خذف شارژر از جعبه های موبایل
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

  اتفاقی مشابه در گوشی گلگسی اس 21  و آیفون 12 که هر دو در جعبه خود شارژر نداشتند.

گوشی‌های گلکسی S21 به‌تازگی تاییدیه‌ی آژانس مخابراتی برزیل (ANATEL) را دریافت کردند که با توجه به آن، باید بگوییم این محصولات هنگام عرضه از شارژر درون جعبه بهره نمی‌برند.

در سال ۲۰۲۰، گوشی‌های زیادی وارد بازار شدند که درون جعبه‌ی همه‌ی آن‌ها یک شارژر نیز وجود داشت. اما از زمانی که سری آیفون ۱۲ وارد بازار شد و بدون شارژر و حتی هندزفری بود، تعجب همگان را به خود بر انگیخت و علت این امر، ترتیب اندازه‌ی جعبه بود  که  برای تاثیرات مخرب زیست محیطی، شرکت اپل چنین اقدامی را کرده.

در ابتدا شرکت‌های زیادی از جمله شیائومی و البته خود سامسونگ اپل را به خاطر این اقدام مورد تمسخر قرار داده و در تبلیغات گوشی‌های خود به این نکته نیز اشاره داشتند که در جعبه‌ی گوشی‌های ما شارژر نیز وجود دارد. اما به نظر می‌رسید قبل از اینکه تاثیرات زیست محیطی کاهش پیدا کند، آمار فروش هدفون‌های اپل افزایش پیدا کرد. از طرفی دیگر قیمت گوشی‌های این شرکت نیز با وجود عدم بهره‌مندی از دو لوازم جانبی گران‌قیمت کاهشی نداشت. بنابراین اقدامی که اپل انجام داد در واقع سود بسیار زیادی را برای شرکت در پی داشت. به همین خاطر به نظر می‌رسد سامسونگ نیز قصد دارد همین نقشه را پیاده کند و پرچم‌داران آینده‌ی خود را بدون شارژر راهی بازار کند. این خبری بوده که با توجه به لیست گواهی آژانس مخابراتی برزیل (ANATEL) منتشر شده. شرکتی که سه گوشی گلکسی S21 و دو مدل پلاس و اولترا با شماره مدل‌‌های SM-G996B/DS ،SM-G991B/DS و SM-G998B/DS موفق به اخذ گواهی از آن شدند.

اما امروزه تقریبا کمتر کسی است که نداند این شرکت ها برای سود بیشتر خود این کار را کرده اند  و توجه کمتری  به حفظ محیط زیست داشته اند.

بسیار عجیب خواهد بود اگر سامسونگ سری گلکسی S21 را بدون شارژر درون جعبه راهی بازار کند، چرا که تقریبا یک ماه پیش بود که به همین خاطر اپل را مورد تمسخر خود قرار داد. مثلا وقتی اپل در سال ۲۰۱۷ جک هدفون را از گوشی‌های خود حذف کرد، سامسونگ در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت این کار را انجام دهد. هرچند در آن زمان نیز اپل حسابی به سوژه‌ی تمسخرهای سامسونگ تبدیل شده بود، اما باز هم بین این دو اتفاق دو سال زمان بود

آژانس حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برزیل اما اخیرا به اپل اعلام کرد باید سیاست خود را مبنی بر حذف شارژر و هندزفری از درون جعبه تغییر دهد. فرانسه هم که مدت‌ زمان زیادی است قانون مشابهی دارد و تمام گوشی‌های ارسالی به این کشور باید درون جعبه‌ی خود یک هدفون نیز داشته باشند.

با این حال باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد. امیدواریم همینطور که شرکت‌ها یک سری موارد منفی را صرفا برای دریافت سود بیشتر از یکدیگر یاد می‌گیرند، کشورهای بیشتری هم سیاست برزیل یا فرانسه را در پیش گرفته تا کاربران بیشتری بتوانند به هندزفری و شارژر درون جعبه دسترسی داشته باشند.





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : سه شنبه 18 آذر 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی