید در راهکارهای تکراری تجدید‌نظر کرد و تغییر مسیر داد.

هم‌اکنون فصل تصویب بودجه 98 در مجلس است ، در بحث وضعیت حقوق معلمان برای سال آینده و اینکه آیا حقوق‌های سطح پایین با افزایش بیش از 20 درصد مواجه خواهد شد؟

 

افزایش 20 درصدی حقوق ، یک ظلم آشکار و به ضرر طبقه پایین

حاجی بابایی معتقد است که ، تصویب افزایش 20 درصدی برای تمام حقوق‌بگیران ، یک ظلم آشکار و به ضرر افرادی است که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و معلمان نیز جزو این گروه هستند.

در بحث افزایش 20 درصدی حقوق ، باید به چند موضوع توجه داشت ، از جمله اینکه : هم‌اکنون مردم با مشکلات اقتصادی مختلفی مواجه هستند و هرچه حقوق افراد پایین‌تر باشد ، مشکلات بیشتر خواهد بود  ، بنابراین تصمیمات ما باید اضطراری و مطابق با شرایط باشد.

وی افزود : در ماده 29 و 30 قانون برنامه ششم توسعه ، تاکید شده است ،  باید اقداماتی شود که در طول 5 سال فاصله حقوق‌ها آنقدر کم شود که بیش از 20 درصد نباشد.

 

توزیع 35 هزار میلیارد تومان باید عادلانه باشد.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: درآمدهای دولت بالا نیست و ناگزیریم طوری برنامه‌ریزی کنیم که سال 98, 35 هزار میلیارد تومان بین حدود 5 میلیون نفر از کارمندان دولت و بازنشستگان توزیع شود با این روند معتقدیم توزیع این 35 هزار میلیارد تومان باید عادلانه باشد و فشارهای اقتصادی به حقوق‌بگیران را کاهش دهد.

 

از افزایش 250 هزار تومانی حداقل‌بگیران تا افزایش 4 میلیونی مدیران

حاجی بابایی ادامه داد :  برخی نمایندگان مجلس ، معتقدند که افزایش 20درصدی حقوق ، باید شامل تمام افراد باشد ؛ در این مسیر ، پایین‌ترین حقوق ، که یک میلیون و 250 هزار تومان است با افزایش 250 هزار تومانی مواجه می‌شود و میزان حقوق به یک میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد و بالاترین حقوق که 30 میلیون تومان است با احتساب 35 درصد مالیات با افزایش 4 میلیون و 800 هزار تومانی مواجه و میزان حقوق به 34 میلیون تومان می‌رسد!

وی با طرح این پرسش که ، آیا این موضوع ظالمانه نیست ، حقوق فردی 250 هزار تومان و حقوق فردی دیگر 4 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یاید ؟ گفت : فردی که حداقل حقوق را می‌گیرد ، ممکن است دارای همسر و چند فرزند باشد ، با این وضعیت گرانی و افزایش هزینه‌ها ، چگونه می‌تواند با افزایش 250 هزار تومانی حقوق ، زندگی خود را اداره کند؟؟؟!!!

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد : فردی که 30 میلیون تومان حقوق می‌گیرد " البته در حالت محترمانه 30 میلیون را گفتم و بالاتر نگفتم" با افزایش 20 درصدی حقوقش به 34 میلیون تومان می‌رسد!

 

دیگر نمی‌توان دولت را محکوم‌کرد ، مجلس باید تصمیم بگیرد

حاجی بابایی یادآور شد‌ : در شرایط فعلی ، مجلس باید تصمیم بگیرد و دیگر نمی‌توان دولت را محکوم کرد ، چون دولت نظر خود را خوب یا ید اعلام کرده و این مجلس است که می‌تواند بگوید ، همه افراد 20 درصد افزایش حقوق داشته باشند یا این کار عادلانه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس ، در این‌باره رأی‌گیری کرد و برگشت به لایحه دولت شده است ، گفت : تا‌کنون 20 درصد افزایش حقوق برای همه افراد مدنظر است ، اما ماده 149 و بند 5 آیین‌نامه داخلی می‌گوید " اگر برگشت به لایحه دولت شد ، کار همانند روز اول می‌شود و می‌توان پیشنهاد الحاقی ارائه کرد" و در این رابطه 12 پیشنهاد ارائه کردم.

 

پیشنهادی برای افزایش 50 درصدی حداقل حقوق

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس ، درباره پیشنهادات خود ، برای میزان افزایش و نحوه افزایش حقوق در سال آینده تصریح کرد : یکی از بهترین پیشنهادها ، این است که به همه افراد 500 هزار تومان و 10 درصد افزایش حقوق اختصاص یابد و براین اساس ، فردی که پایین‌ترین حقوق یعنی یک میلیون و 250 هزار تومان دریافت می‌کند ، 40 درصد از محل 500 هزار تومان به حقوقش اضافه می‌شود ، که با 10 درصد نیز در مجموع 50 درصد به حقوقش اضافه خواهد شد و به میزان یک‌ میلیون و 850 هزار تومان می‌رسد و فردی که حقوقش 30 میلیون تومان است با احتساب مالیات ، دو میلیون و 900 هزار تومان به حقوقش اضافه می‌شود.

 

وی ادامه داد : آقای لاریجانی رییس مجلس می‌گوید ، این پیشنهاد برخلاف قانون برنامه ششم توسعه است ، اما به‌صورت مستند اعلام می‌کنم ، که این موضوع درست نیست ؛ اگر ماده 28 قانون گفته است که ، ضریب حقوق را باید دولت تعیین کند ، اما ما می‌توانیم آن را جابه‌جا کنیم ، در ماده 29 و 30 قانون برنامه ششم توسعه آمده است دولت باید ضریب افزایش حقوق را به شکلی ارائه دهد ، که فاصله حقوق در طول برنامه ششم توسعه بیش از 20 درصد نباشد.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس مطرح کرد:  آیا 20 درصد افزایش فاصله حقوق‌ها را کم می‌کند؟ اینگونه نیست ، این کار باعث افزایش فاصله حقوق‌ها می‌شود و این موضوع برخلاف قانون برنامه ششم توسعه است.

حاجی بابایی گفت : پیشنهاد دیگر است که ، 4500 میلیارد تومان وجه ، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را که با هدف نزدیک کردن حقوق‌ها به هم است ، با 35 هزار میلیارد تومان ، که معتقدم فاصله حقوق‌ها را زیاد می‌کند با یکدیگر جمع و روشی را که در بالا توضیح دادم اجرا کنیم ، این کار باعث می‌شود ، همسان‌سازی حقوق‌ها شکل بگیرد.

 





:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی