شکایت اروپا از امریکا به خاطر انحصار شرکت های گوگل آمازون و ...
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

برخی کارشناسان اروپایی معتقدند که غول‌های آی تی در آمریکا با دریافت اطلاعات هر کاربر از طریق ابزار متفاوت مانند جستجوگر، گوشی، اپلیکیشن‌های مختلف و غیره و سپس تلفیق این داده‌ها به اهداف خود می‌رسند. این رویه را می‌توان مصداق یک رویه غیرقانونی و غیررقابتی دانست و اثبات جزئیات آن می‌تواند پای شرکت‌های فناوری آمریکایی را به دادگاه‌های متعددی در کشورهای اروپایی باز کند.
به عنوان مثال، می‌توان حدس زد شرکتی مانند فیس‌بوک که برنامه‌های ثالث متعددی را در شبکه اجتماعی خود فعال کرده از طریق همین برنامه‌ها داده‌های ترکیبی متنوعی را از کاربران خود در اروپا و دیگر نقاط جهان جمع‌آوری کند. همچنین فیس‌بوک که مالک برنامه‌های پرطرفدار دیگری مانند اینستاگرام و واتس اپ هم هست داده‌های همه این برنامه‌ها را با یکدیگر تلفیق می‌کند تا تصویری که از هر کاربر دارد را تکمیل کند. کارشناسان معتقدند مقامات اروپایی در آینده برای کشف الگوریتم‌های به اشتراک گذاری داده‌های کاربران از طریق این برنامه‌ها بیشتر تلاش خواهند کرد.
ساده‌ترین جنبه استفاده از این کوه اطلاعات استفاده تبلیغاتی است. شرکت‌های فناوری آمریکایی معمولاً داده‌های جمع‌آوری شده از کاربران اروپایی و دیگر کاربران را به شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشند و آنها نیز با شناختی که از تک تک مشتریانشان به دست می‌آورند برای هر یک از آنها تبلیغات هدفمند و متناسب با ذائقه و سلیقه شأن به نمایش می‌گذارند. گوگل و فیس‌بوک با تکیه بر همین روش بخش اعظم دارایی دیجیتال دنیا و درآمدهای ناشی از آن را نیز در اختیار گرفته‌اند.
شرکت آمازون نیز که بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک دنیا در خارج از چین است از برتری خود در بازار و اطلاعات انحصاری که از صدها میلیون مشتری در سراسر جهان در اختیار دارد، برای کنار زدن رقبای کوچک‌تر و ناتوان‌تر اروپایی استفاده می‌کند. آمازون برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران هم از شبکه اختصاصی خود بهره می‌گیرد و هم محصولات خود را از طریق این شبکه به فروش می‌رساند و بدین شیوه رقابت با خود را برای دیگر رقبا در اروپا و سایر نقاط جهان دشوارتر و دشوارتر می‌کند. سوابق تاریخی در این زمینه نشان می‌دهد که شرکت‌های حمل و نقل راه اهن نیز در قرن نوزدهم در آمریکا همین رویه را داشتند و تلاش می‌کردند با کنترل خطوط راه آهن شبکه‌های خرید و فروش انحصاری خود را راه اندازی کنند.
در عین حال شرکت‌های فناوری آمریکایی نیز که از این تحولات احساس خطر کرده‌اند، بیکار ننشسته و از قدرت و توان لابی خود برای مقابله با تحرکات طرف اروپایی استفاده کرده‌اند. به نظر می‌رسد دولت آمریکا نیز در ماه‌ها و سال‌های آینده حداقل در این زمینه قاطعانه از شرکت‌های فناوری امریکایی حمایت کند، زیرا دسترسی به داده‌های خصوصی مردم اروپا لقمه لذیذ و دندان گیری است که بدین شیوه بدون زحمت در دسترس قرار می‌گیرد و سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا را از صرف وقت و هزینه فراوان برای جمع‌آوری چنین داده‌هایی رها می‌سازد.
شرکت‌های فناوری آمریکایی در سال‌های اخیر کوهی از اطلاعات ارزشمند را در حوزه‌هایی مانند امور مالی و خدمات بهداشت و درمان جمع‌آوری کرده‌اند و از این طریق می‌توانند با بانک‌ها، بیمارستان‌ها و شرکت‌های بیمه همکاری کنند.
همچنین شرکت‌های فناوری آمریکایی بی سروصدا با همدیگر همکاری کرده و امثال آمازون، اپل و گوگل داده‌های خصوصی جمع‌آوری شده از کاربران را برای پیشبرد طرح‌هایی همچون هوشمندسازی خانه‌ها به اشتراک می‌گذارند. اجرای طرح‌هایی از این دست که مستلزم استفاده از لوازم خانگی هوشمند و دستیارهای صوتی مانند گوگل هوم، الکسا و غیره است به جمع‌آوری اطلاعات خصوصی بیشتر از کاربران می‌انجامد و همین اطلاعات ارزش فراوانی خواهند داشت.
بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف کنندگان به استفاده از خدمات دستیارهای صوتی و به خصوص جست جو و سفارش خرید صوتی علاقه بیشتری دارند و این روش می‌تواند جایگزین جستجوی متنی شود. در عین حال شرکت‌هایی مانند آمازون با استفاده از دستیار صوتی الکسای خود مشتریان اروپایی را به خرید کالاهای خاصی سوق می‌دهند که یا به طور کامل وابسته به خود آنهاست یا سودآوری بیشتری دارد. به هر حال باید منتظر ماند و دید رگولاتوری های کشورهای اروپایی می‌توانند در نبرد با رقبای قلدر دنیای فناوری در آمریکا آنها را تا حدی به عقب برانند یا خیر.

 





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 10 آذر 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی